2021-09-14, 11:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Skåne rapporterar minskning av fall förra veckan i samtliga åldersgrupper.
Detta trots att testningen ökar ytterligare.

Hur går detta ihop med skolöppningen för ca 4 veckor sedan IMBILDEN?
Det skulle ju egentligen bara ta två veckor innan det exploderade..

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
Citera
2021-09-14, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men nu undrar jag vad du tror. Du läser någonstans att vaccinet inte skyddar. Då undrar jag varför hela världen vaccinerar mot covid, samt inför restriktioner mot de som inte vaccinerat sig? Då undrar jag vad DU har för teorier kring det. Har alla missförstått, det du har förstått? Är det så du tänker? Har alla någon slags psykos utom du? Det är så du tror ?
Vaccinets syfte är att skydda mot allvarlig sjukdom. Det har inte med smittspridningen att göra, kände du inte ens till den enkla infon i din psykos? Bara du som missförstått vad jag vet.
Citera
2021-09-14, 11:05
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vaccinets syfte är att skydda mot allvarlig sjukdom. Det har inte med smittspridningen att göra, kände du inte ens till den enkla infon i din psykos? Bara du som missförstått vad jag vet.

Varför vaccinpass då? Varför hindra ovaccinerade att arbeta inom vården?
Citera
2021-09-14, 11:08
Medlem
Citat:
Varför vaccinpass då? Varför hindra ovaccinerade att arbeta inom vården?
Jag har inte svar på alla frågor, bara du som satt dig på den positionen.
Citera
2021-09-14, 11:08
Bannlyst
Citat:
Den är faktiskt ny för mig, men det är ju förstås illa om det skulle visa sig vara så. Samtidigt står det att risken är 162 på miljonen. Hur stor är risken att för denna grupp att bli svårt sjuk i covid19? Är ju trots allt några hundra barn som dött i USA. Allt handlar ju om riskvärdering. Att väga fördelar mot nackdelar. Tror ändå de flesta experter är tämligen eniga om att vaccinet är att föredra framför sjukdomen, men vi får väl se när den faktagranskats.

Artikeln har ännu inte granskat, inte genomgått peer review som det kallas,

Vi får väl se vad de kommer fram till.

Ja det är bara att vänta på mer information. 162 på miljonen enligt artikeln blir 1 av 5000 pojkar och då verkar det som att åtminstone den här professorn tycker att smärtgränsen är nådd. Om det stämmer är jag beredd att hålla med.
Citera
2021-09-14, 11:09
Medlem
I mitt hemland, Bulgarien, med en befolkning på 6,9 miljoner, fortsätter situationen att försämras. I går rapporterades 139 dödsfall under de senaste 24 timmarna, och antalet dödade under de senaste sju dagarna var 512. Antalet sjukhusinlagda patienter fortsätter att öka, det finns nu 4 597 på sjukhus, varav 370 är intensivvårdspatienter.

Imorgon är det första skoldagen, som kommer att ge en extra och kraftfull kick.

Människor tror inte på viruset, de vill inte testas för att inte sätta dem i karantän. Sjuka och friska människor samlas överallt, föräldrar, mor- och farföräldrar är inte vaccinerade och nu när barnen börjar skolan kommer situationen att gå ur kontroll. Inte för att det är under kontroll nu, men det kommer att bli värre! : '(

https://coronavirus.bg/
Citera
2021-09-14, 11:10
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Det är ord som betyder samma sak. Inte ord som betyder två helt olika saker.

Q.E.D.
Citera
2021-09-14, 11:11
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Jag har inte svar på alla frågor, bara du som satt dig på den positionen.

Jag förstår att du duckar att svara. Brukar bli så när det blir jobbigt för dig. Du vägrar inse att du har fel. Trots att du har nästan hela världen mot dig😄
Citera
2021-09-14, 11:12
Medlem
Citat:
Jag förstår att du duckar att svara. Brukar bli så när det blir jobbigt för dig. Du vägrar inse att du har fel. Trots att du har nästan hela världen mot dig😄
Så till och med när jag säger att jag inte vet så har jag fel. hahha du är för störd. Sök hjälp.
Citera
2021-09-14, 11:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Ja det är bara att vänta på mer information. 162 på miljonen enligt artikeln blir 1 av 5000 pojkar och då verkar det som att åtminstone den här professorn tycker att smärtgränsen är nådd. Om det stämmer är jag beredd att hålla med.

Om 10 av 5000 blir svårt sjuka av infektionen?
Citera
2021-09-14, 11:13
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
En av dem är en 14 årig flicka utan kända riskfaktorer. Alkoholiserad kedjerökare? Tror inte det. Men varken cigg eller alkohol intag syns på SIR.

Jag skulle gissa på att det är en variation av folk. Sedan kan ju en väldigt frisk person som också är ung ha dåliga tidpunkter för att smittas. Man kanske går igenom en stor sorg eller är tillfälligt skadad.

Ingen av dessa lider av extrem fetma, för det ses ju som en riskfaktor. Men man kan ju vara ganska tjock utan att klassas som om man har extrem fetma.
Ja det finns ju någon faktor som gör att folk dör och vissa inte dör. Även om det inte är en upptäckt "riskfaktor". Detta kan antingen vara externa förutsättningar som större virusdos vid smittillfället eller interna faktorer i den kroppsliga sammansättningen hos individen som drabbas. Men det är liksom inte så att viruset helt slumpmässigt råkar drabba vissa mer än andra trots att interna och externa faktorer är identiska. Så majoriteten av befolkningen har ju inget att oroa sig över, förutom om man bär på en dold riskfaktor då.
Citera
2021-09-14, 11:14
Bannlyst
Citat:
Om 10 av 5000 blir svårt sjuka av infektionen?

I den åldersgruppen 12 till 15 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in