Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Att man tar upp ”fyndplatsen” som ett av dessa spår inger inte mig förtroende att utredningen har särskilt mycket att gå på, för hur skall denna kunna leda till en GM? Och vad gäller ”den vita bilen” så framkommer heller ingenting som skall leda just till CL. Har man identifierat en enda bilmodell som passar in på killarnas beskrivning (positionsljus, m.m.) och att CL hade den enda i Mariestad med omnejd som inte kan redogöras för den kvällen? Jag tvivlar. Utan DNA-träff så är det tyvärr högst sannolikt vägs ände. Och vad i hela friden baserade de en häktning på? (det varl dessutom ”på sannolika skäl”).
Till sist kanske några här kan notera orden ”tros ha agerat ensam”.
Jag har iaf Mailat Kalla Fall två ggr nu dom senaste dagarna , och lagt fram tips på en koppling jag vill att de ej ska missa , det tipset innefattar två män CL plus en till (ni vet vem) .
Och skickade förövrigt med en teori om tråden som några här inne hjälpt till att spekulerat fram bla i Pm.
Och bad dem bla annat att dom gärna får kika här inne med start på dagen när dom gick ut m CL som misstänkt
Ett scenario med de fakta som finns från Polis , med start ända inifrån statt till Lekplatsen skickas nu ikväll . Finns det en enda grej där som kan hjälpa Kalla Fall framåt så är jag nöjd . Och jag säger som Ugglan jag kommer inte svara nåt på detta God Kväll .