2021-09-14, 19:19
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ah, det har du rätt i, även om de kursgårdar jag vistades på knappast var torrlagda, men det var som du säger mycket "det som händer på Lustberget stannar där".

Det finns väl flera tänkbara scenarion varför detta kommer fram nu: svartsjuk tredje part, ett lex wallin fall där lovad karriärsstegklättring inte blivit av, påtryckning politiskt från någon som vill manövrera ut "förövaren" o s v, helt i vanlig ordning inom politiska sfären. I och med nya tider blir det nu allmängods.

Dessvärre tror jag inte det handlar om någon slipad konspiration, men om HBs ego... Vi vet inte om något brottsligt förekommit (den utdragna väntan kunde tyda på att där inte hittats något som skulle kunna kräva rättsväsendets inblandning), men att en gymnasielev tröttnat och kännt sig illa till mods över att HB inte fattat ett nej, men istället fortsatt stött på henne, på ett eller annat vis, så vitt vi kan förstå, anspelande på sex i någon form.

När jag var ung fanns där inga sociala medier, mobiler, än mindre med kameror (!) och liknande, så varje (väl övervägd ?) framstöt renderade omedelbar reaktion.

1. Jajamänsan, jag vill jättegärna i säng med dig !
2. Far åt h-e, gubbstrutt, följd av en ordentlig örfil.

Båda dessa utfall kunde man förhålla sig till, och så var det inte så mycket mer med det.

För god ordnings skull - jag har stor erfarenhet av utfall 2., och ett ganska begränsat antal 1.
Ännu mer sällan bjöds mig möjligheten till utfall 1, 2 gånger.
Citera
2021-09-14, 19:19
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Fantastisk dum tråd.
Copet att HB själv skulle ha varit 19 bygger på den här tweeten, som handlar om en helt annan händelse.
https://twitter.com/olof_gustafsson/status/1437093244702232585
Den som framhärdar i att det hela kan ha skett för över tio år sedan har att förklara varför M skulle inleda en utredning i så fall.
Det hela skedde nyligen.

En utredning inleds säkert oavsett om det skedde för 10 år sedan eller förra månaden.

Att det är möjligt att det var för länge sedan, beror inte på din länk, utan på hur media fungerar och för att de skriver om flickan "som då var 15 år".

De har inga som helst incitament att ge dig som läsare hela sanningen, om de kan förstärka till en önskad vinkling extra genom att utelämna delar av det de vet för att skada en fiende lite extra, så gör de det.

Senast idag har vi detta exemplet på hur de regelmässigt utelämnar relevant fakta.
https://www.expressen.se/kvallsposten/hakan-ingrep-mot-den--misstankta-valdtaktsman/

i detta fallet gm var Afghan och hade tolkbehov.
Desto snabbare vi slipper deras censur desto bättre.
Citera
2021-09-14, 19:23
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Var det detta han hjälpte henne med? http://web.archive.org/web/20210221212639/https://twitter.com/anastasiasofla/status/1363600999001317377

Om det är henne det handlar om så finns det en som är 17år nu med det namnet.

Citat:
Ursprungligen postat av odok
Inlägget är från iår. Händelserna ägde rum förra året. Måste ha handlat om något annat.

Nu var det nog VEM det kan handla om, snarare än om vem...
Citera
2021-09-14, 19:24
Medlem
arbetets avatar
Inte ens jag tror att HB skulle vara så korkad så att han gör något sådant. Skulle han vara det kan han ha det men det här verkar väldigt skumt.

Och jag är inte ute efter att ta honom i försvar direkt.
Citera
2021-09-14, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datoridiot
Jan Emanuel har ju dessutom tagit bort alla inlägg kopplade till HB, vad jag förstår hände det kort innan nyheten läckte ut. Exakt vad det innebär är oklart men intressant sammanträffande
Det skulle inte förvåna mig om JE också hjälpt tonårstjejer med "läxläsning".
Citera
2021-09-14, 19:26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Dessvärre tror jag inte det handlar om någon slipad konspiration, men om HBs ego... Vi vet inte om något brottsligt förekommit (den utdragna väntan kunde tyda på att där inte hittats något som skulle kunna kräva rättsväsendets inblandning), men att en gymnasielev tröttnat och kännt sig illa till mods över att HB inte fattat ett nej, men istället fortsatt stött på henne, på ett eller annat vis, så vitt vi kan förstå, anspelande på sex i någon form.

