2021-09-14, 18:54
Medlem
turbobusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så en tjugoåring och en nittonåring är ni-no?
Camilla Läckberg var ju farligt nära med sin toy-boy.
Är det du som bestämmer hur stor åldersskillnad som är ok? På vilka grunder?

OnT, är det bekräftat att det är HB, eller bara en trådsanning/gissning?
Och bör ska detta ha ägt rum?
En nittonåring är myndig och enligt lag vuxen.

Och ja, det är jag som bestämmer vilka åldersskillnader som är ok. Är båda vuxna? Kör på, inget jag personligen skulle göra men kan inte och ville inte hindra vuxna människor att göra som de själva behagar med sina kroppar.

Är en av personerna femton och den andra 33? Nej. Vad vill en som är över trettio med en som fortfarande behöver göra nationella prov och har glosorna i tyska? Lagligt? Absolut. Något att skratta åt? Absolut.
Citera
2021-09-14, 18:54
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Just precis, naturligtvis har de flesta bara bakgrund i ett ungdomsförbund, men i alla fall på mindre orter umgicks man ju ofta på tvärs också, och mitt intryck då vara att SSU, CUF och MUF/MSU fungerade ungefär på pricken som varandra, undantaget SSU där det var närmast dödsstraff att inta alkohol på kurser och konferenser, så deras medlemmar blev några slipade jävlar på att smussla och hålla käften om det

Jag har svårt att se att något skulle ändrat sig, inte ens metoo kan ändra på ungas vilja att på egen hand träda in i vuxenlivet, men visst är man lyckligt lottad att fått vara med då, och slippa vara med nu !
Ah, det har du rätt i, även om de kursgårdar jag vistades på knappast var torrlagda, men det var som du säger mycket "det som händer på Lustberget stannar där".

Det finns väl flera tänkbara scenarion varför detta kommer fram nu: svartsjuk tredje part, ett lex wallin fall där lovad karriärsstegklättring inte blivit av, påtryckning politiskt från någon som vill manövrera ut "förövaren" o s v, helt i vanlig ordning inom politiska sfären. I och med nya tider blir det nu allmängods.
Citera
2021-09-14, 18:57
Medlem
TimTebows avatar
Jag hoppas inte att det är HB, men mycket talar helt klart för det.

Men det vore snudd på genialiskt av HB att sluta twittra i samband med utredning för att lura folk till att tro att det är han och så att hela vänsterdrevet skall köra igång och anklaga honom fast det inte är han.
Citera
Medlem
sneervs avatar
Var det detta han hjälpte henne med? http://web.archive.org/web/202102212...00999001317377

Om det är henne det handlar om så finns det en som är 17år nu med det namnet.
Citera
Medlem
Knotknets avatar
Det är märkligt med högerns syn på brottslighet. Nu ska de utreda detta sexbrott internt istället för att polisanmäla som om de vore en religiös sekt.
Citera
2021-09-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv
Var det detta han hjälpte henne med? http://web.archive.org/web/202102212...00999001317377

Om det är henne det handlar om så finns det en som är 17år nu med det namnet.

Inlägget är från iår. Händelserna ägde rum förra året. Måste ha handlat om något annat.
Citera
2021-09-14, 19:00
Medlem
schipperke77s avatar
Fantastisk dum tråd.
Copet att HB själv skulle ha varit 19 bygger på den här tweeten, som handlar om en helt annan händelse.
https://twitter.com/olof_gustafsson/...93244702232585
Den som framhärdar i att det hela kan ha skett för över tio år sedan har att förklara varför M skulle inleda en utredning i så fall.
Det hela skedde nyligen.
Citera
2021-09-14, 19:02
Medlem
sneervs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Inlägget är från iår. Händelserna ägde rum förra året. Måste ha handlat om något annat.

Står ju att det är från "21 Feb 2021" om jag inte ser fel.

EDIT: nvm läste fel igår/iår haha
Citera
2021-09-14, 19:06
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är märkligt med högerns syn på brottslighet. Nu ska de utreda detta sexbrott internt istället för att polisanmäla som om de vore en religiös sekt.

Än så länge är det väl inget som tyder på brott?
Ärendet är inte ens polisanmält, såvitt jag förstått det.
Citera
2021-09-14, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Jag hoppas inte att det är HB, men mycket talar helt klart för det.

Men det vore snudd på genialiskt av HB att sluta twittra i samband med utredning för att lura folk till att tro att det är han och så att hela vänsterdrevet skall köra igång och anklaga honom fast det inte är han.

Jan Emanuel har ju dessutom tagit bort alla inlägg kopplade till HB, vad jag förstår hände det kort innan nyheten läckte ut. Exakt vad det innebär är oklart men intressant sammanträffande
Citera
2021-09-14, 19:16
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prillzor
Har inte Jan Emanuel haft några bilder på sig själv tillsammans med H*nif B*ali innan på instagram?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av HeltJavlaKnapp
Verkar som att Jan Emanuel har tagit bort alla bilder på Instagram tillsammans med Bali...
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Mycket intressant. Det börjar brännas ordentligt!
Har det fastslagits huruvida det som står i inläggen om att Jan-Emanuel tagit bort alla bilder på Bali från sin Instagram stämmer? Jag har kollat hans konto, finns inga bilder på Bali där nu, men jag vet inte om det fanns det till att börja med heller. På HB's konto däremot finns det en bild på Jan-Emanuel som är uppladdad i maj i år.

Om det är så att JE har tagit bort bilder på HB pga de här anklagelserna, så har bilderna raderats som absolut senast fredag 10:e september 13:51 (Prillzor's inlägg skrevs 13:52). Det betyder att JE ganska snabbt fick reda på att HB var den anonyme Moderaten efter att nyheten släpptes i media (vi andra vet ju fortfarande inte ens om det är HB det gäller). Verkar ju även som att informationen som nådde honom var såpass robust att han bestämde sig för att tvätta bort HB från Instagram.
Citera
2021-09-14, 19:18
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Än så länge är det väl inget som tyder på brott?
Ärendet är inte ens polisanmält, såvitt jag förstått det.
Det kanske polisen ska avgöra efter en polisanmälan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in