2021-09-15, 18:08
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Ja, utmärkt. Lär gynna Bali linje när utredningen läggs ner inom kort.

Om en eventuell utredning bekräftar Hanifs utsaga, så har inte gjort något fel och har ingen att vara orolig över. Om inte blir hans fall från toppen tungt.
Citera
2021-09-15, 18:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det spelar förstås stor roll om han är deras mest populära politiker bland väljarna eller om han är en okänd nobody när M ska göra DEN kalkylen.

Möjligem har man där redan tagit viss hänsyn. Sett till att inte direkt slänga honom under bussen som mer enkelt att göra med en nobody.

Men frågan är om.det räcker. Det blir ju jävligt mycket dålig PR för partiet där varenda valarbetare kommer få svara på varför står denna sexföebrytaren HB med på er lista!?

Märkväl säger inget om han är det med det är ju alltid speciellt rörande sådant här ingen rök utan eld. Något som motståndare till M kommer göra max av.
Citera
2021-09-15, 18:09
Medlem
Personen kan väl iofs varit 15-17 år gammal när det skedde? Eller är det specat att det skedde när hon var 15 och att han värt sig från hennes närmanden i 2 års tid?
Citera
2021-09-15, 18:10
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Alltså hade han kontakt med tjejen efter första tillrättavisningen!

Man avslutar ALL kontakt omedelbart efter första tillrättavisningen när en 15åring vill ha en relation och man själv är vuxen!

Nej det är fullt normalt för en vuxen människa att bry sig om barn och unga som tyr sig till en, utan att det har någon form av sexuell natur från den vuxnes sida.
Citera
2021-09-15, 18:11
Medlem
Har inte Bali frikort oavsett vilket?
Citera
2021-09-15, 18:12
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Alltså hade han kontakt med tjejen efter första tillrättavisningen!

Man avslutar ALL kontakt omedelbart efter första tillrättavisningen när en 15åring vill ha en relation och man själv är vuxen!

Om det här är det värsta Bali har gjort -- att inte ha avbrutit all kontakt omedelbart -- så är det helt klart en storm i ett vattenglas. Att bryta all kontakt omedelbart är att skambelägga motparten. Det kan knäcka en 15-åring, och det kan vara helt rimligt att bara tydligt kommunicera sitt ointresse.
Citera
2021-09-15, 18:12
Medlem
När jag läser rubriker så tänker jag alltid; Jaha, den här gången också. Till 99% är det en viss grupp.
Citera
2021-09-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Verkar vara många i tråden med en klar agenda mot Hanif...
Precis, vi har alla gemensamt gått ut och låtsas vara den här 15åriga flickan, samt under pistolhot tvingat honom att prata med henne.
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Ja, utmärkt. Lär gynna Bali linje när utredningen läggs ner inom kort.
Hur vet du det?
För att invandrare aldrig ljuger?
Politiker aldrig ljuger?
Magkänsla?
Citera
2021-09-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
När jag läser rubriker så tänker jag alltid; Jaha, den här gången också. Till 99% är det en viss grupp.
Män.
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Verkar som att många av er här på Flashback inte läst Hanifs Facebooksida.

Nu är det så här att många inom moderaterna vill ha bort Hanif eftersom han är så otroligt populär till skillnad från de andra moderaterna som också gärna vill ha en riksdagsplats med skyhögt skattefinansierat arvode.

Första gången Hanif blev ifrågasatt var när han ironiserade Uffes middagskompis Carl Bildt och även om Hanif hade helt rätt i sin kritik mot Calle blev ju naturligtvis Calle kränkt och det slutade med att Hanif avskiljdes från alla sina uppdrag men M kunde inte kasta ut honom från riksdagsplatsen eftersom han är folkvald och inte gjort något som kunde rendera att sparka ut honom ur moderaterna.

Nu har de chansen att stryka honom från kandidaturen till en riksdagsplats om de får för sig att han är ett problem i valet, vilket skulle göra att han tvingas bort.

Detta tror jag faktiskt kommer ske. Alltså att Hanif inte tillåts kandidera. Om det blir så kommer M förlora så mycket mer

Tänk tanken att Hanif går över till Sverigedemokraterna istället. Det skulle plötsligt ge SD ett enormt triumfkort och skulle Hanif göra det vid en eventuell foten i baken av M är SD garanterat största parti 2022.

Här är hela texten från Hanif Balis Facebooksida!
Läs hela och sluta kommentera om ditten och datten innan ni läst.

