2021-09-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Var har Aktuellt Fokus fått sina uppgifter om att det är flera tjejer?
https://archive.is/rgEOT

Är Aktuellt Fokus nån sorts allvetande orakel?

Dom är inte först med den informationen. Mainstream har redan skrivit om det dock att den andra flickan inte internutreds. Moderaterna behöver inte internutredningen längre det sköts nu av polis. Jag kan föreställa mig Billström, Forsell, Kristersson och co nu i deras samtal internt. Det brukar vara nolltolerans även mot sånt som inte hamnat i domstol. Hanif har ju inga direkta poster i riksdagen utan fungerar ju enbart som SD värvare. Nu har han dessutom släppt lös arme av idioter som försvarar honom på sociala medier. Stackars tjej.
Citera
2021-09-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Men det är flera flickor under 18 som kommer med anklagelserna, inte rn borderline brud som du påstår

Det vet du inte. Några medier har uppgifter som antyder det, men det är tydligt att Moderaternas internutredning enbart gäller en flicka. Så finns fler tjejer inblandade är det dags för dem att kliva fram nu.
Citera
2021-09-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Tror nog knappas alla dom kommer ev att kryssa på honom.
Kommer han för det första få nån plats på partilistan?
För det andra han fick drygt 4000 kryss senast och det motsv 1,9% av moderaternas röster och för att bli invald på personröster krävs 5% alltså förmodligen krävs det ungefär 10-12000 kryss och det undrar jag om det är sannolikt att han kan få.
Självklart kommer inte alla de som likeat hans inlägg att kryssa honom. Rent krasst kan väl bara väljare i Stockholms län göra det?!

Men han är moderaternas överlägset mest populära politiker sett till "fanbasen".

Om det inte finns någon substans i detta så blir det oerhört svårt för Moderaterna att kasta bort honom.
Citera
2021-09-15, 18:04
Medlem
Där det finns makt , kändisskap och pengar så finns det alltid fittor och horor som försöker utnyttja läget . Alltid varit så och kommer alltid vara det
Citera
2021-09-15, 18:04
Medlem
Som vanligt.Så fort någon hotar några där uppe så gillrar de en fälla ā la me too.
Citera
2021-09-15, 18:05
Medlem
guderis avatar
Citat:
Därefter avslutar man all kontakt. Vilket Bali inte gjorde.

Jo det gjorde han ju, efter att han insåg att det första tillrättavisandet inte hjälpte.

Han skriver ju uttryckligen att han till sist blev tvungen att blocka henne från olika plattformar.
Citera
2021-09-15, 18:05
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Det vet du inte. Några medier har uppgifter som antyder det, men det är tydligt att Moderaternas internutredning enbart gäller en flicka. Så finns fler tjejer inblandade är det dags för dem att kliva fram nu.

Finns nu en polisanmälan så allt kommer komma fram
Citera
2021-09-15, 18:06
Medlem
Verkar vara många i tråden med en klar agenda mot Hanif...
Citera
2021-09-15, 18:07
Medlem
” Hanif Bali för fem dagar sen:
"Det är ingenting jag någonsin har hört talas om"

Hanif Bali idag:
"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig,"

Leo kinesen är en stor motståndare till Hanif Bali.
Citera
Medlem
Citat:
Finns nu en polisanmälan så allt kommer komma fram

Ja, utmärkt. Lär gynna Bali linje när utredningen läggs ner inom kort.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jo det gjorde han ju, efter att han insåg att det första tillrättavisandet inte hjälpte.

Alltså hade han kontakt med tjejen efter första tillrättavisningen!

Man avslutar ALL kontakt omedelbart efter första tillrättavisningen när en 15åring vill ha en relation och man själv är vuxen!
Citera
2021-09-15, 18:08
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Ja, utmärkt. Lär gynna Bali linje när utredningen läggs ner inom kort.

Inte om utredningen visar olämpligt beteende.

För mig är detta inte en juridisk fråga då jag tror Bali höll sig inom lagens gränser. Däremot anser jag hans beteende är omoraliskt och olämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in