Citat:
Ah, det har du rätt i, även om de kursgårdar jag vistades på knappast var torrlagda, men det var som du säger mycket "det som händer på Lustberget stannar där".
Det finns väl flera tänkbara scenarion varför detta kommer fram nu: svartsjuk tredje part, ett lex wallin fall där lovad karriärsstegklättring inte blivit av, påtryckning politiskt från någon som vill manövrera ut "förövaren" o s v, helt i vanlig ordning inom politiska sfären. I och med nya tider blir det nu allmängods.
Det finns väl flera tänkbara scenarion varför detta kommer fram nu: svartsjuk tredje part, ett lex wallin fall där lovad karriärsstegklättring inte blivit av, påtryckning politiskt från någon som vill manövrera ut "förövaren" o s v, helt i vanlig ordning inom politiska sfären. I och med nya tider blir det nu allmängods.
Dessvärre tror jag inte det handlar om någon slipad konspiration, men om HBs ego... Vi vet inte om något brottsligt förekommit (den utdragna väntan kunde tyda på att där inte hittats något som skulle kunna kräva rättsväsendets inblandning), men att en gymnasielev tröttnat och kännt sig illa till mods över att HB inte fattat ett nej, men istället fortsatt stött på henne, på ett eller annat vis, så vitt vi kan förstå, anspelande på sex i någon form.
När jag var ung fanns där inga sociala medier, mobiler, än mindre med kameror (!) och liknande, så varje (väl övervägd ?) framstöt renderade omedelbar reaktion.
1. Jajamänsan, jag vill jättegärna i säng med dig !
2. Far åt h-e, gubbstrutt, följd av en ordentlig örfil.
Båda dessa utfall kunde man förhålla sig till, och så var det inte så mycket mer med det.
För god ordnings skull - jag har stor erfarenhet av utfall 2., och ett ganska begränsat antal 1.
Ännu mer sällan bjöds mig möjligheten till utfall 1, 2 gånger.