2021-09-14, 22:49
Medlem
Det är ju bara rika I-länder med få invånare som klarat Corona bra plus några välorganiserade länder i Asien som hållit hårt i sina gränser.

Ju större land i fråga om befolkning ju sämre resultat om man inte har en brutal diktatur som i Kina.
Det är egentligen inte så konstigt. Ju större befolkning desto mer bränsle till covidbrasan.
Citera
2021-09-14, 22:59
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Borde vara enkelt för dig att hitta en pålitligare källa än din magkänsla om det är så solklart. Men ikke. Ditt starkaste bevis för att du har rätt är att människor har ett immunförsvar. Om du hittar något starkare bevis så säg till.
Ja, min magkänsla är som sagt att vi har ett immunförsvar och att det fungerar precis som vanligt efter att ha stött på en antigen (precis som det gör typ 1,000 per dag).

Om DU hittar ett bevis för att 7 miljoner års evolution havererar när det stöter på en microorganism kan du väl hojta till du med?
Citera
2021-09-14, 23:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, min magkänsla är som sagt att vi har ett immunförsvar och att det fungerar precis som vanligt efter att ha stött på en antigen (precis som det gör typ 1,000 per dag).

Om DU hittar ett bevis för att 7 miljoner års evolution havererar när det stöter på en microorganism kan du väl hojta till du med?
Håller du på än. Skillnad på microorganism och ett konstgjort virus från ett labb i Kina. Finns väl ingen som har siffror eller data på evolutionen de senaste 7 miljoner åren om ett labbvirus.
Citera
2021-09-14, 23:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
"Just USA är ett bra exempel då det är avgränsade delstater där vaccinoviljan är stor. Man ser detta om man inte är helt blind eller dum i huvudet:"

Du vet om att denna smitta går i vågor va? Inte bara i land för land utan vågor inom länderna också. Dvs dom staterna som har problem nu är inne i en våg. Staten newyork osv är INTE i en våg för tillfället. Det är INTE vaccinet som tex gör så att staten newyork inte är i en våg just nu. De är pga dom nyligen varit i en våg och många haft smittan.
Sådär har det sett ut länge nu.
Citera
2021-09-14, 23:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Hos personer där antikroppar inte kan påvisas efter genomgången infektion utvecklas t-cellsimmunitet enligt forskning.
Dessa luriga t-celler alltså. Hur t-celler fungerar vet man inte riktigt men man vet att immunsvaret varierar hos en del efter genomgången sjukdom.
Citera
2021-09-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Ja tydligen så gick dom in i en grotta som var fylld med fladdermöss.. och typ ett helt gäng med människor bara dog.. så då åkte Wuhanlabbets forskare dit för att samla in lite fladdermöss som dom sen skröt om när dom förvarades i burar inne i Wuhan-labbet.

Dom tog viruset från fladdermössen men sen har dom ju genmodifierat det för att göra det dödligare och då måste dom ha tagit något annat kännt virus (troligen HIV) som redan finns lixom.. för att skapa den nya dödligare versionen av "ursprungscovid" som mördade gänget av kineser i grottan för nått år sedan.. men som nu har mördat många fler globalt efter modifieringen av dess gener som innebär blandning av olika virus-gener eftersom det inte går att göra på annat sätt.

Sjukt att halva Jordens befolkning var så snabba med att injicera covid genom vaccin.. trots att det ännu inte har kommit fram vilka eller vilket annat virus som har användts när dom skapade den nya covidvirusgenen.

Var det verkligen HIV-viruset som blandades med covidgenen så är det ju typiskt när halva befolkning var så snabba med att injicera skiten innan det fanns mer info om virusets ursprung.

Intressant. Låter inte helt omöjligt att det gått till såhär. Men tror inte de är Hiv viruset. Finns många coronavirus så är nog ett helt vanligt förkylningsvirus plus något virus från djurvärlden. Jag tror dom "injecerat"/smittat fladdermöss med mänskligt coronavirus. Som sedan lyckats mutera och sen åter infekterat människan.
Citera
2021-09-14, 23:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Håller du på än. Skillnad på microorganism och ett konstgjort virus från ett labb i Kina. Finns väl ingen som har siffror eller data på evolutionen de senaste 7 miljoner åren om ett labbvirus.
Data tyder dessbättre på liten eller ingen förmåga till immune antagonism hos SARS-CoV-2. Diskussionen gällde dock huruvida immunförsvarets förmåga att identifiera och hantera en antigen minskar EFTER att den exponerats via ett vaccin. En mindre påläst och tyvärr inte så intelligent skribent föreslog att 7 miljoner års evolution sätter krokben för sig själv (och dessutom indirekt diskvalificerar all världens vaccinforskning till att istället fungera på det rakt motsatta sättet).

