2021-09-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Han har bemött anklagelserna ljushuvud
Han har varit osynlig i nästan en vecka, nu plötsligt pratar HB. Du tror inte partiledningen har ett finger med i spelet, ljushuvud.
Citera
2021-09-15, 22:35
Medlem
Jag tror inte han gjort något särskilt vidrigt, men han har nog gillat uppmärksamheten från början och velat att tjejen skulle bli imponerad. Sedan ville han inte mer när hon började psyka sig. Han skulle så klart undvikit att någonsin hamna i den situationen, men det är liksom inte så att han är någon slags pedofil/förövare.
Citera
2021-09-15, 22:43
Medlem
Verkar som det finns gott om perversiteter i moderatleden, här en till anklagad i Karlshamn:

(FB) Ledande politiker i Karlshamn lämnar efter misstänkt arvodesfusk (2021-09-03)

Är M dom nya Centerpartisterna, som i och för sig var i hetluften om pedofili men ändå?
Citera
2021-09-15, 23:38
Medlem
Han borde kanske byta sitt efternamn från Bali till Balle, det verkar ju vara det paketet som styr honom.
Citera
2021-09-16, 00:04
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Samma tjej anmälde en twittrare för grooming när HON kommenterade hennes kjol.

Labil
Kan man läsa om det fallet någonstans, det känns intressant som en pusselbit i det hela och som kan kasta ljus över även denna anklagelsen. Vet man vad den 15-åriga flickan heter, hon har kanske Instagram eller så?
Citera
2021-09-16, 00:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag såg just på TV4 nyheter och han utreds nu för brott...

Nu vidtar en polisutredning om vad som hänt och vi kommer få veta om det finns bevis som talar emot honom.
Detta innebär också att han kommer att flyttas bort från listorna och inte vara valbar till riksdagen till nästa val.

Jag har inte en aning om han är skyldig eller inte och välkomnar utredningen.

Det är något konstigt med den 17-åriga tjejen eller personerna kring henne. Här en snarlik incident. Denna gång med en kvinna:

Citat:
Therese i Stockholm: Jag polisanmäldes också för att ha krävt sexbilder av 17-åringen

https://www.friatider.se/therese-i-stockholm-jag-polisanmaldes-ocksa-att-ha-kravt-sexbilder-av-17-aringen
Citera
2021-09-16, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackar
kan ju vara så att han hade fått direktiv från Moderaterna att inte svara på frågor och säga att han inte känner till något.

Ja fast det låter också lite konstigt, det lämpligaste hade då nog snarare varit att svara "Jag har ingen kommentar" eller liknande.

Både Hanif Bali och Moderaterna borde rimligen vara tillräckligt erfarna och rutinerade för att inte besvara frågor med direkta osanningar som man vet alldeles strax kommer avslöjas eller läcka ändå, det förefaller vara väldigt klantigt i sådana fall.

Det är dock givetvis inte helt säkert att Hanif Bali har gjort någonting direkt brottsligt, men däremot pekar det mesta på att han agerat olämpligt och omoraliskt och därför nu försöker göra damage control helt enkelt.
Citera
2021-09-16, 03:34
Medlem
Hamiritens avatar
Hånaren Hanif Bali

Youtubern Angry Foreigner hånas för sin autism och klädstil.

I Angry Foreigners (224 000 prenumeranter) senaste videoklipp på Youtube "Klassföraktet mot Sverigedemokraterna" berättar dito det här om Hanif Bali:
Citat:
Sedan få man ju inte glömma hur patetisk Hanif Bali är.
Det värsta han kan komma på och säga, när jag lyckats trigga honom med att påpeka hans argumentationsfel, är att försöka håna mig över att min autism och min klädstil.
Citera
2021-09-16, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamiriten
Hånaren Hanif Bali

Youtubern Angry Foreigner hånas för sin autism och klädstil.

I Angry Foreigners (224 000 prenumeranter) senaste videoklipp på Youtube "Klassföraktet mot Sverigedemokraterna" berättar dito det här om Hanif Bali:

Ja det låter ju som ett ganska typiskt angrepp från Hanif Bali, han har nästan aldrig några sakliga åsikter om någonting, utan har byggt sitt varumärke främst genom att gå till barnsliga personangrepp mot allt och alla.

Jag sympatiserar inte med vare sig den så kallade Angry Foreigner eller Hanif Bali, de båda är nog ganska lika varandra egentligen till sina respektive personligheter.

Min främsta invändning är som bekant att Hanif Bali kräver höga arvoden bekostat av skattebetalare för att på heltid ägna sig åt sådant som vilken random valfri person på Flashback lika gärna hade kunnat göra helt gratis, nämligen bråka och tramsa och trolla på sociala medier.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-16 kl. 04:29.
Citera
2021-09-16, 04:46
Medlem
Fickludds avatar
Hanif Bali är närmast osynlig i riksdagen och han sitter inte i några utskott så jag gissar att han inte placeras på valbar plats inför nästa val.
Citera
2021-09-16, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är något konstigt med den 17-åriga tjejen eller personerna kring henne. Här en snarlik incident. Denna gång med en kvinna:

Det där var väldigt intressanta uppgifter faktiskt. Kan det vara satt i system att utpressa relativt välavlönade människor som dessutom har en hög fallhöjd? Det har ju varit några fall tidigare där män som trott sig vara på väg att köpa sex av yngre kvinnor har fått se sig rånade inpå bara skinnet.

Är det detta som vi kan tänkas ha nu men i en liten annan skepnad?

En grupp med yngre kvinnor ledda av en 24-årig iranska som studerar juridik?

Har personligen hela tiden trott att det här fallet var en ganska simpel och smutsprimitiv affär i grund och botten men Fria Tiders artikel kan möjligen antyda lite annat.

Det här kan bli intressant men i första fall tror jag att den eller de utsatta flickan/flickorna har sökt stöd hos den juridikstuderande iranskan.
Senast redigerad av Konrad 2021-09-16 kl. 05:18.
Citera
2021-09-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Hanif Bali är närmast osynlig i riksdagen och han sitter inte i några utskott så jag gissar att han inte placeras på valbar plats inför nästa val.

Hanif Bali brukar vara ganska frånvarande och deltar sällan i riksdagsarbetet eller i utskotten överhuvudtaget.

Han fick också lämna sin plats i partistyrelsen hos Moderaterna eftersom han ansågs vara opålitlig och sakna samarbetsförmåga, så den mesta av hans tid går åt till att bråka och mobba folk på sociala medier, då främst Twitter.

Det är egentligen ingenting jag bryr mig nämnvärt om, för det är ju inte så att han är ensam på något sätt om det beteendet.

Jag bara ställer mig frågande till om det verkligen är just den sysselsättningen som skattebetalarna ska bekosta höga arvoden till.
Senast redigerad av 12-12 2021-09-16 kl. 05:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in