2021-09-15, 17:31
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Han säger ju ”adidaskrigare” och inte ”adidasgrabbar”. Förstår du skillnaden?

Han har väl främst sagt Adidasriddare och någon gång Adidastrash.
Citera
2021-09-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Det är oavsett hur Bali och hans svans vänder och vrider på det olämpligt det han gjort.

Enligt Balis egna utsaga så kan man se att han har agerat olämpligt som vuxen man och som riksdagsledamot:
Att agera "privatlärare" till en 15årig flicka utan vårdnadhavares samtycke eller vetande. Sen erkänner han att han fortsatte relationen/konversationen trots att 15åringen ville ha en "annan relation".

Bara det där är olämpligt beteende. Varför vara mentor åt en 15årig flicka? Finns många han kan vara mentor/privatlärare till men han valde en ung flicka. Han fortsatte trots att flickan enligt han själv visade ett sexuellt intresse. Mycket olämpligt beteende av han.
Läxhjälp kan väl iofs betyda en massa olika saker. Ex kan det handla om hjälp att korrekturläsa inlämningar som skickas över mail eller motsvarande. Förloppet om man får tro hans utsago är dessutom att hon hörde av sig och ville prata politik till en början. Jag har inte svårt att se hur det skulle kunna gå från "jag diskuterade random politik på rasten med en ssu:are och de sa..." till "jag håller på och skriver ett arbete om liberalism, kan du hjälpa? - Visst, skicka över dokumentet så ska vi kolla"

Det intressanta är snarare vad som händer efter det. Vem är flörtig och hur.
Citera
2021-09-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hela tiden är en överdrift. Särskilt som det kanske inte ens rör sig om ett brott, och framför allt inte är så här särskilt allvarligt. Inte alls säker på att åklagaren kommer kontakta Facebook, Twitter etc. för att begära ut loggar.

Tror inte ens att en förundersökning kommer inledas.

Kanske i det Normala fallet ....men nu Finns det 12 fall i Malmö Också som Partiet hade tänkt " Utreda Själva " .... på största allvar Tror dom folk är dumma ??

Nu kommer väl tvångsmedel in
Den utredningen kommer att granskas till vartenda Komma .Det är rimligt tro dom har sin bästa person på detta.
Det är nog så att en del behöver ha tandborsten i innerfickan om det blir tal om Övernattningar Lambertz Style. På häktet

Kan ju inte vara raketforskning att Den interna utredningens nuläge med Dokumentation Krävs fram
Trixa med det går ju inte ..
Då snackar vi den bästa Hen dom har på Åklagarna ..Då kan det vara ett riskbeteende att försöka trixa. Ingen erfarenhet av det. Men nu snackar vi det " Toppade laget " första femman
Sannolikt.
Om det blir skapt läge vilket det kan bli Pressen Pozar med flera är på Tårna Står bakom ryggen på FU Ledaren
JAG Tror inte de Nya Kleptokraterna på Tokhögern klarar detta om de vassa killarna och tjejerna på Åklagarna lägger axeln till.
Läxläsning och Konspiration --Bär ju all tecken på Bullshit .... efterkonstruktion
EN advokat klurat Hur motiverar vi kontakten --" Läst Starlet om Hästarna tillsammans ? "

Känns fortfarande som att Kristersson inte behöver fundera på Statsministerjobbet utan spärrvakt
T Banan eller Pizzabagare ..I och för sig inte säker på han klarar dom heller " Arbetslinjen "
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä, men det kan bevisa det han påstår har hänt.

När HAN sa ifrån att hon måste sluta. När ANDRA konton menade att något skulle avslöjas. Att HON frågade om mer än bara läxhjälp. Och så vidare.

