2021-09-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Han köper inte SIG tid. Han köper PARTIET tid.
Okej. Fair enough.

Chefredaktören för ETC har skrivit detta på Twitter:

"Gråter en varm lyckotår över det gräv som kommer på fredag. Det har ALLT."
Citera
2021-09-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Någon ljuger...och någon är djävligt dum.. Klart som fan sanningen visar sig, meddelanden och bilder måste ju finnas sparade på någon sida iaf..

1. Det skulle förstås kunna vara båda, men vi har inte sett flickans anklagelseakt utan bara mediealster och Balis "svar".

2. Balis svar stinker av saker som framstår som uppenbara lögner, klipp-och-klistra från andra fall och dessutom ser det ut som att Bali försöker sammanknyta sitt fall med typ ett tiotal andra moderater i Solna-Sundbyberg som anklagats för sexövergrepp de senaste 20 åren, Bali har dock inte en chans att få till samma förutsättningar som i de fallen.

3. Bali ser ut att gambla på att mindre sexövergrepp sällan utreds av rättsväsendet ifall det inte är något allmänintresse bakom, tidsaspekten bakom polisutredningar och förhoppningen att Bali likt många andra tidigare moderater ska befinnas oskyldig och anmälaren skyldig till brott.

4. Det där med "mentorskap för unga flickor" (sker det ofta inom M över könsgränserna?), att Bali sade nej 4x vid många tillfällen och att flickvännen och alla vet allt skrattar jag bara åt. Undrar vad nästa steg i "komplotten är", kanske att Putin, Löfven, V och Annie har ingått blods-brödraskap och ligger bakom det hela. Hur var det med nakenbilderna, fanns det några sådana?

5. Nu är det färdig flashbackat för gott.
Citera
2021-09-15, 14:17
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Högst olämpligt om jag får ventilera.

Brottsligt, det tror jag inte.

Men i HB's avbön klarligger ju viss tvetydighet.

"När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt."

Ja, det borde du gjort, det gör väl alla vuxna människor?

Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder

Men andra bilder?

"När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."

Denna mening återkommer jag till

"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga"

Hur kunde du se detta HB?

Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.

Extremt troligt att HB har ett officiellt HB konto, samt ytterligare något passivt konto som gör att han kan surfa runt och kolla allt skoj som skrivs av de som satt honom på block.
Kanske använde ett sådant skugg-konto?
Citera
2021-09-15, 14:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Här har vi nog trådens svagaste case hittills.

Som jag skrev i början av mitt inlägg, inget brottsligt har begåtts om allt även skulle vara sant
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Extremt troligt att HB har ett officiellt HB konto, samt ytterligare något passivt konto som gör att han kan surfa runt och kolla allt skoj som skrivs av de som satt honom på block.
Kanske använde ett sådant skugg-konto?

Jag visste inte det gick att ha fler konton på sociala medier. Det kanske går idag. Det är så länge sedan jag stängde allt sådant.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Okej. Fair enough.

Chefredaktören för ETC har skrivit detta på Twitter:

"Gråter en varm lyckotår över det gräv som kommer på fredag. Det har ALLT."

Hehe såg det där av ETC igår. Misstänker att det inte blir lyckotårar.
OM dom nu lyckats få tag i bevis som visar att allt stämmer, så kudos dom. Det kommer bli det största i ETC's historia.
Citera
2021-09-15, 14:19
Medlem
GaltJohns avatar
Tydligt att det pågår provval i partiet nu. Snart kommer liknande saker blåsa upp i andra partier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Är man säker på att det är hon?
Iallafall när jag ser An*stasia S*fla tänker jag att Hanif talar sanning. Sett henne på twitter rätt länge och hon verkar inte direkt stabil. Att hon tog bort kontot 10min efter Hanifs inlägg säger en del också.

Ja det är hon. Se en kommentar nedan av An*stasia S*fla. Som tidigare sagt borderline lagd med identitetsproblem.

Screenshot.
https://i.imgur.com/U2RR6dF.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Han skriver att han vet det blir svårt för han sitta i få en mandatperiod till.
Nä, det skriver han inte
Citera
2021-09-15, 14:20
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hur kunde du se detta HB?

Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.
Han kanske helt enkelt loggade ut från sitt konto eller använde ett incognitofönster?
Citera
2021-09-15, 14:20
Medlem
SvenBergmans avatar
Är det bara jag som störst av Irene Pozars "ton" I sitt inlägg? Hon skriver som att han är skyldig. Jävligt vinklat inlägg.

https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/det-racker-inte-att-utreda-anklagelserna-internt/

Pinsamt att inte en journalist har högre verkshöjd.
Citera
2021-09-15, 14:21
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban

3. Bali ser ut att gambla på att mindre sexövergrepp sällan utreds av rättsväsendet ifall det inte är något allmänintresse bakom, tidsaspekten bakom polisutredningar och förhoppningen att Bali likt många andra tidigare moderater ska befinnas oskyldig och anmälaren skyldig till brott.

Här är ju problemet för Bali oavsett skuld eller ej. Kan han få det till ett rättsfall så går det att begära ut exakt vad som skrivits från some-plattformen. Är det inte ett rättsfall så står ord mot ord beronede på villken SOME-plattform det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in