2021-09-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vad hette den något högdragne vänsteriraniern som myntade utrycktet ”du är obetydlig” i direktsändning på ett debattprogram hos SVT? Är detta en liknande rättshaverist månne?

Det verkar ha gjorts en polisanmälan idag. Dock kan man anmäla vem/vad som helst för vadsomhelst och då måste polisen pröva det vilket tar viss tid.

Jag kan anmäla dig för att vara osexig och polisen måste ta upp anmälan.
Citera
Medlem
Tycker att det som med alla andra brott så ska den anklagade ses som oskyldig tills motsatsen bevisats. Så killen är oskyldig. Just nu. Men det verkar vara väldigt lösa grunder om de som anklagat inte kan gå till polisen eller visa upp sina bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nu var det ingen intervju. Han agerade mentor. Självklart ska han fråga föräldrarna först om han får agera mentor till en 15åring

Okej mentor-rollen har jag missat. Har du någon källa?
Citera
Medlem
Scalpings avatar
verkar mer och mer som att han gått i en riggad fälla av ett gäng anti-hanifar
Citera
2021-09-15, 19:52
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebus
Tycker att det som med alla andra brott så ska den anklagade ses som oskyldig tills motsatsen bevisats. Så killen är oskyldig. Just nu. Men det verkar vara väldigt lösa grunder om de som anklagat inte kan gå till polisen eller visa upp sina bevis.
Sa du samma om Breivik när han togs på bar gärning?

Jag tror Bali är oskyldig.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att vara den som är den och lite OT börjar det här nog bli, men jag känner att det kan finnas en viss risk du inte känner dina barn riktigt så väl som du tror. De absolut flesta tonåringar skulle nog utan vidare skicka ett mail till valfri politiker med frågor utan att först stämma av det med föräldrarna.
Det är möjligt men man skapar ett förtroend sinsemellan som jag litar på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nej, men fortsatte relationen. En ansvarstagande vuxen hade avslutat relationen

Har du något citat där han sagt att han inte avslutade relationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Han har en stor plattform att förklara sig på och har också gjort det. Kolla hans twitter.

I ett rättssäkert samhälle får man inget straff innan man är dömd. I ett fritt samhälle har man rätt att yttra sig och spekulera i en persons eventuella skuld. Sa du samma sak om Breivik när han togs på bar gärning?

För övrigt tror jag Bali är relativt oskyldig i det hela, i alla fall i rättslig mening. Sen har han säkert varit svinig men det är inte olagligt.

Det är just detta som är fel. De som anklagat honom felaktigt, om de gjort det, bör få ett lika hårt straff som brottet de anklagar för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vad hette den något högdragne vänsteriraniern som myntade utrycktet ”du är obetydlig” i direktsändning på ett debattprogram hos SVT? Är detta en liknande rättshaverist månne?

Satt själv och tänkte på legendariska tråden "Behrang Kianzad en blatte-Arnstad", är det kanske den galningen du syftar på ?
Citera
2021-09-15, 19:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Han verkar ju vara tämligen vänster om man söker på nätet. Dessutom förekommer han, trots sin ringa ålder, på lexbase (kan väl aldrig bli advokat då om han har domar på sig?).
Hanif gillar som sagt inte kriminella och det kan ju vara en av anledningarna att denna Ario avskyr Hanif

Hans närvaro på Lexbase har redan avhandlats och det rör sig om strafföreläggande avseende ringa narkotikabrott. Egentligen finns det heller inget uttryckligt hinder för någon som förekommer i belastningsregistret att bli advokat, men det är upp till Advokatsamfundet att bedöma personens lämplighet.

Angående hans åsikter så är jag inte speciellt insatt men någon aktiv sosse är han nog inte, vad jag vet i alla fall.
Citera
2021-09-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Haha lite stor skillnad att heja på varann och inleda en läxhjälpsrelation
Du har en mycket märklig uppfattning om vad som är en relation. Sedan kan jag ju inte veta var gränsen går för ditt kontrollbehov.
Citera
2021-09-15, 19:56
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Har du något citat där han sagt att han inte avslutade relationen?
” När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell.” - Hanif Bali, 2021.

Postar inte hela citatet då det redan finns 10-15 kommentarer där det finns citerat i sin helhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in