2021-09-14, 16:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Detta borde vara ganska enkelt att bevisa, jag är stor HB fan, och inser att det troligtvis är han det gäller, men nu börjar jag tro att allt är påhittat. Varför skulle han hjälpa en 15 åring med läxor? Och hur kan han vara så korkat att digitalt be om bilder/sex. Det låter för otroligt för att vara sant, och det faktum att denna "undersökning" inte var över på 5 minuter borde innebära att det inte finns några som helst bevis.

Om man inte är helt efterbliven, vilket vissa här uppenbarligen är, förstår man rimligtvis att bara för att någon lärt känna en person när den var 15 år behöver inte allt i den personens liv ägt rum just vid det tillfället. Det är möjligt att ledamoten i fråga faktiskt lärde känna tjejen när hon var 15 och att han hjälpte henne med något skolarbete men det säger ingenting om när den påstått mer "sexuella kontakten" ska ha inträffat.
Citera
2021-09-14, 16:47
Medlem
Fattar inte detta ..
Fall a) M utreder ..jaeeh se där det var inget ..ett spöke i en dagsaktuell känslig fråga
för att inte säga den Känsligaste frågan där en JK Kan åka i finkan ..
och våran finfina utredning som vi inte tänker bekantgöra för ngn och inte tänker
berätta för ngn något om ... Frikänner den okända personen Tänk vad bra ??
Så fungerar det inte ..Ingen granskar sin egen deklaration Ingen reder ut
brottslighet inom ramen för sin egen Association .Ingen privat rättsskipning
Myndigheter har jävsklausuler ( i allmänhet )
Skulle man klara av att komma ur detta utan att människor tittar snett ..?? och
Damerna i partiet flyger i taket . Allmänintresset ..
Vad jag minns skulle man sköta det i Malmö själva där talas det om 12 st Hittills.
Är det trovärdigt .. ???

Fall b) M utreder Kommer ut ..jaeeh se där Mycket riktigt en skum Pedofil ..VI anmäler ..
typ detta kan inte vi som fifflar med skatten och TV Licenser
Då har man väntat .När den normala gången är att fackfolk läs Polisen och
ännu bättre Åklagaren får sk " bollen " direkt Hen har ju vida bättre möjligheter
att säkra bevisningen rentav häkta
Vore man konspirationsteoretiskt bevågen kunde man tro att det finns hemska
saker i Någons internet spår Som man nu har experter städar av Formaterar
Hårddiskar i Partiets intressen inte Allmänintresset. EN åklagare på
Gryningsräden hade Klonat den Disken som första åtgärd en Disk som nu är
formaterad ..as we speak .. Partiets stoppa Strumpan i Munnen på HB och vi kirrar
detta..

Säg att det ploppar upp Halv -Hel dussinet kvinnor även här .I kvällspressen .Då har bevismaterialet varit ngn tillhanda Innan det allmänna får chansen det blir då liknande den om " Den stulna eller vattenskadade Bokföringen "
Den som har haft detta materialet har egenintressen som kan strida mot andra intressen

I USA tror jag detta heter Obstruction of Justice när man skaffar undan material som Hindrar rättvisan. Fängelse på det ..Osäkert på rättsläget här men ett trovärdighetsproblem är ett minimum
Man minns Eliassons " Utbredd ovilja att deltaga i rättsprocessen "
Asks Samariten lagen man är tvungen hjälpa till eller åker man in själv .
I en Kontext när man vill klämma åt andra med lagen. Verkar ha Systematiska problem med en Modern kvinnosyn. Det kan man visst ha men varför då inte berätta detta .Så valmanskåren och unga tjejer kan välja ..

Så har man ett Förfarande liknande Zigenarnas Kris " Detta sköter vi internt " HÅLLER INTE
Citera
2021-09-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViscaCatalunya69
Nä, det kan inte bli åtal. Det är bara utvecklingsstörda vänstermongon som drömmer om det.

Mm.. ser inte vad brottet skulle vara.. men det har hänt så mycket konstigt senare år så det kanske finns någon lagstiftning nu som sätter dit folk ändå..
Citera
2021-09-14, 16:48
Medlem
Citat:
Detta borde vara ganska enkelt att bevisa, jag är stor HB fan, och inser att det troligtvis är han det gäller, men nu börjar jag tro att allt är påhittat. Varför skulle han hjälpa en 15 åring med läxor? Och hur kan han vara så korkat att digitalt be om bilder/sex. Det låter för otroligt för att vara sant, och det faktum att denna "undersökning" inte var över på 5 minuter borde innebära att det inte finns några som helst bevis.

Vad har moderaternas kansli för möjlighet att ta fram bevis, och är inte i så fall risken stor att bevisen kontamineras och blir värdelösa i en rättegång? In med proffs och håll varenda moderat så långt från utredningen som möjligt. Löfven borde göra något, men han kanske sitter och njuter av att se det borgerliga blockets slutliga totala sönderfall.
Citera
Medlem
Citat:
Det mest otroliga är att det inte har läckt några prt screens till pressen.

Hon kanske inte ville orsaka partiet skada och gick till ledningen som bad henne radera bevisen i utbyte mot att Bali skulle få en varning? Eller så finns det inte print-screens pga snapchat eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Fast vi vet att det är han.

Så småningom blir det officiellt, vilket tillhör poängen.

Och det vet vi för att?
Citera
2021-09-14, 16:49
Medlem
konstits avatar
Citat:

För att hon itresserade sig för historia, och HB kunde ev. hjälpa med något om Persien, vilket kunde intressera henne som halv-iranier ?
Inte konstigt att unga människor söker sina rötter, kan t.o.m. vara ett sundhetstecken...
Citera
2021-09-14, 16:49
Medlem
Förmodligen finns det många fler skelett i garderoben hos den gode Bali.
Citera
2021-09-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Mm.. ser inte vad brottet skulle vara.. men det har hänt så mycket konstigt senare år så det kanske finns någon lagstiftning nu som sätter dit folk ändå..

Sexuellt utnyttjande/våldtäkt av barn (minderårig person i beroendeställning) samt att Tuffe Uffe åker dit för skyddande av brottsling?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Nä, det kan inte bli åtal. Det är bara utvecklingsstörda vänstermongon som drömmer om det.

Det är viktigt att gärningsmän ställs till svars. Vi vill inte att våra svenska flickebarn skall bli utsatta för sexuella övergrepp, speciellt inte av folk som vi erbjudit en fristad. Så uppför sig inte gäster.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Är det bekräftat att det är HB?

Jag fick höra en fågel kvittra JW.

Men då har jag fått fel info på kansliet igår.

Nej, det är inte bekräftat, men de flesta skulle nog hålla med om att tystnaden från HB pekar åt det hållet. Jag förmodar att du med JW syftar på We*nerhall och inte W*degren?
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Nu kommer kritik inifrån Moderaterna att ledamoten får jobba som vanligt under utredningstiden

https://www.etc.se/inrikes/moderat-besvikelse-nar-ledamoten-jobbar-vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in