2021-09-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vilket brott pratar vi om här nu? Har det begåtts ett brott?

Precis. Man går ut anonymt och anklagar en person för sexuellt ofredande av minderårig, vilket är ett brott. Men det finns, vad jag vet, ingen polisanmälan. Hanif Bali har ingen chans att rentvå sitt namn och hela landet pratar om honom i termer av pedofil. Folk anklagar andra människor för en sånn handling utan bevis och utan att ta ansvar för det.

Detta är svineri och MÅSTE få ett stop.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Verkar vara den vänsterextreme och cannabisrökande iranske juriststudenten Arios specialitet att använda denna brottsrubricering, med AS som påstått brottsoffer:

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Vad hette den något högdragne vänsteriraniern som myntade utrycktet ”du är obetydlig” i direktsändning på ett debattprogram hos SVT? Är detta en liknande rättshaverist månne?
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Verkar vara den vänsterextreme och cannabisrökande iranske juriststudenten Arios specialitet att använda denna brottsrubricering, med AS som påstått brottsoffer:

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Har HB verkligen gjort något så är det ju verkligen ett konstigt sätt med att det börjar skrivas kryptiska inlägg på twitter flera månader innan de anmäler till M
Citera
2021-09-15, 19:49
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Du tror hon frågar dig om lov först? Och sen att den intervjuade kontaktar dig om det är okej att svara på några oskyldiga frågor? Jag pratade med ett flertal personer när jag skrev uppsats i högstadiet. Inte någonsin var det ett krav från läraren att jag mina föräldrar skulle gett mig lov.

Vilken verklighet lever du i?

Nu var det ingen intervju. Han agerade mentor. Självklart ska han fråga föräldrarna först om han får agera mentor till en 15åring
Citera
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Detta är så svinigt mot en privatperson. Hur skulle ni känna er om någon anklagar er för något brott utan att ni får en chans att förklara er själva? Bali är redan dömd i allmänhetens ögon pga de här svinen. I ett rättssäkert samhälle så väntar man på en rättegång.
Han har en stor plattform att förklara sig på och har också gjort det. Kolla hans twitter.

I ett rättssäkert samhälle får man inget straff innan man är dömd. I ett fritt samhälle har man rätt att yttra sig och spekulera i en persons eventuella skuld. Sa du samma sak om Breivik när han togs på bar gärning?

För övrigt tror jag Bali är relativt oskyldig i det hela, i alla fall i rättslig mening. Sen har han säkert varit svinig men det är inte olagligt.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Är Ario en överdriven White Knight eller har deta kopplingar till Sveavägen 68?

Vet ej, men AN, en annan figur som twittrade hånfult om HB i ett svar till AS (borttagen tweet) två veckor före skandalen, ändrade just sin twitterprofil från "SSU" till "Sveavägen 68" (och tog samtidigt bort sitt efternamn):

https://twitter.com/abdi_0_/status/1431690221423374338
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Det hela handlar ju om flera flickor som kommit fram om olämpliga kontakter. Han försöker smutskasta bara en av flickorna verkar det som.

Aj då, en lär man kunna överleva men om det helt plötsligt visar sig vara flera och det finns minsta substans bakom lär det ju vara riktigt svettigt för honom.. Fru/Fästmö, hus, karriär som står på spel. Avundas inte killen i detta läge. I ett desperat läge som detta lär allt fokus hamna på hur man på bästa sätt kan komma vidare och behålla allt man jobbar för ovan… i detta läge lär man inte kunna lita på något han säger utan utgå från att det är kalkylerat för att klara sig undan.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Jasså? När sade han det? Vad jag förstod sade han NEJ när tjejen sökte en annan relation?

Nej, men fortsatte relationen. En ansvarstagande vuxen hade avslutat relationen
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Av hans egna redogör kan man utläsa att relationen är mer än bara enstaka kontakter

Jag vet. Men det gör det inte suspekt heller.
Skäggot är ju snarare än influencer än en politiker. Jag törs satsa väldigt mycket pengar på att massa olika ungmoderater söker kontakt med honom. Som sagt har han ju uppenbarligen gott om tid till att sitta vid datorn och uggla.

Varför han lägger energi på att hjälpa till med skoluppgifter vet jag inte. Kanske är han bara snäll och hjälpsam av sig, kanske är han dålig på att säga nej till söta tjejer som säger "snäääälla", kanske får han massa uppskattning och är torsk på det.

Vill han grooma till sig nakenbilder kan han säkert lösa det även utan läxhjälp.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Snarare tvärtom är övertygad min dotter hade frågat mig först.

Inte för att vara den som är den och lite OT börjar det här nog bli, men jag känner att det kan finnas en viss risk du inte känner dina barn riktigt så väl som du tror. De absolut flesta tonåringar skulle nog utan vidare skicka ett mail till valfri politiker med frågor utan att först stämma av det med föräldrarna.
Citera
2021-09-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Hanif är polisanmäld enligt aktuellfokus. Nu har han chansen att rentvå sig själv som han sa. Vi får se hur länge denna såpa håller på.

Jag tror att allt är påhittat, och nu får "offret" riktiga problem om så är fallet, HB skulle troligtvis aldrig anmäla henne för förtal, men Polisen om de inte finner några som helst bevis som styrker hennes version utan tror att hon ljuger kommer inte ha något val än att anmäla henne för att slösa bort polisens tid eller förtal.
Citera
2021-09-15, 19:51
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Jaha och får grannar säga hej till henne om de möts i trappen, Eller ska de ringa på hos dig och presentera sig först.
Haha lite stor skillnad att heja på varann och inleda en läxhjälpsrelation
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in