2021-09-16, 10:36
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Jo hon utsätter ju Bali för det.

Det är inget alternativ för Bali, han drabbas direkt.

Hon är ett barn. Bali är en vuxen man, även om han ser ut som en pojke med skägg.
Det är just det ni peddos inte förstår. Skillnaden mellan barn och vuxna.
Citera
Medlem
Idag såg man att han träffat tjejen en, två eller tre gånger. Nä, han är nog körd, vuxen man träffar skolflicka för att hjälp henne med läxan, kom igen nu😄
Citera
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är tröttsamt med att det ska vara Hanif Bali hat eller Ebba Busch hat, när vi på höga poster inom borgerliga partier har personer som ägnar sig åt maktmissbruk. Som privata intressen, att tillfredsställa sexuella lustar, eller lusten till en annan medborgares hus.

Att vara politiker handlar om förtroende. En sak som inte angår polisen. Det är Ulf Kristerssons egen huvudvärk om han vill betala priset för att Hanif Bali fiskar röster i grumliga vatten. Nu är dessa röster mindre värda då priset är att ha en ful gubbe i riksdagen.

Det intressanta med folk som Hanif Bali är att de saknar både självbevarelsedrift och insikt om sin plats på jorden. Hanif Bali borde ha vetat att han sitter löst, med tanke på sin utåtagerande plattform, som endast tolererats. Det får inte kosta, mer än nyttan, och nu är nyttan borta. Jag tror att Hanif Balis anhängare är moderater som inte överger partet, om Hanif Bali försvinner. Jag gillade Hanif Bali fram tills han skaffade talibanskägg. Så ytlig är jag.

Jag gillar Ulf Kristersson, Han har visat sig pålitlig och klok i det politiska kaos som pågår i Sverige. Det är en balansgång mellan att bekämpa brottslighet med sin humanism intakt. Och då måste Hanif Bali försvinna.
Båda fallen du nämner är din egen tolkning som inte nödvändigtvis är sanningen. Du vet likväl som jag att gällande EB är det DIN personliga åsikt som du genom att tvista och vrida på händelseförloppet försöker få till att vara den allmänt kända sanningen.

Du använder en retorik där du inleder med att utmåla dina ord som sanning för att sen diskutera utifrån det. Fult.

Vi VET inte om HB är skyldig. Vi VET inte alla detaljer kring EBs husköp. Mao kan du inte SÄGA:

vi har personer som ägnar sig åt maktmissbruk. Som privata intressen, att tillfredsställa sexuella lustar, eller lusten till en annan medborgares hus Du kan säga att det är din åsikt. Viktig skillnad.
Citera
2021-09-16, 10:37
Medlem
dialektikers avatar
Ett sånt här drev mot Hanif Bali, var ju bata att vänta.
Han ligger ju inte direkt lågt på Twitter/facebook.
Han börjar bli lite paria för Moderaterna va?

Det jag tycker är högst osmakligt, är att så fort vi kommer på att en person inte är sosse-vänster-pk-ist inom media - i offentligheten, så kan vi räkna med att personens dagar är räknade i hur länge de får vara kvar.
Med ljus och lykta så letar man om man kan hitta något skit på dem.

Jag tycker det är fult.
Citera
2021-09-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Många undrar varför Bali inte presenterar de bevis (gissningsvis chattloggar) han säger sig sitta inne på. En rimlig förklaring är att de innehåller privata och komprometterande uppgifter om flickan. Att släppa dem hade inte räddat honom, snarare hade vänstern tyckt han offrat en tonåring för att rädda sitt eget skinn. Detta är speciellt sant när hennes identitet finns ute.

Det är patetiskt att tala om bevis och vilja rädda sitt skinn genom att motbevisa något. Polisen och rättsväsendet är inte till för att rentvå en gränsöverskridande politiker. Polisens uppgift är att bekämpa gängen och andra kriminella, som är de frågor Hanif Bali haft som näringsverksamhet.

Det klandervärda är att hamna i den situation Hanif Bali befinner sig i, oavsett vem och vad flickebarnet är. Vuxna män reflekterar inte över unga kvinnors sexualitet för egen räkning. Flickor uppför sig flirtigt, och klär sig på ett utmanande sätt utan att de förstår hur män som Hanif Bali kan reagera. Det är de vuxna som måste veta gränserna, och distansera sig. Inte flickorna. Tonåringar är lite flamsiga och tramsiga. Det vet vi alla. Vi förmanar och skakar på huvudet och hoppas på det bästa, som att det ska gå bra, och att de inte råkar ut för predatorer.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om det är hon som nämnts så polisanmälde hon ej kvinna ja. Drev hon upp internetkrigare mot henne? Eller du anser att det är så man ska göra när man tror att man blivit utsatt för ett brott dvs hetsa sina följare på exempelvis twitter mot vederbörande?

