2021-09-15, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, återstår att se hur studien står sig efter granskning även om det såklart är viktigt med dylika studier.

I Sverige rekommenderar dock både smittskyddsläkarföreningen och barnläkarföreningen vaccination av barn över 12 års ålder. Vi får se vart det landar.

Jag tror politiken tar rodret. De vill gå parterna till mötes och därför kommer de att införa rekommendationen, oavsett Folkhälsomyndighetens åsikt i frågan. Det var samma sak med restriktionerna vad jag har hört, Fohm ville behålla restriktioner, men politiken bestämde att de ska bort.
Citera
2021-09-15, 12:10
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej tänker inte leta efter bevis för något jag inte påstått. Synd att du ännu inte hittat ett bevis för ditt påstående. Min rekommendation är att du slutar grina och återkommer ifall du hittar ett.
Jaha. Så vi är överens om då att du inte påstår att immunförsvaret agerar annorlunda efter exponering för en antigen och att det fungerar precis som vanligt även efter vaccination? Bra. Då är vi överens, då. Skönt att du kom till insikt till slut.
Citera
2021-09-15, 12:11
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tror politiken tar rodret. De vill gå parterna till mötes och därför kommer de att införa rekommendationen, oavsett Folkhälsomyndighetens åsikt i frågan. Det var samma sak med restriktionerna vad jag har hört, Fohm ville behålla restriktioner, men politiken bestämde att de ska bort.

Nej då!
Det är Tegnell som styr hela Sverige ifrån kulisserna.
Det har ju folket på Sveavägen sagt i 1,5 år nu här i tråden.
Citera
2021-09-15, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Data tyder dessbättre på liten eller ingen förmåga till immune antagonism hos SARS-CoV-2. Diskussionen gällde dock huruvida immunförsvarets förmåga att identifiera och hantera en antigen minskar EFTER att den exponerats via ett vaccin. En mindre påläst och tyvärr inte så intelligent skribent föreslog att 7 miljoner års evolution sätter krokben för sig själv (och dessutom indirekt diskvalificerar all världens vaccinforskning till att istället fungera på det rakt motsatta sättet).

Man undrar hur mänskligheten blev av med t.ex. smittkoppor om vaccinet i själva verket gjorde att den vaccinerade INTE utvecklade immunitet. Det är så dumt så man häpnar.

Smittkoppsvaccin är det enda som ger riktig steriliserande immunitet, alltså att viruset dör när det kommer in i kroppen hos en vaccinerad. Med andra välfungerande vaccin så kan viruset överleva och spridas men man blir inte sjuk. Därför är smittkoppor det enda virus som utrotats av vaccin.

Jag har ännu inte sett data som visar att vaccinerade får samma naturliga immunitet som ovaccinerade. Det är sannolikt så, men inte självklart. Immunförsvaret förändras permanent efter kontakt med ett virus. De som haft covid och vaccinerar sig får inte samma antikroppar som de som enbart vaccinerar sig, de återkallar den mångfald av antikroppar som de fick av infektionen som svar på bara spikproteinet. Frågan är om vaccinerade, som har primats bara för spikprotein, kommer få det breda skyddet som konvalescenta ovaccinerade får. Att ha primats för bara spikprotein kan vara ett problem. Men det det kommer vi få reda på så småningom.

Är allt trevligt på myndigheten idag? *hihi* Typ, liksom...
Citera
2021-09-15, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Helt vanlig kapitalism. Stora bolag gör det som är bäst för sina aktieägare. Vaccinerna är inte första gången de sätter vinst före moral. Göra patienter beroende av narkotiska preparat för att sälja mer är populärt i USA tex.

Det man undrar är ju hur mycket vaccinbolagen kommer överens om med varandra....