När jag var ung fanns där inga sociala medier, mobiler, än mindre med kameror (!) och liknande, så varje (väl övervägd ?) framstöt renderade omedelbar reaktion.

1. Jajamänsan, jag vill jättegärna i säng med dig !
2. Far åt h-e, gubbstrutt, följd av en ordentlig örfil.

Båda dessa utfall kunde man förhålla sig till, och så var det inte så mycket mer med det.

För god ordnings skull - jag har stor erfarenhet av utfall 2., och ett ganska begränsat antal 1.
Ännu mer sällan bjöds mig möjligheten till utfall 1, 2 gånger.
Absolut. Det som talar emot scenariot i första stycket är väl att lång tid passerat? I övrigt är jag helt enig.
Citera
2021-09-14, 19:27
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Inte ens jag tror att HB skulle vara så korkad så att han gör något sådant. Skulle han vara det kan han ha det men det här verkar väldigt skumt.

Och jag är inte ute efter att ta honom i försvar direkt.

Där hjärnan tar slut tar könet vid.
Citera
2021-09-14, 19:30
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Har det fastslagits huruvida det som står i inläggen om att Jan-Emanuel tagit bort alla bilder på Bali från sin Instagram stämmer? Jag har kollat hans konto, finns inga bilder på Bali där nu, men jag vet inte om det fanns det till att börja med heller. På HB's konto däremot finns det en bild på Jan-Emanuel som är uppladdad i maj i år.

Om det är så att JE har tagit bort bilder på HB pga de här anklagelserna, så har bilderna raderats som absolut senast fredag 10:e september 13:51 (Prillzor's inlägg skrevs 13:52). Det betyder att JE ganska snabbt fick reda på att HB var den anonyme Moderaten efter att nyheten släpptes i media (vi andra vet ju fortfarande inte ens om det är HB det gäller). Verkar ju även som att informationen som nådde honom var såpass robust att han bestämde sig för att tvätta bort HB från Instagram.
Intressant. Följer ingen av dem, men har fått länkar skickade ibland, det förefaller mer som att HB och JE har varandra i sina "stories" mer än i sin fasta feed. Kanske finns en (o)uttalad strategi åtminsone från JE's håll med detta?
Citera
2021-09-14, 19:30
Medlem
Passepartouts avatar
HB: Hörru, kan inte du skicka en bild där du plutar med munnen?
MUF-tjej: Ok .. här kommer den ..
HB: Tackar

Behöver inte vara mer än så.
Citera
2021-09-14, 19:31
Medlem
OweGbgs avatar
HB skulle varit hos Muf, Mölndal i morgon kväll men nu är annonsen borta på deras sajt.
Citera
2021-09-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Åh naiva sommarbarn, givetvis är hon SSU medlem som gått med i MUF inkognito på uppdrag av löven och soros för att snärja hanif innan hann kunde avslöja globalisternas planer.
Teorin har lyfts av hanif culten tidigare i tråden.

Naiv? Sommarbarn? Skit ner dig.
Jag är ingen anhängare av HB.
Aldrig gillat Twitter-trolls som hänger ut folk, hakar på drev och attackerar personer som redan ligger nere, vilket HB brukar göra. Är inte förtjust i något svenskt parti förövrigt - har aldrig röstat i ett riksdagsval trots att jag varit röstberättigad i decennier.

Däremot är jag väldigt intresserad av brottsfall, speciellt sexualbrott med kända personer som MGM. HB kan och har troligtvis betett sig olämpligt. Min misstanke var att fiender inom egna partiet satt honom i en "To Catch a Predator" liknande fälla. Det skulle inte försvara hans beteende - har han efterfrågat nakenbilder på en mindreårig så förtjänar han att straffas oavsett vad hennes intentioner var.
Citera
2021-09-14, 19:34
Medlem
Hur många år tillbaka sen inträffade den här händelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in