2021-09-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Snacka om "otur" att bli falskt anklagad två gånger på ett halvår av två olika personer... Men du har helt rätt i att ingen är dömd.

Men nyfiken varför du har svårt tro att åklagaren har bevisning?

För att på sannolika skäl och bli häktad har inte åklagaren än lagt fram bevis än. Mer på att sätta press på den anklagade att erkänna om han nu gjort det. Precis som men Patrick Berglund i Brynäs blev ju han friad även fast han satt häktad på sannolika skäl för att åklagaren inte kunde lägga fram bevis. Sen för övrigt som jag inte kan säga här så vet jag från bra källa vad som hände vid första anmälningen i mars.
Citera
2021-09-15, 16:35
Medlem
GameOvereems avatar
Intressant att se vad de kommer lägga fram i bevisningen. Det skulle lika gärna kunna vara två psyksjuka inlagda som har gått ihop och sytt en historia. En av de inlagda har ju varit där i över ett halvårstid. Måste vara en riktigt skadad individ..

Skador på underliv, DNA testing m.m kommer det säkert tittas på. Ord håller ej
Citera
2021-09-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
För att på sannolika skäl och bli häktad har inte åklagaren än lagt fram bevis än. Mer på att sätta press på den anklagade att erkänna om han nu gjort det. Precis som men Patrick Berglund i Brynäs blev ju han friad även fast han satt häktad på sannolika skäl för att åklagaren inte kunde lägga fram bevis. Sen för övrigt som jag inte kan säga här så vet jag från bra källa vad som hände vid första anmälningen i mars.

Jag ser det inte alls omöjligt att åklagaren saknar bevis förutom utsagor. Men jag ser det inte alls omöjligt att åklagaren har både vittnesutsagor och DNA förutom vad misstänkt och brottsoffer säger. Därför jag undrade om det var något särskilt i detta fall som gjorde du bedömde som du gjorde.
Citera
2021-09-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GameOvereem
Intressant att se vad de kommer lägga fram i bevisningen. Det skulle lika gärna kunna vara två psyksjuka inlagda som har gått ihop och sytt en historia. En av de inlagda har ju varit där i över ett halvårstid. Måste vara en riktigt skadad individ..

Patienten har inte legat inne i över ett halvårs tid. Det är en missuppfattning från medierna.
Citera
2021-09-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Patienten har inte legat inne i över ett halvårs tid. Det är en missuppfattning från medierna.

Hur vet du det? .
Citera
2021-09-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GameOvereem

Är du på riktigt?. Skador på underliv. Du vet väl att våldtäkt idag räcker det med att ta på en kvinnas kropp på ett ställe hon själv inte vill. Tvivlar starkt på att en fullbordad våldtäkt har ägt rum. Och ja åklagaren behöver ha teknisk bevisning eller ett trovärdigt vittne . Vilket ej existerar vad jag vet. Så ja han kommer bli friad.
Senast redigerad av colombo123 2021-09-15 kl. 20:50.
Citera
2021-09-15, 21:23
Medlem
Citat:
Hur vet du det? .

Eftersom jag som jag sa innan har rätt god insyn i det hela. Jag kan inte berätta hur.
Citera
2021-09-15, 21:27
Medlem
Citat:
Är du på riktigt?. Skador på underliv. Du vet väl att våldtäkt idag räcker det med att ta på en kvinnas kropp på ett ställe hon själv inte vill. Tvivlar starkt på att en fullbordad våldtäkt har ägt rum. Och ja åklagaren behöver ha teknisk bevisning eller ett trovärdigt vittne . Vilket ej existerar vad jag vet. Så ja han kommer bli friad.

Kön mot kön att de nuddar, att finger eller någonting annat stoppas iin, oralsex, allt det räknas lagligt som våldtäkt. Något fullbordat penetrerande behöver ju inte skett. Så nog kan en våldtäkt skett. Men det avgörande för en fällande dom är bevisning och den återstår ju att se vad den består av.
Citera
2021-09-15, 21:58
Medlem
Jag kan ha fel...
Jag vet inte vem den misstänkte är (har dock sett hans facebooksida) och jag vet inte vilka anmälarna är.

Även om den misstänkte nu verkar missbruka steroider så tror jag ändå att det här är ett verk av två yngre kvinnor med självskadebeteende och uppmärksamhetsbekräftelse.

Det skulle ju inte vara första (eller sista) gången som vårdpersonal inom psykiatrin blir oskyldigt anklagade för att de brukat våld, verbalt kränkt, våldtagit mm.

Jag hoppas allt kommer lösa sig.
Är killen skyldig ska han så klart ta sitt straff.
Har kvinnorna på "pin kiv" anklagat honom ska de också straffas. Men även få fortsatt vård. När de kommer upp i 30-års åldern kommer de troligen att ångra vad de ställt till med.
Citera
2021-09-16, 11:29
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Jag kan ha fel...
Jag vet inte vem den misstänkte är (har dock sett hans facebooksida) och jag vet inte vilka anmälarna är.

Även om den misstänkte nu verkar missbruka steroider så tror jag ändå att det här är ett verk av två yngre kvinnor med självskadebeteende och uppmärksamhetsbekräftelse.

Det skulle ju inte vara första (eller sista) gången som vårdpersonal inom psykiatrin blir oskyldigt anklagade för att de brukat våld, verbalt kränkt, våldtagit mm.

Har kvinnorna på "pin kiv" anklagat honom ska de också straffas. Men även få fortsatt vård. När de kommer upp i 30-års åldern kommer de troligen att ångra vad de ställt till med.
Det skulle dock inte varit det första eller sista fallet av en manlig vårdare som förgripit sig på sköra kvinnor inlagda på psyk. För vem tror på en galen psykiskt sjuk kvinna? De är lätta offer för sexualförbrytare och jag tror att mörkertalet är stort av uppenbara skäl.
Citera
2021-09-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Jag kan ha fel...

Har det framkommit att målsägande är under 30? Och vad händer efter 30? Blir man magiskt frisk från psykisk sjukdom eller får insikt i form av uppenbarelse från ovan?
Citera
2021-09-17, 00:12
Medlem
Warhearts avatar
Kan tillägga att det som skrivits om john från folk som gått på samma gym som honom stämmer väldigt bra. Kan även tillägga att hans advokat är en annan kille från gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in