2021-09-14, 20:59
Medlem
När en politiker blir dement och faktiskt tror på sina lögner
Citera
2021-09-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Att arbeta på en firma som producerar timmer är inte att vara skogshuggare.
OK, det var det du hakade upp sig på, det står faktiskt ingenstans vilka arbetsuppgifter Biden påstår sig ha blivit erbjuden. Han säger bara att han sökte och erbjöds jobb på den lilla firman "local lumber and wood products business, Boise Cascade" inte vilka arbetsuppgifter han blivit erbjuden konkret. Hur som helst, allt talar för att inget av detta någonsin har inträffat.
Citera
2021-09-14, 21:02
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och vad tror du han skulle jobba som där då? Företagets advokat eller?
Ja det är väl en rimlig gissning med tanke på hans juristexamen. Men det kan såklart ha varit någon annan typ av administrativ tjänst också.
Citera
2021-09-14, 21:04
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
OK, det var det du hakade upp sig på, det står faktiskt ingenstans vilka arbetsuppgifter Biden påstår sig ha blivit erbjuden. Han säger bara att han sökte och erbjöds jobb på den lilla firman "local lumber and wood products business, Boise Cascade" inte vilka arbetsuppgifter han blivit erbjuden konkret. Hur som helst, allt talar för att inget av detta någonsin har inträffat.
När jag påpekar era lögner och påhitt så är det inte att haka upp mig. Om ni vill att jag ska sluta haka upp mig på era lögner så är det bara att sluta ljuga.
Citera
2021-09-14, 21:28
Medlem
Citat:
När jag påpekar era lögner och påhitt så är det inte att haka upp mig. Om ni vill att jag ska sluta haka upp mig på era lögner så är det bara att sluta ljuga.
Det är ingen lögn, Biden har ertappats med brallorna nere ett flertal gånger. Det är konstaterade faktum. Karln öppnar sällan käften utan att ljuga;

https://www.politifact.com/factchecks/list/?category=&ruling=false&speaker=joe-biden
Citera
2021-09-14, 21:29
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det är väl snarare Bidens handledare du bör ära.

WH abruptly cuts feed when Biden appears to go off script and it's not the first time it's happened
https://www.foxnews.com/media/white-house-cuts-feed-biden-wildfires-briefing

Frågorna lämnas obesvarade under en utfrågning med Blinken.

"Who in the White House has authority to 'press the button' and cut off Biden's mic."

https://t.co/vzXMIU4GEJ https://twitter.com/disclosetv/status/1437854402686201869?s=20
Citera
2021-09-14, 22:34
Medlem
Citat:
Jag refererade till arbetet som Biden påstod sig ha blivit erbjuden hos ett timmerbolag för skogshuggare, i brist på bättre. Jag gjorde inte detta för att nedvärdera timmerhuggare eller ens Peking-Joe. Tvärtom är en slumpmässigt vald timmerhuggare en oändligt mycket mer anständig, värdefull och moraliskt högtstående person än korrupte Joe och hans degenererade familj. Hade Joe varit en hederlig skogshuggare skulle jag ha respekterat honom.

Det väsentliga är inte vilka arbetsuppgifter Biden skulle ha fått i detta fiktiva jobb utan att hela historien är en lögn från början till slut. Joe Biden har aldrig sökt eller blivit erbjuden ett arbete inom detta timmerbolag, lika lite som han "brukade köra en 18-hjuling i Delaware" eller har spöat "Corn Pop för en kvinnas ära" .
Citera
2021-09-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Även New York-borna vänder sig nu mot Biden och stämmer in i "Fuck Joe Biden"-kören!

https://twitter.com/disclosetv/status/1437559312222724103

Verkligen illa i och med att New York ofta framställs som en av de mest solida demokratiska, ”blå” staterna i landet.

Biden blev också utbuad av publiken på 9/11 ceremonin i NYC. När han rusade fram till barnen så skrek någon "don't sniff them".

Biden is booed by crowd at 9/11 ceremony in NYC

Många roliga kommentarer till klippet.
Citera
2021-09-16, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Verkligen illa i och med att New York ofta framställs som en av de mest solida demokratiska, ”blå” staterna i landet.

Biden blev också utbuad av publiken på 9/11 ceremonin i NYC. När han rusade fram till barnen så skrek någon "don't sniff them".

Biden is booed by crowd at 9/11 ceremony in NYC

Många roliga kommentarer till klippet.
Och nu sjunker hans popularitet som en sten bland latinos (nej, jag kommer AAAAAAAALDRIG använda ordet "latinX" ). Fjuttiga 38% ligger han på nu, mot 72% i maj ifjol.

https://poll.qu.edu/images/polling/us/us09142021_uscd98.pdf

https://www.thegatewaypundit.com/2021/09/poll-hispanic-approval-biden-crashes-38-percent
Citera
2021-09-16, 02:18
Medlem
Senildemente Joe Biden minns Boris Johnson har glömt bort Australiens premiärminister Scott Morrisons namn, och kallar honom enbart "that fellow down under." I slutet av talet kommer han på efternamnet och säger "Morrison", men det tog tid!

https://twitter.com/newsmax/status/1438251277939613697
Citera
2021-09-16, 03:12
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Ibland sluts avtal, helt ordinära avtal, eller så gör man riktigt stora deals, som Biden har för vana att göra. Denna gång är dock mottagarna av POTUS värme från ett annat ökenfyllt land...närmare bestämt Australien.