” Jag vill först och främst säga att jag tillbakavisar de påståenden som riktas mot mig om opassande beteende mot en yngre parti/MUF-medlem. Många har genom åren tyckt att jag är en kontroversiell person med förföljelse, skadegörelse och mordhot som följd. Men detta har varit det värsta jag blivit utsatt för. Jag uppmanar personen som riktar dessa anklagelser mot mig att göra en polisanmälan så jag får möjlighet att rentvå mig. Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet.

Som förtroendevald ska man ha kontakt med sina väljare och medlemmar. Det är något jag satt stolthet i och så jag bedrivit min politik. I min roll får jag väldigt många som hör av sig till mig och jag försöker vara trevlig, privat engagerad och tillmötesgående. Ibland går det bra, som när jag fick förtroendet att hålla en insamling till pojkarna som överfölls i Solna. Men det går också inte alltid bra.

För ungefär två år sedan kontaktades jag av en MUF-medlem som sökte mycket kontakt med mig. Vi diskuterade till en början politik men där avslutades konversationen. Flera månader efter återupptas kontaktsökandet och personen börjar även söka hjälp om studier och även mer privata angelägenheter. Hon var väldigt intensivt kontaktsökande och ville ha stöd och hjälp. Jag försökte hjälpa så gott jag kunde.

När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt. När påstötningarna blev mer explicita gjorde jag det däremot klart att något annat än en vänskapsrelation där jag agerat som mentor inte kunde bli aktuell. Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder eller gjort något annat olämpligt. Personens kontakter upphörde en tid när jag vänligt men bestämt förklarade att hon inte kan fortsätta höra av sig då jag är betydligt äldre än henne, har flickvän och inte är intresserad av något annat.

När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier.

I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga. Flera dagar innan anklagelserna riktas mot mig i partiet börjar dessa fientligt inställda konton anspela och ”räkna ner” till den dag då de planerat att ta detta till partiet. Jag har detta dokumenterat - de visste alltså långt innan vilken dag som anklagelserna skulle riktas. Det är ett väl valt tillfälle då partiets interna nomineringsprocess drar igång. De påståenden som nu riktas mot mig påverkar förmodligen mina möjligheter att kandidera för en till mandatperiod. Detta trots att jag är oskyldig till det som påstås.

Partiets hantering av ärendet tycker jag har varit professionell, jag tycker att det är rätt att man har rutiner som gör trösklarna låga för medlemmar att kunna initiera dessa ärenden - där samtliga parter ges möjlighet att berätta sin upplevelse. Jag tycker att jag har fått den chansen. Men något konkret bevis för vad jag anklagats för har inte framkommit. Däremot har den mediala hetsjakten och viskleken varit hänsynslös.

Jag hoppas verkligen att det går bra för ungdomen i fråga, jag känner att det är oerhört cyniskt att utnyttja en ung person för att klämma dit en meningsmotståndare med lögner och förtal.

För egen del har allt detta tärt oerhört mycket på min familj. Journalister har oavbrutet försökt kontakta min fästmö, ringt på hemma där två små 5-åringar gömmer sig bakom neddragna gardiner och undrat varför de inte längre fritt kan leka i sin lekstuga.

En räddning för mig privat är att jag sedan början, långt innan detta drog igång varit transparent om personen och händelseförloppet med vänner och fästmö.

Jag har som alla moderater skrivit på en kandidatförsäkran, den kommer jag såklart att hedra. Men det betyder inte att jag tänker avgå på grund av grundlösa påståenden. Vi lever inte i ett klanvälde där andra än rättsväsendet fastställer ens skuld eller kan befria en från anklagelser. I stället för att denna visklek fortsätter så uppmanar jag till en rättslig prövning där jag får möjlighet att rentvå mig.” Slut citat.
Citera
Medlem
Det är väl nästan ett år sedan Hamid Z blev utskjuten pga antisemitism. Nu HB. Vilken invandrad högerprofil blir det nästa år undrar man
Citera
2021-09-15, 18:15
Medlem
Citat:
Inte om utredningen visar olämpligt beteende.

För mig är detta inte en juridisk fråga då jag tror Bali höll sig inom lagens gränser. Däremot anser jag hans beteende är omoraliskt och olämpligt.

Du har ingen aning om hur han betett sig, såvida du inte tycker läxhjälp per definition är omoraliskt. Ingen utan de direkt inblandade vet hur det förhåller sig. Baserat på det som framkommit hittills går det dock att göra sannolikhetsbedömningar. Jag är personligen rätt övertygad om hans oskuld, och förstår att den vänster som vädrat blod börjar bli oroliga när bytet rör på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in