Ja, och inget av det motsäger hennes påstående.
Citera
Medlem
Så en 15 årig tjej har varit undercover i flera år för sätta dit äcklet, jooo tjena vi säger så
Senast redigerad av bajenager 2021-09-15 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/

”Jag har gott om bevis som visar att jag är oskyldig till det jag anklagats för och att detta snarare rör sig om en komplott av meningsmotståndare där en ung person fått agera som bricka i spelet.”, skriver Hanif Bali på Facebook utan att backa upp sina påståenden.

Enligt uppgifter till Aktuellt Fokus innehåller polisanmälan mot Hanif Bali nya bevis och berättelser som tidigare inte kommit fram i medierna eller till Moderaternas partistyrelse. Skulle Hanif Bali dömas för utnyttjande av barn för sexuell posering riskerar han två års fängelse, skulle rätten finna att brottet är grovt kan påföljden bli sex års fängelse.
"Stöd röd alternativmedia – bjud på en kopp kaffe! ☕☕☕ Swisha en tjuga eller valfri slant till: XXXXXXX! ✌ (betalningsmottagare k.fredrikssom)"
Citera
2021-09-15, 17:33
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Bröajr bli intressant.

Bali bemöter endast en av flickorna.
En av flickorna som är underårig har nu anmält själv till polisen (inte som vissa påstått i tråden att "vem som helst kan anmäla")

Nya bevis har presenterats som inte framkommit i medierna eller till M partistyrelse

Enligt uppgifter till Aktuellt Fokus innehåller polisanmälan mot Hanif Bali nya bevis och berättelser som tidigare inte kommit fram i medierna eller till Moderaternas partistyrelse.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-polisanmald-for-utnyttjande-av-barn-for-sexuell-posering/

Du vet att Aktuellt Fokus är som swebbtv fast vänsterextremt, privata uppgifter dit ska nog tas med en stor skopa salt.
Citera
2021-09-15, 17:34
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dastes
Läxhjälp kan väl iofs betyda en massa olika saker. Ex kan det handla om hjälp att korrekturläsa inlämningar som skickas över mail eller motsvarande. Förloppet om man får tro hans utsago är dessutom att hon hörde av sig och ville prata politik till en början. Jag har inte svårt att se hur det skulle kunna gå från "jag diskuterade random politik på rasten med en ssu:are och de sa..." till "jag håller på och skriver ett arbete om liberalism, kan du hjälpa? - Visst, skicka över dokumentet så ska vi kolla"

Det intressanta är snarare vad som händer efter det. Vem är flörtig och hur.

Han skrev i sin redogörelse att tjejen ville ha en annan typ av relation, och han ädelt sa nej men fortsatte ha kontakt med henne. Frågan är varför han fortsatte kontakten när en liten flicka vill ha sexuell relation med han? Och detta enligt han själv!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja, och inget av det motsäger hennes påstående.
som politiker är man tvungen att försätta sig i kompromissade situationer för att kunna bli kontrollerad
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Du vet att Aktuellt Fokus är som swebbtv fast vänsterextremt, privata uppgifter dit ska nog tas med en stor skopa salt.

Salt och peppar, men ändå intressanta uppgifter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
"Stöd röd alternativmedia – bjud på en kopp kaffe! ☕☕☕ Swisha en tjuga eller valfri slant till: XXXXXXX! ✌ (betalningsmottagare k.fredrikssom)"

Mannen som är dömd för att ha misshandlat flertalet tidigare flickvänner. Gick under smeknamnet "bajs-kim". Verkligen en trovärdig källa.
Citera
2021-09-15, 17:36
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Som sagt… jag tror vi släpper det här
Nej, jag tror inte du förstår det här.

Du vet inte allt vad hon anklagar Hanif för. Du vet inte helheten på hur eller i vilken form hon påstår att Hanif raggat på henne.

Te.x dom pratade i telefon, hon påstår han raggade på henne då och bad henne skicka nakenbilder.
Mem han hade redan anat ugglor i mossen och spelade in samtalet och det var ingen raggning eller frågor om nakenbilder.
Tycker du han ska lägga ut det samtalet på internet nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in