2021-09-14, 15:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det bästa är att inse att restriktionerna inte kan ligga kvar så mycket längre, att restriktionerna ska ska bort inom närtid var helt rätt beslut.

Det kommer alltid finnas folk som vill att restriktionerna ska vara kvar, lite sorgligt kan jag tycka. Personerna som förespråkar restriktioner får hålla sig inne om man fortfarande är livrädd, svårare än så är det inte. Jag är glad att regeringen och FHM har insett detta, likt myndigheterna i många andra länder.

Jag är också glad att de insett detta. Dock är jag förbannad för att de insett det så sent. Jag vill ha kompensation från staten för missad tid med vänner och familj.
Citera
2021-09-14, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det senaste 1,5 året har staten bestämt att jag inte fått gå på hockey, konserter, delta i demonstrationer, dansa på krogen, utöva idrott med andra osv osv. Vi borde öppnat upp HELT redan i våras när riskgrupperna blivit vaccinerade. Nu är det slut på ursäkterna.

Nu borde man vänta till nästa vår, blir jobbig höst och vinter annars.
Citera
2021-09-14, 15:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Tvärtom! De borde öppnat för länge sen. Fy fan för alla med social fobi som gärna ser att staten fortsätter att inskränka vår frihet.
Citera
2021-09-14, 15:20
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är inga "massvis" med forskare som tror det. Vi har fortfarande en hel del att lära om COVID19 och immunitet. Den israeliska studien som många har läst om detta har inbyggda problem vilket också författarna inser. Det är svårt att få till kontrollgrupper med ovaccinerade med genomgången sjukdom. Man följer helt enkelt inte upp dem som man gör med vaccinerade. Och i Israel råder det brist på ovaccinerade öht.

Vissa studier visar på motsatsen. Jag skulle tro att i många fall får man ett bra skydd av genomgången sjukdom men inte alltid. Det finns ju de som man ser inte utvecklar antikroppar eller där de blir kvar bara under en kort tid. Vaccinationer är en mer kontrollerad och standardiserad form av immunisering. Framförallt förutsägbar.

Vad som troligen gäller för alla är att COVID19 blir endemiskt och att många får upprepade infektioner som med alla andra coronavirus vi har men att det kommer att yttra sig som en smärre förkylning om än med några symptom.

Så du påstår att vaccin är bättre än kroppens egna immunförsvar? Jesus christ.

Sjuka, svaga individer dör inom alla arter på planeten. Det är naturligt och skapar en balans och starkare gener överlever.

Det är likadant hos människor. Vi har dock eget medvetande och går emot detta.

En normalt frisk människa löper 0.3% chans att dö av corona. En normalt frisk kan dö av cancer, influensa, blodproppar, hjärtsjukdom, ja, listan kan göras lång.

Problemet är att vaccinet mot svininfluensan 1976 dödade över 500 människor och vaccinet stoppades, vilket är det etiskt och moraliskt rätta. Bara i USA har det dött över 10k av vaccinet, hundratals, om inte tusentals tonåringar har fått hjärtmuskelinflammation.

Det alla andra hundratals biverkningar som Facebook, Twitter. Insta och Google försöker dölja är en annan femma.

Man får ta vaccinet. Det är upp till varje individ. Men när det börjar bli häxjakt på det som vägrar ta vaccinet så visar det hur sjuk mänskligheten blivit. Jag kommer reagera med extremt våld om jag skulle bli påtvingad vaccinet, särskilt när jag nu genomgått deltavarianten.

En studie på 2.5 miljoner människor visar att naturlig immunitet är upp till 30 gånger effektivare än dessa "vaccin".

Det folk heller inte förstår är att vaccinet driver smittan och folk blir dessutom sjuka av covid AV vaccinet.

Har 2 i släkten som testa positivt för covid 2 veckor efter vaccin intag, trots att de klarat sig finemang i snart 2 år utan. Dundersjuka båda två, där den ena personen dessutom smittade ner hela min familj.

Sluta hetsa. Det finns inget som heter "anti-vaxxers". Ungefär sådär höll tyskarna på med judarna på 1930-talet.

Folk är skeptiska och tar sina egna beslut. Talar man emot strömmen med bra frågeställningar ska man inte bli stämplad eller hatad. Man ska bemöts dessa med sund diskussion.

Detta görs dock inte. Då stämplar man folk istället.

Enjoy your vaccine.
Citera
2021-09-14, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tvärtom! De borde öppnat för länge sen. Fy fan för alla med social fobi som gärna ser att staten fortsätter att inskränka vår frihet.

Se hockey matchen på tv för fan, är det värt att skicka några personer till iva för att du tvunget måste se den på plats?
Citera
2021-09-14, 15:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Bara i USA har det dött över 10k av vaccinet,
Har du en källa som stöd för det här påståendet?
Citera
2021-09-14, 15:26
Medlem
Citat:
Se hockey matchen på tv för fan, är det värt att skicka några personer till iva för att du tvunget måste se den på plats?

Stäng in dig du. Varken regeringen, myndigheten eller gemene man lägger någon vikt på din sociala fobi.
Citera
2021-09-14, 15:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Du är jävlig i frågan. Klart du tycker så om du inte älskar hockey. Jag tycker som du när det kommer till fotboll.
Citera
2021-09-14, 15:28
Medlem
Madagascars avatar
Nya smittade och nya dödsfall fler än förra tisdagen.

Hur är det med sjukhusinläggningarna? I Stockholm t ex?
Citera
2021-09-14, 15:36
Medlem
Citat:
Det riskerar du att göra med influensa också. Och influensan försvann i princip pga av alla restriktioner och åtgärder riktade mot covid. Så borde man inte permanenta dessa restriktioner och åtgärder då om det är ett problem att folk riskerar att hamna på iva för att man går på <valfri-underhållning-med-publik>?
Citera
2021-09-14, 15:42
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:

Vad är det för magiskt som händer nästa vår?
Citera
2021-09-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Du kan vara förvissad om att immunförsvaret fungerar likadant alldeles oavsett vaccin eller inte. Jag vet att det här på FB har figurerat gökar som påstått att immunsystemet "byts ut" när man får COVID-vaccin, men sju miljoner års utveckling och förfining kommer med en förbluffande stark leveransgaranti.
Det är din magkänsla vi ska förlita oss på då iom att du inte backar upp det med något annat än ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in