2021-09-16, 01:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han hade bara skit hemma.

Växthus är inte lösöre mig veterligen. En trött kratta och nån vattenkanna kanske då.

Robotgräsklipparen kanske hade rasat om den behövts repareras en gång redan. Säljs en på Blocket nu för 2500 kr som tappat ”orienteringen” som jämförelse.

Elmoped är fordon och räknas väl inte som lösöre i fyra rum och kök i en boupteckning.

Han hade bara ”skitverktyg”. Annars får du gärna föreslå nån dyrgrip där. Och i en bouppteckning så räknar man ju inte…

Hammare 10 kr
Skruvmejsel 5 kr
Borrar 19 kr
Osv

… bara sånt som har nåt egentligt värde.

Han köpte i princip bara skitsaker menarjag tills jag blir motbevisad.

Låt säga att det är 12000-15000 ”alla” hans bokhyllan Billy och den fiffiga kaffekokaren till bilen/GC-turen och såna grejer.

Hans lyxkryssare i gummi orkar jag inte kolla vilken modell det var men vad får man för en beggad sån här på Blocket?

https://www.hobbyhallen.se/solar-marine-1-person-gummibat-lake?utm_source=shopalike&utm_medium=cpc&vmst_id=6 98-105353-1631746173982-332897292-ngdehcd4cdvx0ama8dlf-IAJ6GB9UH25FRGMT9OCB-124&vmtrack_id=se-3BUO0JK82W
Totalt värde som lösöre i hus med trädgård anser jag låter för lågt oavsett om du hamnar på Ö&B till slut.
Citera
2021-09-16, 01:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att SD uppenbarligen däckade HD med mediciner, det vet vi redan. Men varifrån kommer uppgifterna att LENA tjatade på SD att droga HD? Det är allvarliga anklagelser du vräker ur dig. Upp till bevis!

Hon tjatade på honom att han skulle komma till henne på nätterna. Hon visste att det innebar att barnen lämnades ensamma med en drogad mamma.
Citera
2021-09-16, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon tjatade på honom att han skulle komma till henne på nätterna. Hon visste att det innebar att barnen lämnades ensamma med en drogad mamma.
Är det inte SD som i huvudsak är oansvarig mot sina barn?
Citera
2021-09-16, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Totalt värde som lösöre i hus med trädgård anser jag låter för lågt oavsett om du hamnar på Ö&B till slut.

Tack, glömde Ö&B.

Som sagt jag har stolpat upp min värdering och landar på 8000-10000 kr med kända fakta.

Väldigt mycket i ”vanliga” hem har i princip inget värde i en bouppteckning. Och som sagt fordon och växthus räknas inte in.
Det ekade i rummen när SD spelade in sin hatfilm.
Föräldrarna levde så inget arvegods bland möblemanget.

Frågetecken kring tält och robotklippare och nåt mer men ärligt talat vem bryr sig… Handlar om tusenlappar.

Så åter igen, HD eller nån annan har nog varken stulit från eller monetärt bedragit den döde otrogne lögnaren eller barnen.
Citera
2021-09-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Det är oerhört fult att sprida såna rykten om en person som inte kan försvara sig. Om hon visste att han drogade sin fru eller om hon somnade ändå av sina av läkare, föreskrivna mediciner och dosering. Det vet inte du.

Är det inte spermabesudlade trosor och intimbilder så är det något annat. Ska bli intressant att se din nästa nivå av elakheter och förtal där du manifesterar ditt personliga förakt för den brutalt mördade Lena.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-16 kl. 01:21.
Citera
2021-09-16, 01:20
Medlem
Citat:
JO och SD diskuterar just media så det var väl inte så värst intressant i sig?
SD har väl spår via chrome att han tidigare läst AB om att en person hittats död i Örebro.

Det intressanta är väl "Det är bekräftat Lena."
Som sen följs av "polisen sa till tg."

Typ vid en tid då HD troligen är åter på Folketorp.

Intressant är det i perspektivet om SD läst Flashback eller Brottsplats. Jag skrev ett inlägg tidigare idag om det så behöver inte upprepa mig. Antagligen det du citerade från när du inte förstod vad som menades med Flashback och Brottsplats osv.

