2021-09-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Det har redan bekräftats vem det är, det är bara Balis fanboys som försöker sprida rökridåer för att rentvå sin nestor.

Han är säkert i forumet och försvarar sig själv anonymt ska du se.
Citera
2021-09-14, 17:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Faller inte detta under allmänt åtal?
Vilken brottsrubricering? Såvitt jag vet är inte sexuellt olämpligt beteende via pm ett brott!

Citat:
Ursprungligen postat av Observer31
Förmodligen finns det många fler skelett i garderoben hos den gode Bali.
Förmodligen finns det många fler skelett i garderoben hos den goda anmälerskan. Hur många fler är utsatta för hennes honey trap?
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-09-14 kl. 17:05.
Citera
2021-09-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Du har fel. Det är idiotinlägg som dina, där man antar och ”vet” som gör att man inte får fram sanningen.

Fakta är att vi inte vet. Oavsett vad dina twitterkompisar säger. Mina källor på kansliet säger något annat.

Den som lever får se.

Jaha, nu har du - kontot med 27 poster - helt plötsligt "källor på kansliet" - vad säger de då? Någon halvtimme sedan spekulerade du själv om det var Bali och nu har du helt plötsligt insiderinformation om att det inte är Bali? Eller så försöker du bara styra diskussionen i en annan riktning.
Citera
2021-09-14, 17:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag skulle som sagt säga att det sannolikt är HB som detta gäller, även om vi inte vet att det är så, trots att en del här inte kan skilja på önsketänkande och fakta, men ponera för ett ögonblick att det visar sig att det inte är HB. Skulle det, mot förmodan förvisso, visa sig att det handlar om en helt annan ledamot finns det nog både en och annan som trampat i klaveret ganska rejält med div. påståenden.
Citera
2021-09-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Du är ju efterbliven, min poäng var att du inte har en jävla aning om vad som har sagt eller när det har sagts. Du vet ingenting vare sig om sammanhanget eller övriga omständigheter.

Så vad är historien? Visa mig lite prt screens.
Jag frågar ju dig din knäppskalle vad dom utreder för nåt?
Jag utreder ingenting.
Du måste vara tom i bollen.
Citera
2021-09-14, 17:05
Medlem
rokossovskys avatar
Är det inte vid ett sånt här tillfälle som ytterhögern brukar ropa på medborgargarde? Hur många fler svenska flickor skall han få förstöra? Varför ingriper ingen? Går han fortfarande lös?
Citera
2021-09-14, 17:05
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Nu kommer kritik inifrån Moderaterna att ledamoten får jobba som vanligt under utredningstiden

https://www.etc.se/inrikes/moderat-besvikelse-nar-ledamoten-jobbar-vidare
Något märkliga resonemang där
Citat:
– Jag vet vad det sänder för signaler att partiledningen verkar vara mest mån om att det ska blåsa över.

Skicka hem ledamoten med full lön ett par veckor under utredningen! Det hade varit bäst för alla berörda. Jag tror inte partiledningen förstår hur jag som kvinna reagerar på det här, säger en Muf-aktiv som vill poängtera att hon inte vet om politikern har gjort något fel.
Någon borde kanske informera den här kvinnan om att en riksdagsledamot sitter på ett personligt mandat. Moderaterna kan inte ta honom ur tjänst. Det är vidare inte moderaterna som betalar hans lön, det är staten via riksdagen.
Citera
2021-09-14, 17:06
Medlem
cokehyenas avatar
Hjälper man till med läxor kan det innebära beroendeställning och då blir det juridiskt knepigare. Då övergår det från vanligt skvaller till allmänt åtal*. Och då ryker denna riksdagsledamot även om han frias från anklagelserna. Problemet är också om tjejen upplevt kontakten negativt vare sig om det är just då eller efteråt. Oberoende av skäl.

Jämförelsevis är det olagligt för t.ex. läkare och präster att ha sex med de under 18 år i England, även om byxmyndighetsåldern är 15 år. Sverige har väldigt liberala lagar angående byxmyndighetsålder. Riksdagsledamoten utmanar t o m dessa om man utgår från det som nyligen publicerats.

*Tror jag, är inte jurist.
Citera
2021-09-14, 17:06
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Att en riksdagsman hjälper en 15åring med läxor är ju supermärkligt, oavsett om dett skulle gälla persiens historia (i vilket ämne finns ens det)

Att ge läxhjälp är väl inget konstigt alls, jg antar att detta är möjligt också om man är riksdagsman...
Henns intresse för historia betraktar jag som belagt, att detta då kunnat driva över i något personligt relevant finnar jag inte långsökt alls. Tvärtom vill jag påstå att om ungas enda kunskap ville vara den som stipuleras i läroplanen är sverige närmare avgrunden än jag befarat !

Med det sagt, jag har inte en aning vilka läxor det handlat om, matematik, geografi eller sex och samlevnad, jag spekulerade bara i att HBs enda kompetens som kunde vara svårfångad rent allmänt, kunde vara något om Persien/Iran.

HBs betyg i samlevnad lämnade nog en del övrigt att önska kan jag gissa mig fram till, hans lilla, ganska nya, familj rämnar nog inom kort, alldeles oavsett hur långt den här läxhjälpen nu sträckte sig.
Citera
2021-09-14, 17:07
Medlem
HB har ju banat väg för sig själv och dyker snart upp i ett bostadsområde nära DIG men under nytt namn Anders Andersson??? Han skrev själv om det på twitter den 24/7.
"Grovt kriminella får lättare skyddad ID än ostraffade med hotbild. Särskilt pedofiler får lätt skyddad ID. Detta för att det ska vara lättare för dem att ”starta om”."
Citera
2021-09-14, 17:08
Bannlyst
Jag har vid flera tillfället ställt frågan "Är du en pedofil?" till riksdagsledamoten HBs twitter.
Vet inte varför den blir rapporterad och borttagen.
Citera
2021-09-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Läs på vad som gäller 15 till 18 år.

Det har jag, det är nog du som behöver läsa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in