2021-09-15, 18:15
Medlem
Vem är tjejen? Och vad säger MUF?
Citera
2021-09-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Möjligem har man där redan tagit viss hänsyn. Sett till att inte direkt slänga honom under bussen som mer enkelt att göra med en nobody.

Men frågan är om.det räcker. Det blir ju jävligt mycket dålig PR för partiet där varenda valarbetare kommer få svara på varför står denna sexföebrytaren HB med på er lista!?

Märk väl säger inget om han är det med det är ju alltid speciellt rörande sådant här ingen rök utan eld. Något som motståndare till M kommer göra max av.
Ja, det är avvägningen partiet måste göra.

Hur mycket skit kommer dessa anklagelser att betyda för övriga? Förutsatt att de inte kan leds i bevis förstås.

Ganska lite tror jag. Det är ett år till valet. Nya saker kommer upp. Det går över.

Berit i Borås kommer inte att låta bli att rösta på Mi Västra Götaland och Jan Ericsson i Ubbhult för att någon en gång påstått något om Hanif. Än mindre kommer det att påverka kommunpolitiker.

Sedan är frågan om M i Stockholms Län nu, internt, vill ha med honom på riksdagslistan. De kan anse att det är för mycket risktagande. Hanifs frikännande ligger ju långt bortom deras interna valperiod.
Senast redigerad av byggare bob 2021-09-15 kl. 18:18.
Citera
2021-09-15, 18:16
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
Det är nog mer vanligt att unga tjejer försöker förstöra folks karriärer bara för att de behövde lite bekräftelse.

Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.

Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?

Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.

Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.

Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.
Citera
2021-09-15, 18:17
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Man vill ju bara krypa in i en cementblandare och trycka köra igång skiten när det är twitter och facebook som avgör vem som har förutsättningar i politiken nuförtiden.
Glöm inte bort att addera ryssjävlarna... Och deras försök till att genom psykologisk påverkanskrigföring försöka skapa ett östvänligt Sverige.

Ockupationen | Viaplay;
https://www.youtube.com/watch?v=nSVeY1S-x6Q
Citera
2021-09-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Tänk tanken att Hanif går över till Sverigedemokraterna istället. Det skulle plötsligt ge SD ett enormt triumfkort och skulle Hanif göra det vid en eventuell foten i baken av M är SD garanterat största parti 2022.
Jag kan inte se att Hanif skulle gå över till SD.

Visst, han raljerar friskt och har ett språk som stöter bort en del men han har en linje, en åsikt och ett hjärta för det han gör. Där platsar inte ett partibyte till SD.

Fortsätter han inte som politiker för M blir han fri debattör.
Citera
2021-09-15, 18:18
Medlem
Från twitter:

Citat:
Therese Verdun SwanKrona@thereseverdun
51m

Lite lustigt är det allt att tjejen som nu anklagar @hanifbali för att ha bett om opassande bilder, anklagade mig för att be henne om samma sak i en tråd om kjollängder. En anklagelse som slog alla rekord i absurditet.

Har hon detta som vana..?
----
Russian bot@Russian83609140

Se till att du är tillgänglig så att Hanif får tillgång till din berättelse i sitt försvar, om det behövs.

-----
Therese Verdun SwanKrona@thereseverdun
Svarar @Russian83609140

Absolut, han får kontakta mig om han vill. Kan ju vara bra om det uppmärksammas att tjejen verkar sätta denna typ av anklagelse i system.
https://twitter.com/thereseverdun/status/1438173010918260736
Citera
2021-09-15, 18:19
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Ja, det såg jag med. Tänkte mer på om han verkligen gjort detta?

Vem är tjejen? Och kvinnan som också anmälde Hanif Bali?

Detta är Flashback, cirkulerar det några namn?

Hur ska Hanif Bali ha träffat tjejen. Digitaliskt läxhjälp? Hur arrangerades den?

