2021-09-14, 17:09
Medlem
Wahnsinns avatar
Han är online på facebook just nu. Undrar vad han gör där inne, måste ha drällt in hundratals PM.
Citera
2021-09-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jag frågar ju dig din knäppskalle vad dom utreder för nåt?
Jag utreder ingenting.
Du måste vara tom i bollen.

Du är ju utvecklingsstörd, ingen vet vad som har hänt mer än att det finns rykten!
Citera
2021-09-14, 17:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hjälper man till med läxor kan det innebära beroendeställning och då blir det juridiskt knepigare. Då övergår det från vanligt skvaller till allmänt åtal*. Och då ryker denna riksdagsledamot även om han frias från anklagelserna. Problemet är också om tjejen upplevt kontakten negativt vare sig om det är just då eller efteråt. Oberoende av skäl.

Jämförelsevis är det olagligt för t.ex. läkare och präster att ha sex med de under 18 år i England, även om byxmyndighetsåldern är 15 år. Sverige har väldigt liberala lagar angående byxmyndighetsålder. Riksdagsledamoten utmanar t o m dessa om man utgår från det som nyligen publicerats.

*Tror jag, är inte jurist.

Man får nog tänja på lagen ganska rejält för att få eventuell läxhjälp till en fråga om beroendeställning. Inte direkt så att den som hjälper någon med läxor även är den som sätter betyg. Sedan vet vi som sagt inte om den påstådda läxhjälpen upphörde långt innan det olämpliga beteendet eller inte.
Citera
2021-09-14, 17:11
Medlem
Det värsta som kan hända M är att de låter HB fortsätta i brist på bevis sen så kommer det ut prt screens som mer eller mindre tar all ära och heder ifrån HB och M.
Citera
2021-09-14, 17:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Förmodligen finns det många fler skelett i garderoben hos den goda anmälerskan. Hur många fler är utsatta för hennes honey trap?

Ja hon är verkligen lömsk den här tjejen, tänk dig att hon haft siktet inställt på att sänka Hanif Bali från att hon varit så ung att hon kunde inleda sin plan redan som 15-åring genom att be honom om läxhjälp, för att sedan grooma honom under flera års tid tills den stackars 35-årige riksdagsledamöten till slut inte kan stå emot hennes 17-åriga karisma längre och bara ber henne om nakenbilder och sex för att få slut på skiten!

Tror du att det rent kan vara så att vi kommer att få se fler höga (eller korta då Hanifs fall) politiker åka dit efter att ha fastnat i samma fälla? Bör man kanske börja gå igenom historiska fall också, tänk om hon har kört samma taktik sen hon var ännu yngre än 15, hur många potentiella offer kan det då röra sig om
Citera
2021-09-14, 17:12
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Hjälper man till med läxor kan det innebära beroendeställning och då blir det juridiskt knepigare.
*Tror jag, är inte jurist.

Nja, han satte väl inte betyg antar jag, så redan där blir argumentet om beroendeställning svagt, närmast obefintligt.

Tror jag, som inte heller är jurist
Citera
2021-09-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Han är online på facebook just nu. Undrar vad han gör där inne, måste ha drällt in hundratals PM.

Han skriver självmordsbrev kanske?
Citera
2021-09-14, 17:13
Bannlyst
Ett av mina krav för att ge min röst till en riksdagsledamot är att denne inte försöker ha sex med 15åringar eller att be om nudes.

Citat:
– Det här utvecklades småningom på hans initiativ till en allt mer sexuell förbindelse där han bad om nakenbilder och sex, säger en uppgiftslämnare med insyn i fallet till tidningen.
https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-m-ledamoten-bad-om-nakenbilder-efter-laxhjalp/
Citera
2021-09-14, 17:14
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn

Han får nog många förfrågningar om läxhjälp från kåta 15-åringar.

Drömläge alltså.
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nu kommer kritik inifrån Moderaterna att ledamoten får jobba som vanligt under utredningstiden

https://www.etc.se/inrikes/moderat-besvikelse-nar-ledamoten-jobbar-vidare

Och där kan Hanif Bali avskrivas som misstänkt...
Citera
Medlem
En efter en faller alla dessa kända män. Först rektor Hamid som moderaterna gillade och nu Hanif Bali.

😂
Citera
2021-09-14, 17:15
Medlem
Braxynglets avatar
Vilka bevis finns mot HB om vi bortser från känslor och inlägg på Twitter?
Nånstans måste man ändå ta i beaktning att folk hatar HB och skulle gotta sig riktigt stort om det var han. Och att folk även lätt anklagar honom av samma orsak.

Är bevisen påståenden på Twitter och hans egen frånvaro från sociala medier? Är det bekräftat att läxhjälpen gällde persisk historia eller är det en trådsanning? Känns ganska tunt.
Känns som om det är locket på från moderaternas håll, och man kanske även har lyckats få HB att vara tyst om fallet för att skydda partiet (förutsatt att det inte är han).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in