2021-09-15, 20:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
I detta fallet har mig veterligen ingen anonym källa riktat några anklagelser. Bara informerat om att en ledamot utreds. Media har inte publicerat några namn innan Bali själv gick ut med att det var han som avsågs. Är det svineri?

Alternativmedia gick ut med namnet natten till idag.
Citera
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Ja det är väl det normala förfarandet? Man säger nej/försöker styra över ämnet på annat och låtsas som ingenting?

Det är så världen fungerar. Tonårstjejer blir ofta kära i "idoler".

Vad som sen egentligen hänt här i detta fall vet jag inget om då jag inte sett några bevis. Men du verkar ju sitta på en hel drös med bevis!? Så du har nog rätt.. Det är bara för dig att langa fram bevisen!

Du kan inte bli sur för att jag gett dig exakt det du efterfrågat.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogssorken
Om det fanns ett uns sanning i det hela så hade de kunnat polisanmäla på en gång och HB hade varit rökt. Nu väntar man istället tills det är dags för moderaternas nomineringar. Synnerligen misstänksamt.
Precis min tanke.
Enligt Hanif började det hela så smått i december 2020.
"Någon" sprider ut uppgifterna till Expressen fören vecka sedan för att få fyr på brasan, och när det har tagits upp tillräckligt många gånger i tv och tidningar väljer man att göra en polisanmälan. Den som gjort anmälan vet givetvis att detta kommer ta tid och nomineringen kommer vara över när polisanmälan läggs ner. Innehållet i anmälan kommer vara sekretess så Hanif kommer aldrig kunna bli rentvådd. Otroligt fult och välarrangerat.
Om det är de två utpekade som ligger bakom, dvs Ario och Anastasia, så tror jag detta kommer bita dem i baken till slut.
Citera
2021-09-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Se nedan, är mer intresserad av dessa ämnen

Vilka skäl? Är han inte bra för moderaterna? Före denna händelse, alltså

Känner du till några moderater som vill ha bort honom, alltså före denna händelse?
Som parti kan du vilja sätta nån i frysbox under ett valår just för att slippa få partiets kvinnosyn och patriarkala strukturer/härbärgera pedofiler slängt i ansiktet under valdebatterna.
Citera
2021-09-15, 20:13
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vilka skäl? Är han inte bra för moderaterna? Före denna händelse, alltså
Man kan ju bara se på hur partiet reagerat när vänstern blivit ledsna i ögat av hans twitterinlägg. Då har de ju inte haft något emot att förnedra honom genom att kasta ut honom ur partistyrelsen, ta hans uppdrag från honom och dylikt. Men samtidigt vet de ju att han drar röster, så han får vara kvar men vingklippt.

Själv tycker jag det är märkligt att han fortfarande är lojal med partiet.
Citera
2021-09-15, 20:14
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
HB är nog både rökt stekt och friterad som politiker nu. Iaf hos något någorlunda seriöst parti! Men det är klart att SD tar nog emot rasosten med öppna armar.
HBs bortförklaringar är förövrigt sanslöst taffliga.

Ja, man kör med "ingen rök utan eld" taktiken. Det har funkat förut. Ingenting kan bevisas, men man vet aldrig, är det meningen att gemene man ska tänka. Jag är ganska säker på att han är lite för ärlig med vad han tycker om invandringen.
Citera
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Alternativmedia gick ut med namnet natten till idag.
Ja, det gjordes här på flashback också? Faller mitt argument då eller vill du bara peka på det uppenbara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Du kan inte bli sur för att jag gett dig exakt det du efterfrågat.

Du verkar inte kunna föra sakliga resonemang.

Fram med bevisen annat än de indicier du vräker ur dig konstant så kommer jag ställa mig bakom dig.
Citera
2021-09-15, 20:15
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Precis min tanke.
Enligt Hanif började det hela så smått i december 2020.
"Någon" sprider ut uppgifterna till Expressen fören vecka sedan för att få fyr på brasan, och när det har tagits upp tillräckligt många gånger i tv och tidningar väljer man att göra en polisanmälan. Den som gjort anmälan vet givetvis att detta kommer ta tid och nomineringen kommer vara över när polisanmälan läggs ner. Innehållet i anmälan kommer vara sekretess så Hanif kommer aldrig kunna bli rentvådd. Otroligt fult och välarrangerat.
Om det är de två utpekade som ligger bakom, dvs Ario och Anastasia, så tror jag detta kommer bita dem i baken till slut.

Hanif Bali hävdar ju att han kan bevisa att han är oskyldig. Spännande med omvänd bevisbörda skall bli kul att se hur han lyckas med detta.
Citera
2021-09-15, 20:16
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Du verkar inte kunna föra sakliga resonemang.

Fram med bevisen annat än de indicier du vräker ur dig konstant så kommer jag hålla med dig.
Det är inte jag som blir sur när någon återger ett citat. Dessutom har jag inte pratat med dig innan, så lugna ner dig några hekton.
Citera
2021-09-15, 20:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Man kan ju bara se på hur partiet reagerat när vänstern blivit ledsna i ögat av hans twitterinlägg. Då har de ju inte haft något emot att förnedra honom genom att kasta ut honom ur partistyrelsen, ta hans uppdrag från honom och dylikt. Men samtidigt vet de ju att han drar röster, så han får vara kvar men vingklippt.

Själv tycker jag det är märkligt att han fortfarande är lojal med partiet.
Ut ur partistyrelsen åkte han efter att ha kritiserat Carl Bildt.
Citera
2021-09-15, 20:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Ja, det gjordes här på flashback också? Faller mitt argument då eller vill du bara peka på det uppenbara?

Ditt argument faller om man räknar alternativa media till "media".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in