Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Att släppa honom i tråden wiseman 🙄
Det är du som tjatar om Bjö#rn och Mick#e. Jag berättade vad Mick#e sagt till mig. Det är min del i den historien, eller har du mer att tillägga?
Gällande de andra du drar upp, PR och co, så kan man väl knappast påstå att de var lika heta som Cla#es är eller är du av annan åsikt där med.
Har du varit tyst för länge nu och behöver hugga vilt omkring dig.
Jag har förtroende för Kalla fall och åklagarens omdöme. Det kan tyckas helt flippat om du vill se det så.
Jag vågar påstå att de andra var heta så det räckte och blev över när de var aktuella, ja!
Sedan är det här ingen fråga om huruvida vi har förtroende för Kalla fall och åklagaren eller inte, det jag, farbror_barbro, ReimerDenYngre med flera gör att vi på ett sakligt sätt försöker analysera hur situationen ser ut, vad vi vet och inte vet, vad vi tror är att vänta med mera. Och varför måste det hela tiden handla om att vara för eller emot Kalla fall? Jag förstår inte. Ett tag var GW Persson gud i tråden och ni var många som likt en sekt trollbands av honom. Nu är ni många som dissar GW Persson (vilket jag gjorde redan för många år sedan) till förmån för Kalla fall.
Alltså: Jag har helt enkelt bara lite svårt för det här halleluja-flockbeteendet, att med knäppta händer och bländade ögon hoppa fram som skadeskjutna kråkor. Självklart består Kalla fall av driftiga och dugliga utredare, men bara för att vi andra fortsätter att tänka, analysera, göra avvägningar, dryfta uttalanden från Kalla fall och åklagaren, (och faktiskt) ifrågasätta med mera, betyder ju
INGALUNDA att vi skulle dissa vare sig Kalla fall eller åklagaren! Vi har en situation - och några av oss försöker att förutsättningslöst och objektivt förhålla oss till den, men det verkar varken uppskattas eller förstås av några användare.
I övrigt finns det inget att kommentera längre. Det har redan gått ganska lång tid sedan CL anhölls, och inget mer verkar hända (inte vad vi vet, i alla fall). Jag tror att Kalla fall inte har kommit ett enda steg längre under den här tiden. Mitt tips ligger på att DNA-provet avgör.
Så, i väntan på att det ska finnas något att kommentera vidare, ska du - Bratis - inte behöva störa dig på mig på ett tag, då jag helt enkelt drar mig tillbaka igen för att bara iaktta tråden. Jag överlåter därmed taktpinnen och podiet till dig, Peppar, Pudel, Fighter med flera så att ni bland annat kan älta preskriptionsregler och annat ifred. Jag ska inte störa.