2021-09-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Nu har det påpekats många gånger att händelserna som utreds av partiet ägde rum förra året då HB var 33 och inte 22. Uppenbarligen premieras inte läskunnighet bland gymnasienassar men det är inte riktigt ok att andra ska drabbas av din analfabetism.

Ange källan då ditt efterblivna lilla vänstermongo.

Uppenbarligen är du för hjärndöd för att klara av en enkel källhänvisning.
Citera
2021-09-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
HB har alltså bett om att få barnporr skickat till sig.

Hur ska hans fans försvara detta nu?

Moderaterna ser ut att ha högt i tak. Han är forfarande kvar i tjänst enligt Expressen nyss.
Citera
2021-09-14, 16:40
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Är man 15 så är man laglig.. vad är problemet?

Problemet är kanske politiskt…

...förutom att det kan vara en juridisk fråga beroende på hur pressandet tagit sig uttryck. Är det läxhjälp - och andra saker som han utnyttjat - med i bilden så är det nog försvårande för den ev. gärningsmannen. Det kan bli åtal det här.
Citera
2021-09-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Problemet är kanske politiskt…

...förutom att det kan vara en juridisk fråga beroende på hur pressandet tagit sig uttryck. Är det läxhjälp - och andra saker som han utnyttjat - med i bilden så är det nog försvårande för den ev. gärningsmannen. Det kan bli åtal det här.

Nä, det kan inte bli åtal. Det är bara utvecklingsstörda vänstermongon som drömmer om det.
Citera
2021-09-14, 16:41
Medlem
Citat:

Det är officiellt, Bali är körd. Finns inget sätt han kan komma tillbaka till rollen som "argt invandraralibi som klagar på invandrares sexbrott" som sexualbrottsling jagandes 15-åringar ens hos sina lågpannade följare.
Det var nästan på samma nivå som Littorins bedrifter med sexköp av 15-åringar och han fick som bekant gå under diskreta former.
Citera
2021-09-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Moderaterna ser ut att ha högt i tak. Han är forfarande kvar i tjänst enligt Expressen nyss.

Detta borde vara ganska enkelt att bevisa, jag är stor HB fan, och inser att det troligtvis är han det gäller, men nu börjar jag tro att allt är påhittat. Varför skulle han hjälpa en 15 åring med läxor? Och hur kan han vara så korkat att digitalt be om bilder/sex. Det låter för otroligt för att vara sant, och det faktum att denna "undersökning" inte var över på 5 minuter borde innebära att det inte finns några som helst bevis.
Citera
2021-09-14, 16:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverikommissionen
Luktar mer som att den falang som vill bli av med HB börjar bli frustrerad. Underlaget räcker inte vilket avspeglas i att den interna utredningen står och stampar. Det finns tillräckligt många i M som vill bli av med HB. Hade underlaget funnits hade han åkt ut direkt. Nu blir partiets problem istället att hantera, möjligen falska anklagelser, och att motvilligt hjälpa till att återupprätta HB:s anseende. Huvuden måste rulla och hur partiet än gör riskerar det att bli ett jävla liv.

ETC-artikeln är skriven av Christoffer Röstlund, som får sägas vara så röd som de kommer. ETC själva som bekant vänsterns motsvarighet till Bulletin, eller till och med Nyheter Idag.

De källor han har ger jag inte mycket för:

Citat:
Dagens ETC har talat med ett flertal moderater, knutna till antingen partiet eller ungdomsförbundet, som säger att det är fel att låta riksdagsledamoten fortsätta under pågående granskning.

Det kan ju vara typ reporterns granne som är medlem i M utan att ha något uppdrag, plus hennes barn som är med i MUF det...

Den moderat som pratar med ETC om ett internt ärende har inget i partiet att göra. Kan förstå att det handlar om internt maktspel och att positionera sig, men INGET gott för moderaterna som parti kan komma ur att prata med en moderat-hatande blaska som ETC.
Citera
2021-09-14, 16:43
Medlem
Citat:

Finns inga bevis på att det är HB.
Citera
2021-09-14, 16:44
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hon var 15. Vilket jävla svin han är.

Om det var AS som var målet för HBs kurtiserande... Så såg hon i alla fall ut som en runt 20, en del över skulle jag gissat, vilket Jannik Svensson (Bulletin) också rapade ur sig vid en intervju förra året.

När jag var i mitten av de 30, skulle jag då inte tvekat att stöta på henne om hon hängde i baren på någon lokal krog, väl vetande att hon skulle avfärda mig som gubbslem innan jag ens nått att betala för drinken. I det fallet har varken jag, eller hon, i så fall gjort något fel - frågan är hur många nej där skall till innan vi män fattat, med båda huvuden ?

HB har nog inte gjort något olagligt, men olämpligt, och att detta tager tid hadlar nog om hur man skall låta bilan falla, utan att egntligen ha mer vind i ryggen än den ospeciferade mängden sans, reson och allmänt hyfs partiet förväntar sig av sina ledamöter. I alla fall den här ledamoten.

Nå, denna länk till en gammal Stenmark förklarar väl egentligen hur enkelt det borde vara, oavsett ålder och klädsel...
https://cdn.abicart.com/shop/18246/art46/h1347/31331347-origpic-6da119.jpg
Citera
2021-09-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Detta borde vara ganska enkelt att bevisa, jag är stor HB fan, och inser att det troligtvis är han det gäller, men nu börjar jag tro att allt är påhittat. Varför skulle han hjälpa en 15 åring med läxor? Och hur kan han vara så korkat att digitalt be om bilder/sex. Det låter för otroligt för att vara sant, och det faktum att denna "undersökning" inte var över på 5 minuter borde innebära att det inte finns några som helst bevis.

Det mest otroliga är att det inte har läckt några prt screens till pressen.
Citera
2021-09-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amdyhlm
Finns inga bevis på att det är HB.
Fast vi vet att det är han.

Så småningom blir det officiellt, vilket tillhör poängen.
Citera
2021-09-14, 16:46
Avslutad
Är det bekräftat att det är HB?

Jag fick höra en fågel kvittra JW.

Men då har jag fått fel info på kansliet igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in