2021-09-14, 17:53
Medlem
6.A.M.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har du kollat på videon från ”Sickan” där man öppet hyllar Ilija Jurkovic och Vårbynätverket. (Ja, samma som band upp lille Nils och klädde han i stringtrosor) I den låten som jag postat texten från med Einar och rapparen 23 från Vårby, som för övrigt har beef med Nätverket enligt uppgift, så rappar Einar om att han ska glida från Dalen till Vårby och skjuta hål i någons AMG. Han rappar om fuck orten jag sitter i Marbella. Samt massa snack om hur rik Einar är och hur han kan sätta pris på folks huvuden

Kolla sedan på videon med Sickan så ser du att han bemöter allt det som tas upp i låten. Om du inte kan se kopplingen så är du dum.

Sen att Einar är en plastgangster, ja? Det håller väl Vårbynätverket med om, därför refererar dom till Einar som skojare osv i låten.

Det var intressant! Är det sickans låt "intro" du menar?

EDIT: Hittade länkan. söder om 08
Senast redigerad av 6.A.M. 2021-09-14 kl. 17:56.
2021-09-14, 18:44
Avstängd
KungPungPats avatar
Kriminella över hela Jorden lever i ovisshet nu när banker börjar dra tillbaka kontanthanteringen som är nyckeln till alla kriminellas inkomster.

Klart att dom rånar varandra och beter sig illa nu när deras livsstilar börjar komma till ett slut... när drogerna inte längre gör dom rika på kontanterna som bankerna slutade använda för att sätta stopp för all kriminalitet globalt.. förutom deras egna kriminalitet dvs.

Att dessa skurkar åkte in i fängelset nu har nog mycket att göra med just att deras kontantbaserade livsstilar är påväg att ta slut nu.. vilket skapar mycket känslor och förtvivlan över att dom inte har någon annan inkomst som inte är kontantbaserad.

Att försöka råna en annan rappare som har tjänat lite mer pengar, ja det är väl vad man kan räkna med.. bland annat.
2021-09-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Kriminella över hela Jorden lever i ovisshet nu när banker börjar dra tillbaka kontanthanteringen som är nyckeln till alla kriminellas inkomster.

Klart att dom rånar varandra och beter sig illa nu när deras livsstilar börjar komma till ett slut... när drogerna inte längre gör dom rika på kontanterna som bankerna slutade använda för att sätta stopp för all kriminalitet globalt.. förutom deras egna kriminalitet dvs.

Att dessa skurkar åkte in i fängelset nu har nog mycket att göra med just att deras kontantbaserade livsstilar är påväg att ta slut nu.. vilket skapar mycket känslor och förtvivlan över att dom inte har någon annan inkomst som inte är kontantbaserad.

Att försöka råna en annan rappare som har tjänat lite mer pengar, ja det är väl vad man kan räkna med.. bland annat.

Bankerna slutat inte med kontanter för att kriminella använder dom.
Dom slutat med kontanter för att kunna kontrollera alla människor.
Polisstat deluxe.

Dom kriminella anpassar sig såklart och tar betalt i monero eller nåt.
2021-09-14, 19:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Bankerna slutat inte med kontanter för att kriminella använder dom.
Dom slutat med kontanter för att kunna kontrollera alla människor.
Polisstat deluxe.

Dom kriminella anpassar sig såklart och tar betalt i monero eller nåt.

Jo visst krypto.

Men efter den dagen när ekonomin kollapsar och banker slutar med kontanter så tror jag personligen inte att nån kriminell kommer att springa runt och plocka upp värdelösa papperlappar på gatorna.. även om dom skjöt varandra i huvudet över samma papperslappar dagarna innan kollapsen.. så ändras nog allt den dagen.

att göra personrån är väl det som finns kvar och detta med Einar är väl ett av de första beviset för vart de kriminella kommer att få tag på sina pengar.. eller rättare sagt försöka få tag på men det blir ju svårt när banker inte låter folk ta ut stora summor som de summor som de kriminella tycker vore kul att ha.

Det blir några tusenlappar bara genom att tvinga nån att ta ut maxbelopp ur en bankomat.

I det här fallet ville dom ha miljoner troligen för att slippa begå brott för småpengar som att stå och råna nån vid en bankomat.
2021-09-14, 20:00
Medlem
Ingen som vill svara på min fråga ovanför???
2021-09-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Har du kollat på videon från ”Sickan” där man öppet hyllar Ilija Jurkovic och Vårbynätverket. (Ja, samma som band upp lille Nils och klädde han i stringtrosor) I den låten som jag postat texten från med Einar och rapparen 23 från Vårby, som för övrigt har beef med Nätverket enligt uppgift, så rappar Einar om att han ska glida från Dalen till Vårby och skjuta hål i någons AMG. Han rappar om fuck orten jag sitter i Marbella. Samt massa snack om hur rik Einar är och hur han kan sätta pris på folks huvuden

Kolla sedan på videon med Sickan så ser du att han bemöter allt det som tas upp i låten. Om du inte kan se kopplingen så är du dum.