Nu låter du som en Trumpanhängare med big pharma etc.
Citera
2021-09-15, 12:17
Medlem
Citat:
Jaha. Så vi är överens om då att du inte påstår att immunförsvaret agerar annorlunda efter exponering för en antigen och att det fungerar precis som vanligt även efter vaccination? Bra. Då är vi överens, då. Skönt att du kom till insikt till slut.
Vi är överrens om att vi saknar vetenskapliga bevis för detta specifika fall, det är vi. Sen har jag sagt hela tiden att jag TROR som du men det verkar du ha desto svårare att ta in. Säg till om du hittar bevis och försök agera med en gnutta värdighet under resan dit, nu är det många som fått säga till dig.
Citera
2021-09-15, 12:21
Medlem
GoranPongs avatar
Coronafallen ökar med 34 procent i Västra Götaland.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/coronafallen-%C3%B6kar-med-34-procent-i-v%C3%A4stra-g%C3%B6taland-1.54938128
Värre kommer det att bli nu när restriktionerna tas bort.
Citera
2021-09-15, 12:21
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Jag har ännu inte sett data som visar att vaccinerade får samma naturliga immunitet som ovaccinerade. Det är sannolikt så, men inte självklart. Immunförsvaret förändras permanent efter kontakt med ett virus. De som haft covid och vaccinerar sig får inte samma antikroppar som de som enbart vaccinerar sig, de återkallar den mångfald av antikroppar som de fick av infektionen som svar på bara spikproteinet. Frågan är om vaccinerade, som har primats bara för spikprotein, kommer få det breda skyddet som konvalescenta ovaccinerade får. Att ha primats för bara spikprotein kan vara ett problem. Men det det kommer vi få reda på så småningom.
Fast om du läser repliksskiftet så gäller frågan huruvida den vaccinerade som genomgår infektion EFTER vaccination uppnår samma immunitet. Du får läsa igen, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Är allt trevligt på myndigheten idag? *hihi* Typ, liksom...
ad hominem
Citera
2021-09-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Helt vanlig kapitalism. Stora bolag gör det som är bäst för sina aktieägare. Vaccinerna är inte första gången de sätter vinst före moral. Göra patienter beroende av narkotiska preparat för att sälja mer är populärt i USA tex.

Det man undrar är ju hur mycket vaccinbolagen kommer överens om med varandra....

Tom Hagen förklarade det bra för Vito Corleone i första Gudfadern-filmen:

- Well, I say yes, There's more money potential in DNA/mRNA vaccines than anything else we're looking at.
Now if we don't get into it, somebody else will. Maybe one of the five Families, maybe all of them. Now
with the money they earn, they can buy more police and political power;
then they come after us. Now we have the antibiotics, and pain killers and they are the best things to have,
but DNA/mRNA vaccines is a thing of the future, and if we don't get a piece of that action, we risk everything we have,
I mean not now, but ah ten years from now.
Citera
2021-09-15, 12:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Israel is set to begin preparations to administer fourth doses of the coronavirus vaccines as the country deals with soaring cases despite its trail-blazing roll-out of jabs.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9959811/Israel-planning-administer-FOURTH-Covid-vaccine-adjusted-fight-new-variants.html
Citera
2021-09-15, 12:27
Avslutad
Citat:

Det är klart att immunförsvaret agerar annorlunda hos en vaccinerad. En konvalescent som exponeras för antingen spikprotein eller virus återkallar alla antikroppar som man fick av infektionen, vaccinerade har bara antikroppar mot en subenhet på spikproteinet.

Eftersom antikroppsbildningen av vaccin är enormt överdriven och ensidig, samt översvämmar kroppen med 20ggr högre koncentration antikroppar, så är det verkligen inte självklart att antikroppsbildningen av infektion, som kommer efter 2-3 veckor, ser likadan ut som hos ovaccinerade. Man utgår från ett ”onaturligt” läge med enormt höga nivåer av jämförelsevis ineffektiva antikroppar i jämförelse med naturlig immunitet, det återstår att se om det leder till problem. Ett vaccinerat system är förprogrammerat till ett extremt smalt, överdrivet och specifikt immunsvar. Att uppdatera det via infektion kan mycket väl leda till en annan utgång än naturlig immunitet.

*hihi*typ, liksom
Citera
2021-09-15, 12:29
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vi är överrens om att vi saknar vetenskapliga bevis för detta specifika fall, det är vi. Sen har jag sagt hela tiden att jag TROR som du men det verkar du ha desto svårare att ta in. Säg till om du hittar bevis och försök agera med en gnutta värdighet under resan dit, nu är det många som fått säga till dig.
Jag har aldrig tidigare hört någon påstå att det dels saknas vetenskapliga bevis för att immunförsvaret existerar och fungerar, men också påstå att samma immunförsvar havererar i samma ögonblick det slutligen stöter på en antigen det initialt utvecklades under mer än 7 miljoner år för att hantera - och dessutom gör i runda tal 1,000 gånger om dagen. Och nu vill du ha bevis för det faktiskt existerar? Hittade en kul studie som jag tror passar i det här fallet: "The Immune System". Trevlig läsning!

Citat:
All organisms are connected in a complex web of relationships. Although many of these are benign, not all are, and everything alive devotes significant resources to identifying and neutralizing threats from other species. From bacteria through to primates, the presence of some kind of effective immune system has gone hand in hand with evolutionary success. This article focuses on mammalian immunity, the challenges that it faces, the mechanisms by which these are addressed, and the consequences that arise when it malfunctions.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5091071/

Men det är klart, det finns undantag, och genetiska avarter ramlar igenom skyddsnätet lite då och då - något vi ser levande bevis för, inte minst här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in