Citat:
Ursprungligen postat av
Zitilites
Det är nog mer vanligt att unga tjejer försöker förstöra folks karriärer bara för att de behövde lite bekräftelse.
Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.
Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?
Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.
Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.
Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.