Citat:
Högst olämpligt om jag får ventilera.
Brottsligt, det tror jag inte.
Men i HB's avbön klarligger ju viss tvetydighet.
"När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt."
Ja, det borde du gjort, det gör väl alla vuxna människor?
Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder
Men andra bilder?
"När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."
Denna mening återkommer jag till
"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga"
Hur kunde du se detta HB?
Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.
Brottsligt, det tror jag inte.
Men i HB's avbön klarligger ju viss tvetydighet.
"När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt."
Ja, det borde du gjort, det gör väl alla vuxna människor?
Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder
Men andra bilder?
"När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."
Denna mening återkommer jag till
"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga"
Hur kunde du se detta HB?
Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.
"When you visit the profile of an account you have blocked, the Follow button will be replaced by a Blocked button.
The Tweets of an account you have blocked are hidden when you visit their profile. However, you can see the Tweets from that account by clicking the Yes, view profile button."