Citat:
Som allmänhet och utomstående har vi ingen aning vad som har hänt
Det som har hänt
1 HB har begått olagliga handlingar med flickan
2 HB har begått olämpliga handlingar med flickan
3 HB har betets sig normalt med flickan
Vid 1 är han rökt som politiker
Vid 2 är han kanske rökt som politiker
Vid 3 så borde han klara sig.
Det är kanske inte så viktigt vad som har hänt i verkligheten utan hur omgivningen uppfattar det.
Jag tycker media hittills har varit ganska snälla. Så jag gissar att man inte har bra bevis för 1 eller 2 ännu. Eller så håller man på dem tills HB har grävt klart sin egen grav.
Nu är jag ingen vän av HB och tycker det skulle vara bra om han slutade vara politiker, men han ska inte tvingas avgå på grund av till ex lögner och ett möjligt hitjobb av politiska motståndare inom eller utanför partiet. Har han begått något olagligt så ska han avgå. Och är det något olämpligt så får partiet och kanske väljarna avgöra. Och är det inget så får väl väljarna avgöra.
Flickan är minderårig och enligt vissa psykiskt labil och ska enligt HB inte vara den som styr trådarna så håll henne utanför.
En intressant sak som redan har nämnts i minst ett inlägg är att kvinnor i USA får det svårare att få vissa jobb på grund av Metoo. Undrar om det sprids till Sverige?
Det som har hänt
1 HB har begått olagliga handlingar med flickan
2 HB har begått olämpliga handlingar med flickan
3 HB har betets sig normalt med flickan
Vid 1 är han rökt som politiker
Vid 2 är han kanske rökt som politiker
Vid 3 så borde han klara sig.
Det är kanske inte så viktigt vad som har hänt i verkligheten utan hur omgivningen uppfattar det.
Jag tycker media hittills har varit ganska snälla. Så jag gissar att man inte har bra bevis för 1 eller 2 ännu. Eller så håller man på dem tills HB har grävt klart sin egen grav.
Nu är jag ingen vän av HB och tycker det skulle vara bra om han slutade vara politiker, men han ska inte tvingas avgå på grund av till ex lögner och ett möjligt hitjobb av politiska motståndare inom eller utanför partiet. Har han begått något olagligt så ska han avgå. Och är det något olämpligt så får partiet och kanske väljarna avgöra. Och är det inget så får väl väljarna avgöra.
Flickan är minderårig och enligt vissa psykiskt labil och ska enligt HB inte vara den som styr trådarna så håll henne utanför.
En intressant sak som redan har nämnts i minst ett inlägg är att kvinnor i USA får det svårare att få vissa jobb på grund av Metoo. Undrar om det sprids till Sverige?
Det verkar mest sannolikt att det är 2 som är det som har hänt. Hanif säger själv att han inte betett sig flörtigt, men det kan ha tolkats så av tjejen. Antagligen därför det först gick till partiet och inte polisen. Inte olagligt, men något som ses som olämpligt för en riksdagsman.
Nu tror jag inte att det är den twittertjejen som utpekats i tråden som gått till partiet, och anledningen till att hon låst och tagit bort konton kan ju lika gärna vara för att det dykt upp femtiofem Flashbackare i hennes DMs och anklagar henne för att vara någon slags SSU-psyop som styrs av Bonnier.