Australia Will Get Nuclear-Powered Subs In New Partnership With US, UK
"The new trilateral partnership, which will be known by the acronym AUKUS, will include increased cooperation on cybersecurity and artificial intelligence, as well as more integration of industrial bases and supply chains." [...] First priority will be sharing technology with Australia to help it develop and field nuclear-powered submarines, the senior official said. This is only the second time the United States has shared this type of sensitive technology with an ally. The first was with the United Kingdom in 1958.
Nationelle säkerhetsrådgivaren, Jake Sullivan, var tidigt ute och talade om administrationens intention att binda samman Indien, Australien, England och USA i en ny, stark koalition. Då förhandlade man bara, i slutna rum, och det var oklart hur lång tid dessa samtal skulle ta...nu behöver vi alltså inte gissa mycket till. Utan det står klart att de avancerat rejält i samstämmighet.

För inte så längesen ökade dessutom demokraterna taket på den för omvärlden högaktade militärbudgeten; från $715 miljarder dollar till $739 miljarder dollar. En tillökning med 20 592 000 000 SEK alltså. Vilket förövrigt bröt mot Bidens löfte att pausera utgiftstaket på tidigare rekordnivå.

Democrats support the defense spending
The higher budget is not necessarily shocking in a political environment in which the military’s leaders demand an annual budget growth of 3 to 5 percent above inflation.

Democrats who voted for the $24 billion increase have close ties to the defense establishment. Their districts are home to job-promoting manufacturing sites and military bases, and much of the extra funding will go directly to projects at those locations. [...] data shows that in the first six months of this year, the 14 Democrats collectively received at least $135,000 from PACs representing the country’s top 10 defense vendors: Lockheed Martin, Raytheon, Boeing, Northrop Grumman, General Dynamics, L3Harris, Huntington Ingalls Industries, Leidos, Honeywell, and Booz Allen Hamilton.
Men det är väl som vanligt. Bara att ignorera. För USA håller ju på att falla samman, eller hur Mitch McConnell?
Citera
2021-09-16, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ibland sluts avtal, helt ordinära avtal, eller så gör man riktigt stora deals, som Biden har för vana att göra. Denna gång är dock mottagarna av POTUS värme från ett annat ökenfyllt land...närmare bestämt Australien.

Australia Will Get Nuclear-Powered Subs In New Partnership With US, UK
"The new trilateral partnership, which will be known by the acronym AUKUS, will include increased cooperation on cybersecurity and artificial intelligence, as well as more integration of industrial bases and supply chains." [...] First priority will be sharing technology with Australia to help it develop and field nuclear-powered submarines, the senior official said. This is only the second time the United States has shared this type of sensitive technology with an ally. The first was with the United Kingdom in 1958.
Nationelle säkerhetsrådgivaren, Jake Sullivan, var tidigt ute och talade om administrationens intention att binda samman Indien, Australien, England och USA i en ny, stark koalition. Då förhandlade man bara, i slutna rum, och det var oklart hur lång tid dessa samtal skulle ta...nu behöver vi alltså inte gissa mycket till. Utan det står klart att de avancerat rejält i samstämmighet.

För inte så längesen ökade dessutom demokraterna taket på den för omvärlden högaktade militärbudgeten; från $715 miljarder dollar till $739 miljarder dollar. En tillökning med 20 592 000 000 SEK alltså. Vilket förövrigt bröt mot Bidens löfte att pausera utgiftstaket på tidigare rekordnivå.

Democrats support the defense spending
The higher budget is not necessarily shocking in a political environment in which the military’s leaders demand an annual budget growth of 3 to 5 percent above inflation.

Democrats who voted for the $24 billion increase have close ties to the defense establishment. Their districts are home to job-promoting manufacturing sites and military bases, and much of the extra funding will go directly to projects at those locations. [...] data shows that in the first six months of this year, the 14 Democrats collectively received at least $135,000 from PACs representing the country’s top 10 defense vendors: Lockheed Martin, Raytheon, Boeing, Northrop Grumman, General Dynamics, L3Harris, Huntington Ingalls Industries, Leidos, Honeywell, and Booz Allen Hamilton.
Men det är väl som vanligt. Bara att ignorera. För USA håller ju på att falla samman, eller hur Mitch McConnell?

Låter ju mer som en snål kompensation för inflation, 1,03% ökning så i praktiken hur mycket bomber man får för det är det helt säkert mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in