2021-09-14, 20:55
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dessutom är han 100% medveten om riskerna med att skriva saker på nätet. Han är väldigt van att hantera sociala medier. Han vet att han ständigt är påpassad. Det är ingen pensionär som skriver "neger" på Facebook.

Sexuell läggning eller dragning handlar dock knappast heller om intelligens vilket personen du besvarar nämner. Det handlar ju om stundens ingivelse och andra saker snarare än om personen är intelligent eller ej.
Senast redigerad av Krimkoll 2021-09-14 kl. 20:59.
Citera
2021-09-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Eftersom ni luffare inte klarare av att avslöja nånting så....
HB kollega som han driver podden ”god ton” med har tagit bort alla taggar på honom på deras instakonto 👮🏽‍♀️✌️

Va? Han är ju taggad i nästan allting före den här säsongen som just dragit igång?

Varför skulle Per ta bort taggarna från första början? För att det inte ska märkas att det är Hanif Bali som är med i podden? Förstår inte alls.
Citera
2021-09-14, 20:57
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Nästan som att vi är olika personer med olika åsikter! Hemska tanke.

Så klart det finns myndiga tonåringar. Men det är hårklyverier att hålla på att älta den skiten. Vad den personen du svarade säger får den personen stå för. Jag anser att 18–19 är vuxna. Varför gör inte du det?
Det gör jag också. Myndiga tonåringar är vuxna. Det går att höra till mer än en mängd.
Det var ju inte frågan. Jag besvarade en post att vuxna inte kan ha förhållanden med tonåringar.
Jag tolkar dig som att du nu håller med mig att de kan det?
Citera
2021-09-14, 20:59
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det gör jag också. Myndiga tonåringar är vuxna. Det går att höra till mer än en mängd.
Det var ju inte frågan. Jag besvarade en post att vuxna inte kan ha förhållanden med tonåringar.
Jag tolkar dig som att du nu håller med mig att de kan det?
Ja. Jag har redan gett dig svar om hur jag ser på saken. Inte mitt fel om du inte läser det man skriver.
Citera
2021-09-14, 21:02
Det är ju en svår avvägning det där med åldersskillnader. Klart det kan vara känsligt om en 30+ är ihop med en 17-åring, men det är knappast fel så någon annan bör lägga sig i om dom har ett seriöst förhållande eller liknande på bådas villkor.

Men är man 32 och erbjuder läxhjälp och försöker få till sex och snuskbilder från en 15-åring så är nog dom flesta överens om att det är moraliskt och etiskt fel. Särskilt för en riksdagsledamot.
Citera
2021-09-14, 21:02
Medlem
NewDawnFadess avatar
Nu har jag inte läst alla inlägg i denna jättetråd, men jag har sett att många tror att det kan vara sossarna som kommit HB på spåren vid någon tidpunkt och nu läckt det han sägs ha gjort. Vad det nu är?

HB är väl ganska kontroversiell även inom moderaterna. Kan det kanske vara så att det är någon eller några inom M som har släppt detta till media för att HB inte ska ta någon plats varken i valrörelsen eller efter nästa val?
Citera
2021-09-14, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Nu har jag inte läst alla inlägg i denna jättetråd, men jag har sett att många tror att det kan vara sossarna som kommit HB på spåren vid någon tidpunkt och nu läckt det han sägs ha gjort. Vad det nu är?

HB är väl ganska kontroversiell även inom moderaterna. Kan det kanske vara så att det är någon eller några inom M som har släppt detta till media för att HB inte ska ta någon plats varken i valrörelsen eller efter nästa val?

Självklart kan det vara/är så.

Men det gör det inte rätt ändå om det stämmer att han erbjuder läxhjälp och försöker ha sex och få snuskbilder av en 15-årig studerande.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Ja. Jag har redan gett dig svar om hur jag ser på saken. Inte mitt fel om du inte läser det man skriver.
Så varför gav du dig in i denna sidodiskussion som inte ens rörde ditt inlägg då?
Tonåringar och vuxna kan vara ok, bra.
Folk lever i de mest åldersskiftande förhållanden, vilket du kommer att upptäcka när du blir äldre.
Ju äldre, desto större skillnader. Folk kan ha lyckliga förhållanden med andra i deras barns ålder, typ 50-25, 60-30, och varken du eller andra tangentbordskrigare här har med det att göra, så länge det gäller vuxna.

Åter till ämnet, vad är bevisen att det skulle vara nygifta HB?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades

Enl,AB så var det flickan som kontaktade M-ledningen

Enligt Aftonbladets uppgifter var det flickan själv som kontaktade en högt uppsatt partiföreträdare och bad om ett möte.
Hjälpte flickan med läxor
Aftonbladet har haft samtal med flera av varandra oberoende personer som har god insyn i fallet. De berättar samstämmiga uppgifter om att kontakten mellan riksdagsmannen och flickan inleddes för att han skulle hjälpa flickan med hennes läxor. Hon var då 15 år gammal.
Citera
2021-09-14, 21:06
Medlem
TriggerXs avatar
Jag blir inte klok på Sveriges lagar, det är alltså ok för en 33 åring att knulla en 17åring men inte att kolla på dess nakenbilder?
Citera
2021-09-14, 21:07
Medlem
Känns väl alldeles uppenbart att allting är fejkat och arrangerat av några i S/SSU? Alla kvällstidningar får nyheten samtidigt, inga vittnen eller bevis finns presenterat just för det bara finns ”ord mot ord”.
En totalt random tjej som var med i MUF en kort period och men inte längre. Nu försöker hon få HB utesluten/petad inför nomineringarna och smutskasta Moderaterna i media.

När allting faller på plats så kommer utredningen inte visa något.
Citera
2021-09-14, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Jag blir inte klok på Sveriges lagar, det är alltså ok för en 33 åring att knulla en 17åring men inte att kolla på dess nakenbilder?

I princip är det så, förenklat. Det är en märklighet, ja.

Dock är det här en riksdagsledamot som är med och stiftar lagar. Han var isåfall 32 år och erbjöd läxhjälp, där han försökte få till sex och snuskbilder med en 15-årig studerande. Det låter väl inget vidare bra eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in