Tjejen var med i MUF. Enligt Bali tog hon kontakt med honom över nätet för att diskutera politik. Efter ett tag gick samtalen in på utbildningsfrågor. Jag kan tänka mig att Bali sa grejer som "Om du vill fortsätta att göra karriär i M, så ska du se till att du får bra betyg i gymnasiet och sen ska du läsa statskunskap och ta en pol. mag. Eller också läser du juridik". Hon kan ha fått någon uppgift eller uppsats att göra i sitt gymnasium i något politiskt ämne och frågat honom till råds. Han var givetvis glad att hjälpa till.

Dessa, enligt min mening, relativt oskyldiga grejer har sedan i vänstermedia förvandlats till "läxhjälp". Artiklarna är skrivna på ett infernaliskt sätt, så att läsaren ska tro att Bali söker upp småflickor för att erbjuda dem "läxhjälp" och efter ett tag börjar han tjata om nakenbilder som betalning.
Citera
2021-09-15, 18:19
Medlem
AussieRedMans avatar
Har alltid känt att Hanif är en ful fisk, jämför du tex iranier med irakier är ofta iraniern den fula fisken, av min egen erfarenhet.
Citera
2021-09-15, 18:21
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Självklart kommer inte alla de som likeat hans inlägg att kryssa honom. Rent krasst kan väl bara väljare i Stockholms län göra det?!

Men han är moderaternas överlägset mest populära politiker sett till "fanbasen".

Om det inte finns någon substans i detta så blir det oerhört svårt för Moderaterna att kasta bort honom.
Jag tror han redan i nomineringsprocessen är borta.
M vill nog inte ha honom och hans historia kvar hela valåret.
Citera
2021-09-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag tror han redan i nomineringsprocessen är borta.
M vill nog inte ha honom och hans historia kvar hela valåret.

Ja, han är till största sannolikhet körd.
Hans egna försök att blanda bort korten med att någon ska polisanmäla etc ligger honom även i fatet.
Citera
2021-09-15, 18:23
Medlem
Carnills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Låt oss säga att Hanifs berättelse är sann. Alltså att det var hon som oombett skickade sexuella inviter och kanske tom nakenfoton till honom. Vidare att det krävdes åtskilligt innan hon ville acceptera att han inte var intresserad.

Hon är bara femton år, ett barn. Vad är ett rimligt agerande från en vuxen i ett sådan läge?

Givetvis kontaktar man hennes föräldrar eftersom det är uppenbart att det handlar om ett barn som inte mår bra och har ett självskadebeteende. Har Hanif verkligen gjort detta?
Eftersom det rör sig om något som inträffat i kontakter inom ett politiskt parti meddelas även detta om det som hänt. Har Hanif gjort detta? Isåfall måste partiledningen eller andra ansvariga inom partiet känt till detta och redan gjort utredning.

Jag tror inte att Hanif gjort något av ovanstående och därmed betett sig extremt klandervärt även om hans snyfthistoria skulle vara sann. Som förälder skulle jag bli vansinnig om mitt barn hade ett känt självskadebeteende och ingen berättade det för mig.

Men den troliga sanningen är nog att Hanif inte varit så passiv i kontakterna med barnet som han låter påskina.

Jag kan hålla med om att han skulle tagit upp det med partiledningen OM han nu inte har gjort det. Men sen som förälder så ska man väl själv hålla koll på vad ens egna barn gör på sociala medier? Det är väl inte andras ansvar?
Citera
2021-09-15, 18:24
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Jag kan säga att jag varit i en liknande situation själv, där en ung tonåring jag var bekant med och hade en väldigt vänskaplig relation till, plötsligt började göra sexuella inviter till mig.
Sa jag till henne att jag tyckte det var olämpligt, ja självklart, men jag lindade in det i ett väldigt mjukt paket för att inte såra henne. Pratade jag med hennes föräldrar, nej det gjorde jag inte, både för min egen och hennes skull, risken att det skulle bli någon form av missuppfattning mellan dem och mig ansåg jag som stor, risken att flickan skulle ta illa upp och må extremt dåligt av att hennes föräldrar fick reda på det ansåg jag som extremt hög. Nu löste det sig för min del då hon insåg att det inte var lämpligt och vi har idag många år senare fortfarande en bra vänskapsrelation.
Men att vara i en situation som denna har inga enkla lösningar, först med facit i hand vet man vilka beslut som var rätt eller fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in