Som framkommit anklagade hon en kvinna för samma sak som hon nu anklagar Bali för. Hela historien påminner mycket om fallet Lambertz där den kvinnan också satt i system att pressa män på pengar med stöd från en grupp personer bakom henne.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Läxhjälp var det frågan om här och jag hjälper en flicka i samma ålder på det sättet också, det är inget konstigt om man är en god person som vill hjälpa sina medmänniskor.

Visst, du kanske som inte har en hög politisk position och träffar hundratals barn som Hanif. Varför väljer han att just gå utanför sitt jobbs ramar och inrikta sig privat just mot en flicka är frågan. De andra barnen då?

Skumt
Citera
2021-09-16, 10:39
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Hon är ett barn. Bali är en vuxen man, även om han ser ut som en pojke med skägg.
Det är just det ni peddos inte förstår. Skillnaden mellan barn och vuxna.

Hon är straffmyndig och hennes ungdom gör det bara värre för hennes offer.
Citera
2021-09-16, 10:39
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Idag såg man att han träffat tjejen en, två eller tre gånger. Nä, han är nog körd, vuxen man träffar skolflicka för att hjälp henne med skolan, kom igen nu😄
Du menar alltså vuxna människor inte får stödja och hjälpa barn om man inte är förälder eller släkting då? Då måste jag nog också vara klandervärd som stöttat många ungdomar som inte varit min släkt.
Citera
2021-09-16, 10:40
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
För många män är det den enda chansen de har att för en gångs skull slippa känna sig underlägsna.

Därför går man på barn, kvinnor med låg självkänsla, kvinnor som kommer från en annan kultur, inte kan språket (thaifru/öststatsfru) osv.
Det är t.ex det hela "köpefru"-problematiken bottnar i, en slags dominans, ett maktspel.
Självständiga kvinnor med egen vilja, sexualitet och makt ses som något "fel".

Det bottnar ju i extrem osäkerhet från början, inte sällan grundat i kukstorlek eller kroppslängd.
Vad tänker du om att borderlinehäxan okynnesanmälde en kvinna för samma brott?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClay
Tänker på hur Mike Pence blev hånad för sin princip att aldrig ha möten på tu man hand med kvinnor bakom stängd dörr.

Bra strategi att lägga på minnet för alla män i ledande ställning idag.

Undvik alla situationer som kan leda till falska anklagelser. Nu för tiden utgår det allmänna rättsmedvetandet ifrån att män alltid är skyldiga och att kvinnor inte kan ljuga.

Se till all det inte finns något att ljuga om.
Detta är i princip redan implementerat på en hel del företag jag jobbar med.

Aldrig dörren stängd när man ensam har ett möta med en kvinna på sitt rum.
Kvinnor exkluderas från alla After Work-aktiviteter. Dom får ha sina egna.
Slut på att män tar på sig att vara mentor åt kvinnor.
Slut på att anställa kvinnor till jobb där man behöver jobba mycket över eller resa tillsammans.
Inte en droppe alkohol i sammanhang där det finns kvinnliga anställda med.
Ingen som helst kontakt med kvinnor utanför de officiella kanalerna inom företaget.
Sociala medier-kontakt med kvinnliga medarbetare totalförbjudet.
Om någon blir ihop så får den ena sluta.

Detta måste även alla politiker lära sig. Vi lever i en ny tid. Det var så här det blev.
Hanif Bali fick lära sig den hårda vägen. Jag hoppas det blir en läxa för alla andra.

Speciellt inom politiken är allt samröre med yngre tjejer livsfarligt. Tjejerna byter politisk åsikt så fort dom får en ny pojkvän.
De tjejer som ses som pålitliga allierade kan på nolltid bli fiender. Så dessa bör aldrig invigas i något som helst viktigt.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2021-09-16 kl. 10:43.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Visst, du kanske som inte har en hög politisk position och träffar hundratals barn som Hanif. Varför väljer han att just gå utanför sitt jobbs ramar och inrikta sig privat just mot en flicka är frågan. De andra barnen då?

Skumt

Av samma skäl som jag gör det förmodligen, för att man är en god person som vill hjälpa de som behöver det. Vilka andra barn du pratar om har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in