2021-09-15, 22:19
Medlem
0rganets avatar
Varför tar Hanif upp att han blivit sönderslagen av sina svärföräldrar i den tidsbegränsade intervjun till Expressen (56 sekunder in)?
https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Är hans svärföräldrar dömda för detta eller har ens HB nämnt detta tidigare?

Citera
2021-09-15, 22:21
Bannlyst
I grund och botten är han helt oskyldig, förutom att han ej borde surrat med hon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Aktuellt Fokus ska man inte ta på allvar. Däremot ETA säger don har något smaskigt som avslöjar ALLT på fredag....

Vilka är ETA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Det är inte så det funkar. Som anklagad har man inte en skyldighet att bevisa sin oskuld. Det är den som anklagar som ska lägga fram något till stöd för det man påstår. Han har nu blivit polisanmäld och kommer att kunna lägga fram sitt case under utredningen. En förtalsanmälan kan dessutom mycket väl komma senare efter att utredningen har lagts ner.

Förtal är det endast om hon pekat ut honom offentligt.
Citera
Medlem
CombatCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Försvaret blir desperatare och desperatare för varje timme. Först hänvisa till sin tragiska uppväxt med stryk och nu rider frun ut i sin vita rustning. Desperationen och bristen på fakta sänker Balis trovärdighet för varje utspel som kommer från det hållet. Anlitar han samma PR konsulter som fick Ebba Busch att publicera förtal på sin facebook. Inte smart de har haft nästan en vecka på sig att förbereda sig på och det här är det de har att komma med

Du kunde väl försökt dölja ditt hat för Hanif litegrann?
Senast redigerad av CombatCow 2021-09-15 kl. 22:24.
Citera
2021-09-15, 22:23
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Varför tar Hanif upp att han blivit sönderslagen av sina svärföräldrar i den tidsbegränsade intervjun till Expressen (56 sekunder in)?
https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

Ja, han har nämnt det i podden. Han tog väl upp det för att understryka hur fruktansvärt han tycker situationen är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vilka är ETA?
Han syftar på ETC
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Dömda har jag ingen aning om man jag har för mig att han har berättat i någon annan intervju att han fick stryk av dem när han hade flyttat till Sverige. Vill även minnas att han sedan flyttade till några andra föräldrar och att det var bättre där, men jag kan minnas något galet.
Citera
2021-09-15, 22:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Han sa fosterföräldrar, inte svärföräldrar. Han blev misshandlad som barn.
Citera
Medlem
Ni som säger att han tar upp hans uppväxt och att han blivit slagen som någon offerkofta måste vara autister. Han försökte svara på frågan om hur jobbigt det här har varit, och svarade helt ärligt.

Han har pratat om att han haft ett helvete tidigare med sina fosterföräldrar men aldrig använt det som en ursäkt.

"Jag har lätt för att anpassa mig. Hur jävligt det än har varit har jag gjort det bästa av situationen. Med hjälp av att gilla läget och göra mitt bästa kunde jag bryta upp med mitt förflutna och lära mig bra svenska, skaffa mig en utbildning, ett jobb, ett företag, en bostadsrätt och en flickvän jag älskar. Till och med fick jag som 23-åring förtroendet att bli riksdagsledamot."
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ja, han har nämnt det i podden. Han tog väl upp det för att understryka hur fruktansvärt han tycker situationen är.

Och de är dömda för denna misshandel?

Citera
Medlem
GeleZachas avatar
Nu nämner jag inte namn här, men en känd journalist från högerkanten har outat vem offret är. Riktigt vidrigt faktiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in