Det går inte att bli klok på hur allt hänger ihop där för det saknas bitar av pusslet.
Citera
2021-09-16, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack, glömde Ö&B.

Som sagt jag har stolpat upp min värdering och landar på 8000-10000 kr med kända fakta.

Väldigt mycket i ”vanliga” hem har i princip inget värde i en bouppteckning. Och som sagt fordon och växthus räknas inte in.
Det ekade i rummen när SD spelade in sin hatfilm.
Föräldrarna levde så inget arvegods bland möblemanget.

Frågetecken kring tält och robotklippare och nåt mer men ärligt talat vem bryr sig… Handlar om tusenlappar.

Så åter igen, HD eller nån annan har nog varken stulit från eller monetärt bedragit den döde otrogne lögnaren eller barnen.
Din bouppteckning till HDs fördel, inkl gissningar om ägare till biltält, ger jag inte ett vittnen för.

Jag har öht inte nämnt ord som "stulit från" lika lite som att SD levde i "lyx" men jag anser att totalt låter det väldigt lite - inkl den elmoped hon anskaffade då hennes minnesceremoni för den som ägde den var klar.

Lösöre är dock mindre intressant IMO än det som sker innan angående själva huset - med tanke på vad vittnen beskriver och att det kokar ner i SDs självdöd.
Citera
2021-09-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag också, typ lagerhyllor från tidigt 70-tal är fortfarande updated och funktionella 2021! Dessutom KULT!!! Värda guld.

Fattar hur du menar. Jo men riktigt där var inte SD än va att han kunde få riktigt bra betalt för sin vintage Ikea. Mer ”Bortskänkes” på Blocket typ.
Det folk brukar värdera är väl att det redan är ihopskruvat…
Citera
2021-09-16, 01:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant är det i perspektivet om SD läst Flashback eller Brottsplats. Jag skrev ett inlägg tidigare idag om det så behöver inte upprepa mig. Antagligen det du citerade från när du inte förstod vad som menades med Flashback och Brottsplats osv.

Det går inte att bli klok på hur allt hänger ihop där för det saknas bitar av pusslet.
Finner det inte intressant iom att FUP visar hans aktivitet på chrome.
Däremot är ordval om bekräftat Lena via HD och en polis intressant.

Speciellt eftersom det är just HD som även JS åberopar fått info att LW är död.
Citera
2021-09-16, 01:29
Medlem
Citat:
Din bouppteckning till HDs fördel, inkl gissningar om ägare till biltält, ger jag inte ett vittnen för.

Jag har öht inte nämnt ord som "stulit från" lika lite som att SD levde i "lyx" men jag anser att totalt låter det väldigt lite - inkl den elmoped hon anskaffade då hennes minnesceremoni för den som ägde den var klar.

Lösöre är dock mindre intressant IMO än det som sker innan angående själva huset - med tanke på vad vittnen beskriver och att det kokar ner i SDs självdöd.

Jag kan bara spekulera om deras mysiga krypin däruppe på taket för jag vet lika lite som andra vem som köpt den och t.ex robotklipparen. Kan vara julklapp från SOA eller nån avlägsen kusin i Amerika vad vet jag.

Du får fundera vidare på hur hon har dragit fördel av hans död monetärt och vad som kokar ner i vad så ska jag tänka på lite annat här under tiden.
Citera
2021-09-16, 01:30
Medlem
Citat:
Fattar hur du menar. Jo men riktigt där var inte SD än va att han kunde få riktigt bra betalt för sin vintage Ikea. Mer ”Bortskänkes” på Blocket typ.
Det folk brukar värdera är väl att det redan är ihopskruvat…

Nej.

Redan ihopskruvat? Som efter inköp anländer ihopskruvat?

Vad pratar du om????
Citera
2021-09-16, 01:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kan bara spekulera om deras mysiga krypin däruppe på taket för jag vet lika lite som andra vem som köpt den och t.ex robotklipparen. Kan vara julklapp från SOA eller nån avlägsen kusin i Amerika vad vet jag.

Du får fundera vidare på hur hon har dragit fördel av hans död monetärt och vad som kokar ner i vad så ska jag tänka på lite annat här under tiden.
Tack. Det ska jag göra.
Eftersom hon uppenbart var sugen på huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in