2021-09-15, 21:50
Medlem
Oktober 2020:

https://web.archive.org/web/20201015105519/https://twitter.com/ArioEbrahimpur/status/1316693826170499073

"Hanif is next."

Konstigt om de är såhär självsäkra utan att ha något att komma med. Undrar om de har försökt göra en egen utredning under det gångna året genom att kontakta andra barn som har råkat ut för samma grej.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Må så vara att du tycker så, det är fortfarande inte klandervärt, än mindre brottsligt.

Stackars alla män, att de ens törs närma sig kvinnor år 2021 är ett mysterium.

Det är både weird (pga autism) och tragiskt (pga utsiktslöst) när konstiga tjejer simpar för killar på det här viset. De allra flesta män klarar av att ta sig igenom livet utan att slemma på barn varför det inte är konstigt att folk "törs".
Citera
2021-09-15, 21:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men du fattar väl att partiet inte hade suttit & utrett detta i en vecka om dom redan med anmälan hade fått in bevis på att han efterfrågat bilder på en minderårig.

Jag tror helt enkelt inte att partiet för en vecka sedan fick in något som kan betecknas som oomtvistliga bevis.
Citera
2021-09-15, 21:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enligt ryktena AS, @an*stasiasofia @ana_st*s1a

*=a

Verkar inte stämma, om nu inte Haif ljuger, på twitter kunde A.S. svara på ett av Hanifs twitter inlägg så sent som 29 Juni i år och Hanif svarade henne på ett annat inlägg på Twitter till henne den 1 Juni i år.

Och du har fel på efternamnet och då du nu utpekar ett konto från yorkshire/ australia.
Citera
2021-09-15, 21:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Intressant intervju med Hanifs sambo.
https://marcusoscarsson.se/hanif-balis-sambo-jag-vet-att-han-inte-har-gjort-det-jag-har-varit-med/

Det är ett referat av Expressens intervju med HB, där sambon satt med:

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nej den bivisbördan är faktiskt din

Jag har inte påstått han har varit hemma hos henne. Jag kommenterade att du (eller någon annan minns inte) påstod stt han INTE varit hemma hos henne.

Jag skrev att ingen vet förutom att dom fysiskt har träffats tre gånger varav en var studiehjälp.
Citera
Medlem
chuckprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Absolut inte.

Förstås vet jag inte om hon talar sanning överhuvudtaget, men om det är så så kan jag mycket väl tänka mig att hon gjort närmanden (alltså stött på honom). Antingen rent sexuellt eller att hon var lite betuttad. HF kan blivit smickrad och lite tänd, och bett om bilder - något som hon dock nekat honom. Kanske ingen större grej för henne där och då, många tjejer som är aktiva på sociala medier vittnar om att de ofta får sådana förfrågningar.

Att han då eventuellt bett om bilder behöver alltså inte innebära att hennes intresse upphört. Tvärtom, går det möjligen ur hennes perspektiv att se som ett kvitto på han kände sig attraherad.

När han senare dock avvisade henne så är det möjligt att hon inte blev så jävla glad, och insåg att det var stört av honom att efterfråga sådana bilder. Hon kan ju också under perioden som förflutit mognat. Eller drivits av hämnd.

Oavsett vad, att/om han i ett läge visat att han saknat sexuellt intresse för henne, betyder inte att han vid en annan tidpunkt inte efterfrågat bilder.

Självfallet utesluter inte det ena det andra, detta var flera inne på tidigt i tråden. Dvs vi var flera som insåg att det absolut inte handlade om grooming, att det tvärtom var troligt att AS var drivande, samt att HB vid kunnat svara på sätt som lösryckt utan sammanhang skulle kunna se suspekt ut.

Därför förstår HBs önskan om polisutredning.
Citera
2021-09-15, 21:54
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Förstår du att det han gör är att måla upp en nidbild över hur en förortskriminell ser ut som stämmer in på en majoritet av alla förortskillar, och vilka konsekvenser det får? Och förstår du att han gör det ytterst medvetet?

Den som inte är kriminell behöver inte ta åt sig.

Om killar i förorten vill vara goda medborgare bör dom dock genast sluta klä sig som gängkriminella. Bara ett tips
Citera
2021-09-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Vad har han för inblandning?

2017 var han juriststudent, socialliberal, och försöker i denna artikel flytta fokus från islamism till högerterror.

https://nyheter24.se/debatt/874856-ario-19-ar-alla-offer-lika-mycket-varda

Gissar på att Ario har manipulerat den här mentalt ostabila bruden.
Citera
2021-09-15, 21:55
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du citerar Aktuellt Fokus. Jag tror mer på Expressen än på Aktuellt Fokus, särskilt eftersom Expressen pratat med Särskilda åklagarkammaren.
Om det är en utomstående som gjort anmälan då kan ju knappast nya graverande uppgifter förekomma som det sagts. För hur kan en utomstående ha såna uppgifter?
Citera
2021-09-15, 21:56
Medlem
Knut-Annes avatar
Han är oskyldig, det är jag övertygad om.

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-bali-jag-hjalpte-henne-med-matten-har-inte-bett-om-sex/

"Linnea Lundgren, som sitter bredvid Hanif under intervjun, bryter in:

– Jag läste konversationerna och var med när han pratade med henne.

– Han sa att han inte visste hur han skulle agera då det var en Muf-medlem som behövde hjälp. Och han ville ge den hjälp som han själv fått för att kunna vara där han är i dag. Han sa att han tyckte det kändes tråkigt att inte kunna göra det bara för att det handlar om en kvinna. Och så är det ju, jag tror att det kommer bli svårt för en man att hjälpa en kvinna inom politiken efter detta.

Linnea Lundgren fortsätter:

– Efter att han berättat och jag sett konversationerna sa jag att hon är ute efter en specifik grej, att det inte finns någon hjälp att ge och då måste man sätta ned foten direkt.

Varför väljer du att stå kvar i detta?

– För att jag vet att han inte har gjort det. Jag har varit med, jag har sett allting. Jag har sett alla konversationer och hur han har avvisat henne. Jag vet att han inte har gjort det."
Citera
2021-09-15, 21:57
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Läs vad interna utredningar OFTAST leder till

Det här är så pass allvarligt så att man borde polisanmäla
Vad interna utredningar oftast leder till hör inte hit. En bedömning måste alltid göras i det enskilda fallet, ännu har ingen gjort bedömningen att det här ska polisanmälas. Vad är problemet? Eller vet du något som ingen annan känner till i den här soppan?

Men du har helt rätt. Det här är mycket allvarligt och en polisanmälan borde definitivt göras. Mot de som på det här smutsiga sättet har försökt göra sig av med en av de mest profilerade oppositionspolitikerna i Sverige. Det här är inte småpotatis. Ario och hans polare i SSU svettas nog ganska bra vid det här laget.
Citera
2021-09-15, 21:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag har inte påstått han har varit hemma hos henne. Jag kommenterade att du (eller någon annan minns inte) påstod stt han INTE varit hemma hos henne.

Jag skrev att ingen vet förutom att dom fysiskt har träffats tre gånger varav en var studiehjälp.

Nej jag skrev om en postare som frågade vad flickans föräldrar skulle tycka om att HB varit hemma hos henne, om han varit hemma hos henne, vilket är ett fullkomligt rubbat resonemang eftersom inget nu ens antydit att så skulle vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in