Jag har träffat honom efter en spelning med Ebba i en folkpark -81. Han var trevlig då. Jag satt och pratade med honom en stund, han var avspänd, som vem som helst. De släppte i alla i logen då. Helt öppna dörrar, kom in bara.
Jag frågade om jag kunde få hans adress så att jag skulle kunna skicka honom ett vykort om jag var på semester eller nåt (ja jag var lite ung och fånig på den tiden...

) och det fick jag, han skrev den på en lapp.
Sen året efter var jag i en annan folkpark där Ebba spelade. Då var det lite annorlunda, de släppte inte in folk fritt längre, man fick klättra över kravallstaketet längst fram och springa över scenen snabbt som f-n, ja vi var några som lyckades utan att bli tagna av vakterna. Men när vi väl var inne var de schyssta (Ebba alltså).
Jag frågade om han fått mitt vykort som jag skickat året innan. Han frågade vart jag skickat det? Jag sa adressen som han skrivit på lappen. Han sa jaa, det kan nog ha kommit fram... varifrån fick du den adressen? Så jag tror att den kan ha varit äkta. Gillerbacken 122 var det, tror jag, jag har inte lappen kvar, plånboken blev stulen.
Thåström var i alla fall trevlig. Inga divalater då i alla fall. Alla Ebba-grabbarna var trevliga. Stry var med sista gången, han var lite grinigare.