2021-09-15, 07:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Många frågor som består obesvarade här:

1. Gäller det HB eller någon annan?
2. Hur gammal var flickan när kontakten övergick i flirt/sexuell relation?
3. Hur gammal är kvinnan nu? (jag efterfrågar inte hennes identitet, hennes ålder nu hjälper oss utreda när i tiden detta kan ha skett)
3. Var det ömsesidigt medgivande, eller pressade han henne när hon inte var intresserad?
4. Hade de en "riktig relation" eller var det bara meddelanden över nätet?
5. HB har nyligen förlovat sig (14e feb enligt instagram) med sin tjej. Om det var han, pågick denna relation på sidan om eller avslutades den före han träffade sin nuvarande? Det kan fortfarande vara 100% privat om han varit otrogen, men det är inte snyggt att vädra sin smutsiga tvätt offentligt som politiker.

Lite knepigt att förhålla sig till detta. Det verkar inte ha skett något olagligt (då borde det vara polisanmält), men beroende på riksdagsmannens vandel kan detta vara 100% privat - eller så pass omdömeslöst att han inte kan sitta kvar.

Låt säga att detta skedde när kvinnan var 18 på bådas/hennes initiativ. Då behöver det inte vara några konstigheter. Visst, många kanske rynkar på näsan om en 30+ ligger med en 18-årig groupie, men vad har vi med det att göra?

Om det däremot var så att hon mest ville diskutera politik/M/sakfrågor och han körde in samtalet på "men kan du skicka nuuuuuudes eller" och hon var 16, sen tjatade han fast hon var uppenbart ointresserad - då ser det ju betydligt värre ut.

Dock förvånad att ingen vän till en vän till en journalist på AB/Expressen kunnat bekräfta att det rör sig om HB. De vet ju vem det gäller, det borde läckt ut nu.
Citera
2021-09-15, 07:49
Medlem
jo vissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vilka fantasier! Han omfattas av det gamla pensionsavtalet och har garanterad riksdagspension, skulle tro c:a 45000 kr/mån, fram till 65 års ålder om han hankar sig kvar till valet 2022.

Ännu mer heltidsparasit. Vilken härlig karriär vilken parodi till människa.
Gary Glitter flyttade väl till Kambodja. Kanske kan vara ett nice alternativ för Bali. Där räcker de pengarna länge.

Tänker nog att herr Bali är lite för ung för att göra skit och inget de närmaste 30åren då han borde jobbat.

Kanske iofs kan hänga lite i lekparker, nattvandra och läxhjälpa.

Jag tror ni underskattar hur högt fallet och skammen är.
Hatad är väl en sak att vara men att man skämt ut sig och är vidrig som människa är svårare att leva med.
Citera
2021-09-15, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Paolos fall (i dubbel bemärkelse) är ju likt Han*f Bal*s iom att de båda på olika sätt satt sig på höga hästar. Paolo skröt om renlevnad, visar sig vara en sexköpande snuskgubbe.

Han*f Bal* protesterade mot daltandet med afghaner, MENA, och deras sexbrott. Visar sig vara exakt likadan själv. Kräver han sin egen utvisning nu tro?

Skulle du kunna meddela vilket sexbrott det är som ledamoten är misstänkt för?
Olämpligt uppträdande, är det ett sexbrott?
Citera
2021-09-15, 07:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Det går under allmänt åtal och skulle ha varit ett polisärende för länge sedan.

Viket är brottet?
Citera
2021-09-15, 07:55
Medlem
L-Y-Fs avatar
Hanif kommer vara tyst ett tag och sedan kör han Paolo-retoriken; förneka och gå till attack. Hans söner kommer stötta honom blint och lägga skulden på kvinnan alternativt relativisera hans beteende. Ska han inte utvisas nu?
Citera
2021-09-15, 07:58
Medlem
guderis avatar
Låter som en honungsfälla, HB har många fiender både inom M och vänstern som mycket väl skulle kunna iscensätta en sådan, men vi får se. Är han skyldig och allting har skett på hans initiativ så ska han naturligtvis bort.
Citera
2021-09-15, 08:03
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det ser så ut. Det är rätt intressant varför MSM släppte detta nu och inte för flera år sedan. För detta är en rätt gammal grej om jag förstår det rätt. Varför ett år innan valet? Vad var agendan bakom det här? Det är ju inte så att MSM inte brukar gömma svinerier från politiker. Fredrik Federley åkte bara ut när skvallertidningen Stoppa Pressarna drog i gång ett drev mot honom. Media var helt knäpptysta trots att de visste vilka kretsar han rörde sig i. Den här M-politikern är ett dragplåster för Moderaterna så jag tror det var därför de fimpade honom innan valet. Hur som helst tänker jag inte rösta på M ändå.

Vad jag har förstått så är det inte media som lyfte upp detta utan det är flickan som gått till partiledningen och därmed inleddes en utredning som media fick nys om
Citera
2021-09-15, 08:10
Medlem
fattyacids avatar
Så mycket fanboys HB har ändå som kommer med alla möjliga teorier för att försöka rädda hans skinn. Han har groomat en eller möjligtvis fler unga tjejer med löften om läxhjälp. För att sen be om nudes. Fattar ni vilket jävla vider han är? Riksdagsledamot som beter sig som en äcklig jävla peddo i chatten. Har fan inte ord.
Citera
2021-09-15, 08:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Vad jag har förstått så är det inte media som lyfte upp detta utan det är flickan som gått till partiledningen och därmed inleddes en utredning som media fick nys om
Och sedan är det totalt ett rykte om att det är HB som anklagas!? Baserat på att HB inte twittrat på en vecka!?
Citera
2021-09-15, 08:16
Medlem
Det postades en video på Twitter med ett samtal mellan HB och en MUF-tjej (inspelat ganska nyss verkar det) där det talades om deras relation och att de då var 16 resp. 19 när det pågick.
Frågan är om det är samma tjej. Fick aldrig något grepp om det.
I så fall är det något som ligger 10 år+ bakåt i tiden.
Citera
2021-09-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det ser så ut. Det är rätt intressant varför MSM släppte detta nu och inte för flera år sedan. För detta är en rätt gammal grej om jag förstår det rätt. Varför ett år innan valet? Vad var agendan bakom det här? Det är ju inte så att MSM inte brukar gömma svinerier från politiker. Fredrik Federley åkte bara ut när skvallertidningen Stoppa Pressarna drog i gång ett drev mot honom. Media var helt knäpptysta trots att de visste vilka kretsar han rörde sig i. Den här M-politikern är ett dragplåster för Moderaterna så jag tror det var därför de fimpade honom innan valet. Hur som helst tänker jag inte rösta på M ändå.
Du är fel ute. Händelsen aktualiserades i samband med att Moderaterna inledde en utredning om riksdagsledamotens förehavanden. Kort därefter blev det en nyhet i media.
Citera
2021-09-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det postades en video på Twitter med ett samtal mellan HB och en MUF-tjej (inspelat ganska nyss verkar det) där det talades om deras relation och att de då var 16 resp. 19 när det pågick.
Frågan är om det är samma tjej. Fick aldrig något grepp om det.
I så fall är det något som ligger 10 år+ bakåt i tiden.

Nej, det är inte vad som avses. Det här ska skett förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in