2021-09-15, 15:33
Medlem
cerns avatar
Ännu en psykbrud likt Elvira Axell?

Hanif Bali har ju bevis på att det aldrig har hänt så det är väl bara lägga ner detta?
Citera
2021-09-15, 15:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligeAnders
Är du utvecklingsstörd? Googla "bevisbörda"
Jag tror att DU är en våldtäktsman. Nu måste du BEVISA att du inte är det annars blir det finkan.
Det är inte så det fungerar!

Jag kan inte bevisa att jag inte är våldtäktsman.

Det är ju ytterst sällan man kan bevisa att man inte gjort en viss typ av handling. I just det här fallet däremot så säger ju sig HB kunna bevisa att han är oskyldig till det han anklagas för. Vad de bevisen skulle bestå i vet jag inte.
Citera
2021-09-15, 15:34
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Ja gör gärna det

1. Det är alltid vänsterns fel.

2. DET ÄR ALLTID VÄNSTERNS FEL!!!
Citera
Medlem
Om tjejen inte skulle varit med i MUF skulle det varit mer trovärdigt att händelsen var riggad av hans motståndare.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ännu en psykbrud likt Elvira Axell?

Hanif Bali har ju bevis på att det aldrig har hänt så det är väl bara lägga ner detta?

Hanif kanske borde lägga fram bevisen innan du säger att det är dags lägga ner?
Citera
2021-09-15, 15:35
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Det här luktade vänsterkomplott från början. Vänsterfolk i min närhet och på nätet grät av glädje när ryktena om HB började florera. Det är så otroligt många som vill se han gå ner.
Exakt
Bara detta tyder ju på att han behövs och kommer vara kvar även efter denna storm, till alla vänsterblivnas bestörtning.
Citera
2021-09-15, 15:36
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det har antagligen redan skett till moderaterna som inte har offentliggjort sin utredning än.

Tveksamt om partiet dragit igång en sån stor cirkus om det bara var utsagor utan bevis från en tjej. Särskilt som de valde att inte gå vidare med en anmälan från en annan tjej.
Ja, vi får se - endast ord emot ord hittills. Jag har inget investerat i detta annat än att det bör gå rätt till.
Citera
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej kanske inte just hon, men hon verkar ju styras av en annan person. Flera har nämnt dom i tråden. Och den tjejen är verkligen inte helt stabil, har man följt henne på twitter senare åren märker man att nått står fel till.
länk till hennes Twitter?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nej kanske inte just hon, men hon verkar ju styras av en annan person. Flera har nämnt dom i tråden. Och den tjejen är verkligen inte helt stabil, har man följt henne på twitter senare åren märker man att nått står fel till. Kan säkert lätt manipuleras av nån annan som vill hänga ut honom.

Såhär skriver Hanif

Jag förutsätter att han inte ljuger. Han skriver vidare att han vetat om detta ett tag och hans fästmö också. Jag antar hon fått se allt för vem vill gifta sig med en pedofil? När hon dessutom har barn sen innan. Och hon har inte dragit än.

Partiledningen har förmodligen fått se allt då dom utrett detta under en veckas tid och antar dom kommit till samma slutsats som Hanif.
Men det är inte omöjligt att anklagelserna stämmer, men när jag såg vilka som riktar anklagelserna tror jag rätt starkt på Hanif.

Har vi några säkra belägg för vem tjejen faktiskt är då? Är ni säkra på att det är denna "inte helt stabila" tjej?
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Om vi tänker efter lite här.

Media gar aldrig påstått något mer än att "moderat riksdagsman anklagas för olämpligt beteende mot minderårig" eller "uppges ha önskat nakenbilder". Det är väldigt vaga anklagelser. Ingenstans har media visat på att detta har hänt eller att de har sett bildbevis på detta. Då hade rubrikerna varit annorlunda.

Hanif svarar till slut med att ryktesspridningen pågått länge och att han visste när det skulle brisera, nämligen mitt i begynnelsen av internvalskampanjen.
Han säger sig ha bevis på att inte ha kommit med oanständiga förslag. Men visar inte dessa bevis. Han väntar uppenbarligen på att ryktesspridarkonspiratörerna ska kasta första stenen.

Och visst är det märkligt att det aldrig har läckt några konkreta bevis på att det olämpliga beteendet ägt rum?

Det har ändå gått snart en vecka. Och det motsvarar på internet en evighet.

Och varför fanns det inga rykten om detta innan december 2020 med tanke på att snubben varit ett svin, enligt utsago, i flera år?
Citera
Medlem
Det här är otroligt dåligt hanterat av Expressen. Fattar ju att storyn var juicy, men innan dom publicerade borde dom ju faktiskt ansträngt sig för att få prata med den anklagande och den anklagade. Gärna också ta del av någon typ av belägg för att det faktiskt utspelat sig så som det påstås.

Givetvis kan man till viss del friskriver sig genom att hålla folk anonym och mest redogöra för att ”det pågår en utredning”.
Men någonstans måste ju även Expressen förstå att folk kan höra av sig för att man har en agenda och att upplåta sin plattform till aktiviters möjligen fabricerade skvaller är jäkligt svagt.

Jag reagerade tidigt på att uppgifterna svängde från att vara en oklar anklagelse till att vara ”flera anklagelser” för att senare bli en specifik förfrågan om bilder.
Men alla som är citerade är antingen folk som utreder saken eller anonyma personer ”med insyn”.
De påstådda offren har ingenting sagt.

Vem som helst kan ju internt föra fram uppgifter som föranleder en intern utredning. Men när det nästan omgående läcker till media - innan utredningen ens hunnit dra igång - så måste man ju fråga sig hur det kommer sig?
Syftet här har ju varit att få media på det.

Det finns ju ett solklart syfte med att anmäla och samtidigt kontakta media och det är ju inte att de anklagade ska få tid att sätta sig in i ärendet.
Tycker detta luktar illa.

Oaktat vilket har Expressen gjort en rätt slät figur.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajpadeg
Du verkar ha snöat in på det rättsliga. Återigen, det är ingen rättegång. Det handlar enbart om hans rykte. Om han inte vill rentvå sitt namn så absolut, ingen kan tvinga honom att presentera ett enda bevis. Men det vore märkligt om han inte gjorde det, tycker jag.

Men hur ska Bali kunna bevisa att han inte har begärt sexbilder av en tonårstjej? Grunkan är väl det att de som hävdar att så är fallet är de som måste lägga fram bevis? Annars blir det ju som 2002 när USA krävde att Irak skulke bevisa att de inte försökte framställa kärnvapen - det går ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in