Man undrar hur mänskligheten blev av med t.ex. smittkoppor om vaccinet i själva verket gjorde att den vaccinerade INTE utvecklade immunitet. Det är så dumt så man häpnar.
Citera
2021-09-14, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Intressant. Både israel och Malaysia stängde ju ner hårt under första vågen med få fall. Undrar om inte det har betydelse att vi fick betydligt högre immunitet på naturlig väg.

Helt klart! Lockdown skjuter bara på problemet. Då kommer vågen lite senare istället. I Sverige "offrade" vi våra svaga på ålderdomshemmen. FHM och regeringen har indirekt dödat väldigt många med deras handlingar eller brist på handling. Ca 15k döda i Sverige ca 1k döda i Norge och Finland säger allt. Att regeringen och ansvariga på FHM får sitta kvar är för mig helt galet.
Citera
2021-09-14, 23:36
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Intressant. Låter inte helt omöjligt att det gått till såhär. Men tror inte de är Hiv viruset. Finns många coronavirus så är nog ett helt vanligt förkylningsvirus plus något virus från djurvärlden. Jag tror dom "injecerat"/smittat fladdermöss med mänskligt coronavirus. Som sedan lyckats mutera och sen åter infekterat människan.

Labbet skröt dock om sin forskning och fladdermössen som dom hade fångat för att göra sin forskning och modifering. Dom hade tydligen bilder på fladdermössens burar på deras hemsida.

Dom har säkert alla möjliga virus där i labbet inklusive HIV.

Dom har säker blandat covid med alla möjliga virus efter att gänget med kineser dog i grottan.

Att dom INTE skulle ha blandat covid med HIV för att forska på det viruset som blir resultatet av den modifieringen.. det hade gått emot hela deras filosofi om att skapa nya virus för att forska på dom i "förebyggande syfte" lol som att ett genmodifierat virus nånsin kan uppstå utan människors inblandning.

Hela labbets verksamhet är ju helt urflippat och det hade varit global häxjakt på de ansvariga om det inte var så mycket sekretess överallt gällande Wuhan labbet som de flesta människor troligen inte ens vet om att det existerar eller att dom utför just sån forskning som hade gjort att man avrättar de ansvariga för att dom "leker" med saker som är värre än att leka med en atombomb.

Resultatet är ju synligt idag.. idag kan vi se vad som kan hända om en sån forskning går snett.. och då dör fler människor än om det var en atombomb som dom lekte med och råkade spränga mitt i Kina.

Sån forskning bör ses som ett brott mot mänskligheten.
Senast redigerad av KungPungPat 2021-09-14 kl. 23:39.
Citera
2021-09-14, 23:43
Medlem
Citat:
Vad finns det för studier som visar att covid vaccinet fungerar som alla andra vaccin? Covid-19 fungerar definitivt inte som vanlig säsongs influensan iaf.

Du har ingen källa med andra ord utan snarare en spekulation att biverkningar dyker upp magiskt längre fram i tiden.
Citera
2021-09-14, 23:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
96 procent av smittade får antikroppar som varar länge efter infektion enl KTH.

Så är ju en väldigt liten grupp som inte får långvariga antikroppar.
Nu var det inte riktigt det som är frågeställningen. Det är om all naturlig immunitet ger steriliserande skydd livet ut. Jag tror att så inte är fallet då det inte fungerar så med alla andra coronavirus vi har omkring oss. Jag är ganska övertygad om att vi kommer att ha återinfektioner. Många kommer dock inte ens märka att de får det.

OC43:

Genetic drift of human coronavirus OC43 spike gene during adaptive evolution

https://www.nature.com/articles/srep11451
Edit:

Lite fler synpunkter som börjar dyka upp hos olika experter ute på nätet:

Prof Peter Hotez MD PhD
@PeterHotez
The immune response to COVID19 infection: some produce high levels of virus neutralizing antibodies, robust T cell/memory B cell responses. But many do not and are susceptible to reinfection. Vaccinating infected individuals provides robust immunity greater resilience vs variants
https://twitter.com/PeterHotez/status/1436148401431793668?s=20

Ska kolla efter flera exempel/studier.
Senast redigerad av arbetet 2021-09-15 kl. 00:33.
Citera
2021-09-14, 23:45
Medlem
En sak jag vill dela med mig till dem som fortfarande inte tagit "vaccinet". Jag och min sambo hade Corona i maj 2021. Jag har fortfarande ingen smak min sambo hade inga problem alls efter. Nu har min sambo tagit båda doserna Pfizer och hon berättade idag att hennes minne helt plötsligt har blivit sämre. Glömmer saker hon aldrig skulle glömt förut. Coincidence? 🤨 Jag ska även tillägga att jag inte är en antivaxxer. Hade jag inte haft antikroppar hade jag säkert tagit sprutan också. För fyfan vad sjuk jag var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in