Sen att Einar är en plastgangster, ja? Det håller väl Vårbynätverket med om, därför refererar dom till Einar som skojare osv i låten.

Lyssna på Adels - Skina, du lär hitta Sickan där med (om de nu är samma sickan som menas)
2021-09-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocker111
Någon som kan förklara varför Rawlager inte är identifierad samt vilka det är som Dalen nätverkets påstådda ledare skriver i chatten att han vill kidnappa när han e klar med Einar???

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Sammanställnig så här långt
Kod:
Ledare
mujaheed        - Chihab Lamouri

Kaptener
lobsterwaffle   - Chouaib Lamouri.
somescorpion    - Chamseddine Lamouri
legendaryegg    - Ilija Jurkovic 
satanicninja    - Sikandar Afridi 

Kaptener i fält
lizardlord      - Mikael "Slice" Lehtisalo. 
                  Har lånat ut telefonen till Mohammad ”Afgani” Ashrafi 
microcrocodile  - Steven Calambas Cortes. 
                  Har lånat ut telefonen till Cameron Vicencio
mutantjacket    - Norbert Sment
plainninja      - Tymon Szymanski

Soldater
somecrab        - Tutankamon "Kamz" Osman Khalil.  
Yasin har förmodligen använt somecrab-telefonen också.

Dalennätverket
efficientbonsai - Mario Golzar.
                  Har även lånat ut telefonen till Mario Silva Rojas

neverpeace      - Maykil Yokhanna

canarypasta            - Kristian Coskun
foxkurdish, foxplanet  - Rawa Majid
foxplanet              - Rawa Majid
kokainboss             - Ali Kadhim
milklobster            - Luis Silva Rojas
rawstaff               - Aleksandar Kuzmanovic

Det är mycke som är konstigt med denna utredningen, men här har du några namn. Ett är ju ganska likt de du frågar efter, kanske finns samband?
Sen, var tog Mar*o vägen i domen och ev är de han du frågar om?
2021-09-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Det är mycke som är konstigt med denna utredningen, men här har du några namn. Ett är ju ganska likt de du frågar efter, kanske finns samband?
Sen, var tog Mar*o vägen i domen och ev är de han du frågar om?

vilket alias är det som du tycker likna Rawlager? A jag menar Mari* när det gäller andra frågan, i chatten så pratas det om att han vill kidnappa några andra människor, efter att de e klara med Einar. Vilka är det han syftar på där? Någon som kallas ”jätten”, samt ”G” och den sistnämndes lillebror.
2021-09-14, 22:42
Medlem
Citat:
vilket alias är det som du tycker likna Rawlager? A jag menar Mari* när det gäller andra frågan, i chatten så pratas det om att han vill kidnappa några andra människor, efter att de e klara med Einar. Vilka är det han syftar på där? Någon som kallas ”jätten”, samt ”G” och den sistnämndes lillebror.

rawstaff
2021-09-14, 23:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Någon som kan förklara varför Rawlager inte är identifierad samt vilka det är som Dalen nätverkets påstådda ledare skriver i chatten att han vill kidnappa när han e klar med Einar???
Användaren skewie och Biggedy har bra koll på EnchroChatt alias som kommit fram i väldigt många olika utredningar inom landet. Skicka dem ett pm.

Båda användarna har tex kommenterat här (FB) Polistillslag ”Trojan Shield", Göteborg, Helsingborg och Stockholm (2021-06-07)
Senast redigerad av Pandalina4 2021-09-14 kl. 23:40.
2021-09-15, 09:01
Medlem
”Jag växte upp med moderaterna. Mig kan du inte skoja med. Jag är lagförd, jag åkte på ett sexualbrott. Jag grooma till & med när jag somnade. Jag brottades med alla de här känslorna. Jag försökte isolera dem. Hon bad om läxhjälp, jag sa visa vad du går för. Det är inte så lätt att imponera på mig ”

Buzz light year remixen 😂
Senast redigerad av sthlm4h 2021-09-15 kl. 09:03.
2021-09-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Användaren skewie och Biggedy har bra koll på EnchroChatt alias som kommit fram i väldigt många olika utredningar inom landet. Skicka dem ett pm.

Båda användarna har tex kommenterat här (FB) Polistillslag ”Trojan Shield", Göteborg, Helsingborg och Stockholm (2021-06-07)

Kan inte skicka PM eftersom jag inte har gjort 50 inlägg ännu…

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in