2021-09-14, 23:26
Medlem
Polisen har möjligheter att spåra alla elsparkcyklar för alla tillverkningsnummer är registrerade. Jag har hört detta och skall forska efter källan.
Citera
2021-09-14, 23:34
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Jag har hört det kallas Golanhöjden men det är väl delen Jakobsberg. Annars är väl kallhälls miljonprogram Järfällas problemområde idag.

Du tänker på Söderhöjden, del av miljonprogrammet och det har skjutits tidigare där vid ICA-affären. Väldigt segregerat i jämförelse med Jakans bostadsrättsområden. Denna skjutning var dock vid Tornerplatsen, det är väldigt centralt, precis vid centrumgallerian, där det knatar Svenssons omkring, måste även finnas många vittnen.

Edit: Parken vid Tornerplatsen. Mycket alkisar där men inga spännisar.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-09-14 kl. 23:38.
Citera
2021-09-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Förr flydde man väl ofta på moped. Men elsparkcykel, är inte det en ny företeelse? Är det lågkonjunktur i blattekriminella kretsar?

Finns det fler fall där mördare flytt på elsparkcykel?

Billiga, tysta, snabba och enkla att hantera på småvägar där bilar inte får plats och sen är de enkla att dumpa. De är mycket populära för dessa uppdrag.
Citera
2021-09-14, 23:53
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ytterligare skott i Jakan centrum enligt FB men inga mera detaljer ännu.
Citera
2021-09-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Men åh, hoppas dom skjutit klart tills imorgon.
Citera
2021-09-14, 23:59
Medlem
Citat:
Järfälla och Jakan är definitivt inte lugnt men har dock inte haft så många dödsskjutningar senaste åren så på det sättet kanske det kan klassas som lugnt. Full aktivitet på FB-grupper nu men inte mycket mera info än det som finns i tråden.

Vet du vilka gäng som krigar / finns i järfälla?

Vad jag vet så är det HSL (Headshot Ligan) och Shottaz och säkert flera små idioter som jag inte hört talas om?

Det roligaste är att alla deras namn låter som CounterStrike-klaner. Väldigt låg IQ på folk som är med i dessa gäng.

Sverige har aldrig varit tryggare!
Senast redigerad av dextrodammit 2021-09-15 kl. 00:12.
Citera
2021-09-15, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tvivlade men se det kom en skjutning i alla fall. Men jag får läsa tråden och se vad som står i kvällsblaskorna. Järfälla är väl annars ett lugnt område eller?

Nej.

Polisen har ökat trycket i Rinkeby, Tensta, Husby. Då flyttar buset.
Citera
2021-09-15, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Polisen har möjligheter att spåra alla elsparkcyklar för alla tillverkningsnummer är registrerade. Jag har hört detta och skall forska efter källan.
Hur tänker du att det skulle funka.

När du köper en elsparkcykel behöver du inte registrera den i något register som polisen har tillgång till. Samt att det är rätt lätt att stjäla en Elsparkcykel från valfri privatperson (dvs ej någon av Voi, tigr, bolt osv).
Citera
2021-09-15, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Hur tänker du att det skulle funka.

När du köper en elsparkcykel behöver du inte registrera den i något register som polisen har tillgång till. Samt att det är rätt lätt att stjäla en Elsparkcykel från valfri privatperson (dvs ej någon av Voi, tigr, bolt osv).
Det han troligen menade var dem som man hyr. Där identifierar man ju sig i och med betalningen, samt hojen är spårbar på gps, vet dock inte om det lagras platshistorik eller om man bara ser nuvarande position.
Citera
2021-09-15, 06:36
Medlem
Citat:
Hyfsat osmart om det stämmer. Polisen är ju ute sedan första skjutningen, konstig taktik då att buset drar ut och pangar på nytt, måste ju vara lätt att åka fast. Men det bygger förstås på att de resonerar kring konsekvenser...
Citera
2021-09-15, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
En person skjuten i en park i Jakobsberg. Två GM har flytt platsen på elsparkcyckel.

Jag såg på flygradarn att både ambulans helikoptern och polishelikpotern var på väg mot Jakobsberg, jag fattade direkt att skottlossning har inträffat.

Amublanshelikoptern landade på Tornerplatsen

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/person-skjuten-i-jaerfaella.vKI81Xc9U

Vilken flygradar använder du för att se vart helikoptern åker?
Någon särskild app? FlightRadar24?
Citera
2021-09-15, 08:47
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Jag har hört det kallas Golanhöjden men det är väl delen Jakobsberg. Annars är väl kallhälls miljonprogram Järfällas problemområde idag.

Termovägen i Kallhäll är det du tänker på. Jo där bor mycket slödder men Kallhäll har fått väldigt mycket dyra bostadsrätter på senare år och medelklassen som sålt sina hus har flyttat in. Termovägen håller ställningen men den ökända familjen Darrar har väl tappat gnistan. Och användare "Darrar", ej tillhörig familjen, han blev ju mördad.

Jakobsberg däremot har ökända Sångvägen på en sidan och lika ledes ökända Söderhöjden på andra sidan Där bor tillsammantaget betydligt mer slödder än i Kallhäll. Söderhöjden hade många mord för några år sedan. Antagligen en generation tidigare som nu inte orkar vara bus längre utan har blivit konsumenter av knarket de tidigare sålde.

Sedan kan man nog se Järfälla som ett expansionsområde västerut både för Tensta/Hjulstas och Husbys gäng. Men När tunnelbanan från Kista -Husby -Akalla förlängs ut till Barkarbystaden så följer nog drogerna med ut och med drogerna gängen och revirstriderna. Men det har redan börjat men kommer att bli värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in