2007-07-07, 20:09
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyx83
ngn som har träffat honom under ebbatiden?

hur var de som rocklegender på den tiden?

Såg "ebba grön" på fritidsgården i Rågsved. Ca 2-3 månader efteråt blev dom megakända i Sverige.
Det roligaste med den "konseren" var att det var kanske 40-45 personer där, 20 kanske kollade på bandet å dom andra spelade biljard eller hängde i nåra soffor.

Sen har jag sett minns inte om et var Imperiet eller bara Thåström spela högst upp i ett höghus i Rågsved.

Har också vart med och skjutsat honom från Rågsved till nån brud i spånga eller sollentuna eller åt det hållet iallafall.(i den bilen hände en hel del som jag aldrig kommer förtälja).

Me sen som grädden på moset såg jag när EBBA återförenades för en kväll på Debaser i den där minneskvällen för den där Clash-liraren som avlidit.

OCH DET VAR EN RIKTIG HÖJDARE!!!!!

Alltså jag var en av dom första och sista som sett EBBA live......
Citera
2007-07-13, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dildodagger
Vem är "Marlene" i Helmut & Marlene"?

http://img162.exs.cx/gal.php?g=ts7s1lr3tb.jpg
Verkligen ingen som vet vem "Marlene" är? Att bli fotograferad när hon blir pumpad i tvåan av Thåström borde väl om något rendera till kändisskap.
Citera
2007-07-13, 19:14
Medlem
Pangbullens avatar
fattar inte att han får det att gå ihop...säljer verkligen ebba och impreiet-plattorna så bra, samt hans sologrejer? tycker aldrig det hörs nåt av det på radio heller, men har väl förmodligen väldigt fel

vad vore han inte utan stim
Citera
2007-07-14, 01:56
Medlem
Stilettos avatar
Jag har träffat honom efter en spelning med Ebba i en folkpark -81. Han var trevlig då. Jag satt och pratade med honom en stund, han var avspänd, som vem som helst. De släppte i alla i logen då. Helt öppna dörrar, kom in bara.

Jag frågade om jag kunde få hans adress så att jag skulle kunna skicka honom ett vykort om jag var på semester eller nåt (ja jag var lite ung och fånig på den tiden... ) och det fick jag, han skrev den på en lapp.

Sen året efter var jag i en annan folkpark där Ebba spelade. Då var det lite annorlunda, de släppte inte in folk fritt längre, man fick klättra över kravallstaketet längst fram och springa över scenen snabbt som f-n, ja vi var några som lyckades utan att bli tagna av vakterna. Men när vi väl var inne var de schyssta (Ebba alltså).

Jag frågade om han fått mitt vykort som jag skickat året innan. Han frågade vart jag skickat det? Jag sa adressen som han skrivit på lappen. Han sa jaa, det kan nog ha kommit fram... varifrån fick du den adressen? Så jag tror att den kan ha varit äkta. Gillerbacken 122 var det, tror jag, jag har inte lappen kvar, plånboken blev stulen.

Thåström var i alla fall trevlig. Inga divalater då i alla fall. Alla Ebba-grabbarna var trevliga. Stry var med sista gången, han var lite grinigare.
Citera
2007-07-14, 13:22
Medlem
Pangbullens avatar
kul story, stiletto...

thåis ska ha all heder av ebbas första platta, we're only in it for the drugs... sen dess har det varit lite väl mycket hit and miss, men klimatet förändras ju en aning och har väl inte varit fullt så inspirerande sen den tiden... imperiet, peace love & pitbulls etc tycker jag var skräp, men hans 'vacker död stad' och låtar från den kan jag ångra att jag aldrig såg live, de verkar ha haft ett djävulskt röj på scen
Citera
2007-07-14, 15:13
Medlem
Stilettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
kul story, stiletto...

thåis ska ha all heder av ebbas första platta, we're only in it for the drugs... sen dess har det varit lite väl mycket hit and miss, men klimatet förändras ju en aning och har väl inte varit fullt så inspirerande sen den tiden... imperiet, peace love & pitbulls etc tycker jag var skräp, men hans 'vacker död stad' och låtar från den kan jag ångra att jag aldrig såg live, de verkar ha haft ett djävulskt röj på scen

Hehe, jag glömde en grej, jag snodde en hatt av honom också, en hög hatt som han hade på sig på scenen. Jag lade den hemma och sen gick jag tillbaka till hotellet där de bodde, det var fest där. Då sa han nåt i stil med att "öh, du har snott min hatt va? Du vill ha den som souvenir, men jag vill faktiskt ha min hatt!"

Så då gick jag hem och hämtade den och gav tillbaka den. Men han var inte sur för att jag snott den. Han tyckte typ ok, sånt som händer...

Jag har inte lyssnat på honom efter Ebba heller. Lite på Imperiet men var inte min grej direkt. Men kanske att man skulle kolla in hans nyare grejer.
Citera
2007-07-14, 15:40
Medlem
Pangbullens avatar
har ingen annan platta med ebba eller thåis förutom 'we're only in it for the drugs', på gammal go' vinyl såklart... vinyl e punk!
Citera
2007-07-15, 19:24
Medlem
Stilettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangbullen
har ingen annan platta med ebba eller thåis förutom 'we're only in it for the drugs', på gammal go' vinyl såklart... vinyl e punk!

Men då har du ju missat "800 grader" och "mental istid" t.ex. från sista ebba-plattan. Kanske nåt mer, var länge sen jag kollade in vinylerna. Singeln "Ung & kåt" o "Staten & kapitalet" är ju en klassiker också.
Citera
2007-07-15, 22:02
Medlem
C.Kellers avatar
Nån som vet?

Vilken gata i Rågsved bodde Thåström på under Ebba Grön eran?
Citera
2007-07-16, 09:56
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
Vilken gata i Rågsved bodde Thåström på under Ebba Grön eran?
Skebokvarnsvägen 209 ... ?
http://www.expressen.se/1.276338
Citera
2007-07-16, 16:05
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafatt
Hurvida du hade delerium vid tidpunkten för det inlägget vet jag inte men han har spelat 3 gånger i Strömstad, en gång med Ebba Grön, en gång med Peace, Love & Pitbulls & en gång solo. Har en bekant som spelade men honom på den sistnämnda konserten, tydligen är Thåström släkt med någon som har anknytning till en fritidsgård där.

Ännu mer värdelöst vetande:
JT's syster jobbade som bibliotekarie i Tanumshede strax söder om Strömstad tills för ett par år sedan..... Kan vara kopplingen.
Citera
2007-07-16, 16:20
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Ännu mer värdelöst vetande:
JT's syster jobbade som bibliotekarie i Tanumshede strax söder om Strömstad tills för ett par år sedan..... Kan vara kopplingen.

Har Joakim en syster? Det var mer än vad jag visste, trodde bara han hade ett syskon, allstå en bror? Tror det är en äldre bror om jag inte minns åt helvete fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in