2021-09-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Det kanske kommer. Spelar det någon roll? Säger man att man är oskyldig och har bevis som styrker detta, men inte visar dem, så kommer folk automatiskt anta att du bluffar och är skyldig.

Bli inte sur på spelreglerna.
hans fru och M ledningen kollar väll på bevisen först 🤷‍♂️ eller ska vi skippa alla formella utredningar och dömas av drev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Han borde ganska lätt kunna redigera bort namn och bilder. Men det verkar som att det varit en hel del chattande, mycket att maskera+osäker exakt hur lagen skulle se på det.?
Ja, jag vet inte heller säkert. Men maskerar man namn och bilder så har jag svårt att se vilket lagbrott det skulle kunna vara fråga om. Möjligen att det här skulle kunna vara tillämpligt, "Olaga integritetsintrång", 4 kap. 6 c § BrB:

https://www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/lagligt-att-formedla-sms--och-chattkonversationer/

Just genom att maskera både bilder och namn känns det som att man ändå klarar sig, men jag är som sagt ingen jurist, som någon så vänligt påpekade för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Ytterst märkligt att vänta över en vecka med att gå ut och hävda att anklagelserna är falska. Han har garanterat inte rent mjöl i påsen.

Det är kanske inte så märkligt. Jag gissar att partiet bett honom vara tyst tills de fått lite bättre grepp om vad som hänt.
Citera
Medlem
Det är bara Lasse Kronèr som lyckats komma tbk efter sådan anklagelse. HB är en överlevare. Och med tanke på att han har den bruna skiten som hejarklack så kan allt bli som vanligt igen.
Citera
2021-09-15, 15:38
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Skulle han till exempel ha fått hjälp att förstöra bevis så att han inte kan dömas bör det ändå kallas skyddande av brottsling.

Ja, förutsatt att M i det fallet då vetat att brott begåtts, eller haft anledning att tro det.
Ungefär som "eftersupning" antar jag.

Min gissning är att dom inte haft anledning att tro det, då skulle de ha plikt att gå till polisen, att tro något annat här, som att man skulle undanröja bevis och mörka ter sig väl näppe sannolikt med mindre man är född med foliehatt ?
Vilka konsekvenser skulle det ha, jämfört att bli av med HB här och nu, även om det är en trasslig smutsig historia man sitter i ?

Det här är varken USA eller Ryssland, och Ulf K. är inte president, bara en valp i sammanhanget.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Men hur ska Bali kunna bevisa att han inte har begärt sexbilder av en tonårstjej? Grunkan är väl det att de som hävdar att så är fallet är de som måste lägga fram bevis? Annars blir det ju som 2002 när USA krävde att Irak skulke bevisa att de inte försökte framställa kärnvapen - det går ju inte.

Om det nu är en omöjlighet, varför påstår Hanif själv att han kan göra just detta? Ljuger han menar du?
Citera
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hanif kanske borde lägga fram bevisen innan du säger att det är dags lägga ner?
Det vore oerhört kontraproduktivt att lägga fram någon som helst "bevisning" från HBs sida innan det finns något att bemöta, och även då bör han vara restriktiv om den eskapaden ska sluta lyckligt. Det är inte välkommet med kritik av kvinnors beteende ens när den är faktabaserad. Ännu mindre om kvinnan är ett "stackars barn". Han gör helt rätt.
Citera
2021-09-15, 15:39
Medlem
Han skriver att han blockat henne på sociala medier, för att i nästa mening säga att han ser att hon gillat inlägg som folk skrivit? Man ser ju inte aktivitet från personer man blockerat? Isåfall måste han ha avblockerat henne.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Det här börjar likna Lambertz. Varför går Bali ut i media när han inte är namngiven?
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligeAnders
Det är kanske inte så märkligt. Jag gissar att partiet bett honom vara tyst tills de fått lite bättre grepp om vad som hänt.

Snarare advokaten. Han har fått yppandeförbud medan förundersökning pågår. Den är sannolikt nedlagd nu när forensiska bevis visar att hans version stämmer bättre än den anklagandes.
Citera
2021-09-15, 15:40
Medlem
azontos avatar
Jag undrar hur Olsson Lilja advokater ser på deras praktikants beteende gällande grooming anklagelser mot Hanif Bali som kan leda till förtal, eller t.ex detta? https://pbs.twimg.com/media/E75JjcqWYAkDF5E.jpg
Citera
2021-09-15, 15:40
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Det vore oerhört kontraproduktivt att lägga fram någon som helst "bevisning" från HBs sida innan det finns något att bemöta, och även då bör han vara restriktiv om den eskapaden ska sluta lyckligt. Det är inte välkommet med kritik av kvinnors beteende ens när den är faktabaserad. Ännu mindre om kvinnan är ett "stackars barn". Han gör helt rätt.

Då borde han kanske hållit käft om sina "bevis". Han har ju redan i praktiken kallat henne lögnare när han påstår att han kan bevisa att hon ljuger. Så vad är egentligen skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in