2021-09-14, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu1
Du glömmer AfS. De väljare som lämnar SD pga detta är sådana som går över till AfS. Kolla bara Samnytts kommentarsfält i deras artikel angående Jimmies kritik mot ungern.
Jag tror att mängden väljare som faktiskt går till Afs är obetydlig, många är inte så dumma att man kastar bort sin röst i vad man anser är ett av de viktigaste valen.
Citera
2021-09-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
Jag tror att mängden väljare som faktiskt går till Afs är obetydlig, många är inte så dumma att man kastar bort sin röst i vad man anser är ett av de viktigaste valen.

Massor med folk tänker nog som jag inför valet 2018.
Ifall AfS ligger över ca 3 % i OM, då får de min röst, annars blir det SD.
Citera
2021-09-14, 22:05
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Okej, kan du länka till den forskningen då
Du kan läsa svenskt näringsliv rapport om skatter bla. https://www.svensktnaringsliv.se/material/rapporter/skatter-fakta-och-argument_1008662.html

Det finns inga hållbara argument för att höga skatter skulle gynna ekonomin. Kan du snälla förklara varför i h*lvete höga skatter skulle vara bra för en ekonomi???
Citera
2021-09-14, 23:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Många mer radikala moderater har ju sett HB som beviset för att M blivit invandringskritiska och edgy. Om det visar sig att det är HB i grooming-skandalen hur kan det påverka de moderater som gillat honom och röstat M p.g.a. honom? Går de till soffan? Till SD?
Citera
2021-09-14, 23:28
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Sabuni lämnar en liten lucka neråt till de efterblivna miljömupparna i bottenligan.
Bra för henne men det räcker nog inte för att L ska avancera norr om 4% dock.
Löfven får sannolikt många sympatiröster då han ska lämna.
Undrar vad Maggan klockar in på i sin första mätning?

Men gisses. Häromveckan pratade jag med en NMR-snubbe som tyckte Nyamko verkade sympatisk. Men han kommer väl ändå inte att rösta på L förstår du.
Citera
2021-09-14, 23:34
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag uppfattar norrmän generellt som loose cannons.
De är liksom omåttliga på något vis och när de gör något bra eller klokt så blir det hur bra som helst men när de gör något tokigt så blir det hur tokigt som helst. Breivik är väl praktexemplet men även Terje Hellesö och Norges motsvarighet till Tegnell som för några månader sedan deklarerade att pandemin är över, typiskt norskt!

Petter Stordalen är ju ett annat exempel och norska akademin vars val av pristagare är fullständigt oberäkneligt.

Du är inne på någonting där. Jag har haft exakt samma upplevelse av normännen och det ska vi kalla det: "det norska tillståndet"?
Citera
2021-09-14, 23:35
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Många mer radikala moderater har ju sett HB som beviset för att M blivit invandringskritiska och edgy. Om det visar sig att det är HB i grooming-skandalen hur kan det påverka de moderater som gillat honom och röstat M p.g.a. honom? Går de till soffan? Till SD?

Till KD.
Citera
2021-09-14, 23:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Åh jösses. Ett nytt vänstertroll. Vad kul vi ska ha!

Det där tror du inte ens på själv, ditt starkt begränsade intellekt till trots, sopa.

Hahahahaha. 2018 års riksdagsval var viktigt.
Detta kyrkoval är en axelryckning i jämförelse.
Det är dock en bra möjlighet att räcka finger åt allt vansinnigt.
AfS KOMMER att växa ordentligt i detta val.
Gör dina framtida barn (förhoppningsvis inte) en tjänst nu och lägg din röst på det sunda förnuftets röst i etern, AfS.
Citera
2021-09-14, 23:56
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Massor med folk tänker nog som jag inför valet 2018.
Ifall AfS ligger över ca 3 % i OM, då får de min röst, annars blir det SD.
Inte så genomtänkt.
Tycker man att AfS har den bättre politiken så röstar man på dom.

Skulle alla tänkt som du beskriver så hade SD inte fått 5,7% 2010 och kommit in i riksdagen
Citera
2021-09-15, 00:14
Medlem
OliverCromwells avatar
Det går inte riktigt att diskutera trådens huvudämne utan att nämna hur sjutton regeringen tänker få igenom sin budget i Riksdagen.

S och MP måste först samsas sinsemellan, för att sedan samsas med V och med C som båda står långt ifrån varann i den ekonomiska politiken.

Den enda öppningen jag sett är att V kan tänka sig vissa skattesänkningar så länge man höjer andra.

Sedan har C en överenskommelse med regeringen som Löfven själv gick med på för att kunna sitta kvar som Statsminister, men som MP (som sitter i regeringen) inte gått med på!

Så dels har du budgeten, sedan måste även Löfvens efterträdare också godkännas av Riksdagen innan jul. Jag menar: What can go worng?
Citera
2021-09-15, 01:29
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Tja, min intressanta iakttagelse idag är att den tidigare välspekulerade klimatångesten, antagligen är större än vi tror. Och det skulle i så fall vara extremt egendomligt, milt uttryckt, om MP sumpade möjligheten att kapitalisera på detta utbredda sentiment.

Därmed inte sagt att ämnet alltid lyckas leta sig fram genom människors filter eller ekokammare. Men är man inte en foliehatt av rang idag, då är det nog snudd på omöjligt att inte känna av angelägenheten som klimatnyheterna är behäftade med.
Enligt rapporten så är 75% av de tillfrågade kidsen oroliga för framtiden. Galet.

45% sa dessutom att deras känslor för klimatförändringarna påverkade deras dagliga liv negativt. Sjukt.

58% säger till och med att regeringarna förråder dem. Wtf!

Detta barnperspektiv lär ge utslag. I alla fall är det vad jag tror.
Citera
2021-09-15, 01:32
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Det går inte riktigt att diskutera trådens huvudämne utan att nämna hur sjutton regeringen tänker få igenom sin budget i Riksdagen.
S och MP måste först samsas sinsemellan, för att sedan samsas med V och med C som båda står långt ifrån varann i den ekonomiska politiken.
Den enda öppningen jag sett är att V kan tänka sig vissa skattesänkningar så länge man höjer andra.
Sedan har C en överenskommelse med regeringen som Löfven själv gick med på för att kunna sitta kvar som Statsminister, men som MP (som sitter i regeringen) inte gått med på!
Så dels har du budgeten, sedan måste även Löfvens efterträdare också godkännas av Riksdagen innan jul. Jag menar: What can go worng?

Budgeten blir nog allt till alla för lånade pengar så att alla inblandade kan låtsas som att de minsann fick igenom alla sina krav. När det gäller C kommer ju många där att vara mot det rent ideologiskt men deras väljare är vänsterliberala nu så de förlorar inga röster på att låna pengar till bidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in