2021-09-15, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag tror han redan i nomineringsprocessen är borta.
M vill nog inte ha honom och hans historia kvar hela valåret.
Ja, ska det här härvas genom rätten så kommer det ta tid. Han kommer knappast kunna kandidera i valrörelsen med det här hängande över sig. Han kan väl stå på sidlinjen och skrika och trolla.
Citera
2021-09-15, 18:26
Medlem
trillians avatar
Bali kickas ut ur M -> Bali går till SD -> SD blir större än M -> Jimmie gör anspråk på att ta statsministerposten.

Well that escalated quickly osv.
Citera
2021-09-15, 18:28
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.

Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?

Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.

Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.

Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.
Jag ogillar HB men du verkar efterbliven. Det är DITT ansvar om ditt barn har självskadebeteende (vet inte varför du ens använder ordet) inte någon på nätet.

efter att ha läst hans FB-inlägg så verkar det troligen handlar om karaktärsmord. HB må fortfarande vara deras huslatte men tror inte han har begått det som han anklagas för.
Citera
2021-09-15, 18:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.

Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?

Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.

Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.

Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.

Jisses vilket bottennapp till inlägg. Du spekulerar helvilt och gissar och sedan antar du. Utan att ha läst en enda rad i deras konversation. Eller har du det? Gonatt yxskaft.
Citera
2021-09-15, 18:29
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Från twitter:

https://twitter.com/thereseverdun/status/1438173010918260736

Finns den här personen på riktigt hittar henne på twitter och en facebook profil och i en artikel från nyheter idag. Finns dock inte i ratsit eller mr koll. Heter hon något annat i verkligheten? Hur trovärdig är denna källa?
Senast redigerad av MadBalt 2021-09-15 kl. 18:31.
Citera
2021-09-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag tror han redan i nomineringsprocessen är borta.
M vill nog inte ha honom och hans historia kvar hela valåret.
Därav timingen i att släppa detta.

Detta kommer att pågå under M nomineringsprocess vilket förstås ställer till det än mer för Hanif och M.
Citera
2021-09-15, 18:32
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Finns den här personen på riktigt hittar henne på twitter och en facebook profil och i en artikel från nyheter idag. Finns dock inte i ratsit eller mr koll. Heter hon något annat i verkligheten? Hur trovärdig är denna källa?

Hur trovärdiga brukar okända människor på twitter vara?
Citera
2021-09-15, 18:32
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Har alltid känt att Hanif är en ful fisk, jämför du tex iranier med irakier är ofta iraniern den fula fisken, av min egen erfarenhet.
Du tror på genetik över kultur, alltså?
Hanif kom hit som typ femåring och uppfostrades i en svensk familj.
Du tror hans ’iranska gener’ är orsaken?
Det låter närmast rasistiskt, oväntat från dig, mycket dumt har du skrivit, men rasist?
Citera
2021-09-15, 18:33
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det var bara ett exempel, det får ju trots allt komplikationer för enskilda personer att klumpas ihop med gängkriminella liksom. Vill du ha fler, bättre exempel får du väl läsa Balis twitterflöde.
Jag ber om en källa på påståendet "eftersom han är en av de politiker som mest aktivt bussat sin följarskara på människor baserad enbart på insinuationer och misstankar." och du svarar med detta snömos om adidaskrigare och att läsa Balis twitter. Har du något exempel förresten på en snäll "adidaskrigare" som fått tagit skit av exempelvis Torsten och Bert efter hans användning av ordet "adidaskrigare" eller sitter du hittar på potentiella lättkränkta offer? Tror på det sistnämnda.
Citera
2021-09-15, 18:35
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Har alltid känt att Hanif är en ful fisk, jämför du tex iranier med irakier är ofta iraniern den fula fisken, av min egen erfarenhet.

#metoo var superduper, detta är en riktad karriär förstörare för Hanif har blivit ett hot.
Citera
2021-09-15, 18:36
Medlem
MUF i västa götaland ställer in digital möte med Hanif.

Citat:
Enligt uppgift ska den inställda talarkvällen vara en slags markering mot Moderaternas partiledning.

https://aktuelltfokus.se/m-ledamoten-hanif-bali-utreds-for-olampligt-sexuellt-beteende-mot-minderariga/
Citera
2021-09-15, 18:37
Medlem
Citat:
SD kan då lägga till ytterligare en stämpel, pedofilstämpel. Förutom brun, patriarkat, rasist stämpel mm. Kommer nog gå bra i valet 😃

Pedofilstämpel? Tjejen är 17? Troligtvis varit i puberteten sedan 11-12 års ålder. Pedofil = attraherad av PRE-pubertala barn. Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in