2021-09-15, 19:41
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast, vet vi verkligen vem som gjort en anmälan?

Nej, det är bara ett antagande jag gjort från att läst här och Twitter.
Citera
2021-09-15, 19:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Är Ario en överdriven White Knight eller har deta kopplingar till Sveavägen 68?

Skulle inte säga att det är speciellt troligt att Ario har någon koppling till sossarna, men när det gäller politik vet man väl aldrig vem som drar i trådarna. Sett till vad denne Ario skrivit tidigare kan man däremot ganska lätt dra slutsatsen att han inte direkt är något fan av Bali.
Citera
2021-09-15, 19:42
Medlem
Frågan är väl om det blir som med Brett Kavanaugh borta i staterna när han skulle väljas in.
Då vällde det in anklagelser helt utan grund från flertalet kvinnor i vad som antas varit en attack från vänstern. Sen så fort han var insvuren så försvann hela snacket.
Får väl se om scenariot upprepar sig här.
Hur som helst gillar jag skarpt att Hanif uppmanar till polisanmälan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt Aktuellt Fokus har det nu gjorts en polisanmälan:

Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/

Verkar vara den vänsterextreme och cannabisrökande iranske juriststudenten Arios specialitet att använda denna brottsrubricering, med AS som påstått brottsoffer:

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Ni är tramspellar som hakat upp er på ett ord. Det är såklart inte så att de suttit hemma i flickrummet böjd över matteboken och den skäggige farbrorn sedan förhör den oskyldiga flicksnärtan på franskaglosorna.

Gör man ett skolarbete som handlar om politik är det väl helt rimligt att kontakta en politiker. Särskilt om man är med i MUF där Hanif säkert har lite av en idolstatus. En snabb okulärbesiktning av twitter visar också att mannen uppenbarligen har en jävligt mycket fritid och därmed kan svara på frågor från ungdomar som undrar över saker till sitt skolarbete. Vore ju jättelarvigt om han skulle luska rätt på hennes föräldrar för att informera om att deras dotter ställer frågor och vill ha feedback på en samhällskunskapsuppgift (eller vad det nu rör sig om).

Sedan kan han såklart vara en ful fisk ändå men detta är ingen indikator på det.
Jo men jag skulle vilja ha pratat med honom innan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Luktar Sveavägen 68. Deras konspiratörer är på offensiven mot högern på ett mycket osmakligt sätt..brunmålar varhelst dom kommer åt . De tvekar inte att släpa fram överlevande från Förintelsen som varnar om vad som kommer hända om högern och SD vinner valet. Koncentrationsläger och krematorier i övre Norrland typ. Anklagelserna mot Hanif får man nog se mot den bakgrunden . Sozzarna är desperata.

Hur exakt skulle det ha gått till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tjejen var med i MUF. Enligt Bali tog hon kontakt med honom över nätet för att diskutera politik. Efter ett tag gick samtalen in på utbildningsfrågor. Jag kan tänka mig att Bali sa grejer som "Om du vill fortsätta att göra karriär i M, så ska du se till att du får bra betyg i gymnasiet och sen ska du läsa statskunskap och ta en pol. mag. Eller också läser du juridik". Hon kan ha fått någon uppgift eller uppsats att göra i sitt gymnasium i något politiskt ämne och frågat honom till råds. Han var givetvis glad att hjälpa till.

Dessa, enligt min mening, relativt oskyldiga grejer har sedan i vänstermedia förvandlats till "läxhjälp". Artiklarna är skrivna på ett infernaliskt sätt, så att läsaren ska tro att Bali söker upp småflickor för att erbjuda dem "läxhjälp" och efter ett tag börjar han tjata om nakenbilder som betalning.

Tack för svar! Men har dessa ”sexuella” händelserna överhuvudtaget hänt eller hittar tjejen på alternativt någon ber henne hitta på.

Är det motbevisat att detta inte har hänt?
Citera
2021-09-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo om man kontaktade mig först

Du tror hon frågar dig om lov först? Och sen att den intervjuade kontaktar dig om det är okej att svara på några oskyldiga frågor? Jag pratade med ett flertal personer när jag skrev uppsats i högstadiet. Inte någonsin var det ett krav från läraren att jag mina föräldrar skulle gett mig lov.

Vilken verklighet lever du i?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Är läxhjälpen hjälp att svara på några frågor om svensk parlamentarism så är det en skitsak. Är det timmar ensamma i en skrubb med matteläxan är det något annat.

Media har varit noga med att lyfta fram ordet "läxhjälp". Det ska väl ge associationer.
Men jag skulle vilja ha kontakt med honom innan
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Om din tonårsdotter är så initiativrik så att hon kontaktar riksdagsmän för att göra läxor i samhällskunskap borde du vara stolt. Och nej riksdagsmän behöver inte be föräldrar om lov för att svara på mail från barn.Sedan är det ju till syvende och sist innehållet i mailet som avgör.
Inga problem om jag först hade fått kontakt med honom
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jo om man kontaktade mig först

Okej, du tycks ha ett lite märkligt förhållande till dina barn i sådana fall. Tror att de flesta föräldrar inte väntar sig att alla ska be dem om lov innan de svarar på eventuella frågor om skolarbeten från deras tonårsbarn.
Citera
2021-09-15, 19:44
Medlem
Detta är så svinigt mot en privatperson. Hur skulle ni känna er om någon anklagar er för något brott utan att ni får en chans att förklara er själva? Bali är redan dömd i allmänhetens ögon pga de här svinen. I ett rättssäkert samhälle så väntar man på en rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in