2021-09-14, 10:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nej, det gör jag inte. Du kanske borde ta reda på vad en synonym är.

Det är ord som betyder samma sak. Inte ord som betyder två helt olika saker.
Citera
2021-09-14, 10:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
"Deras uppfattning är" säger allt vi behöver veta. Dom vet inte men du följer dom och därför vet du? Du verkar duktigt dum i huvudet. Dom du följer håller alltså med mig att man vet inte ännu med andra ord. Nu blev det fel igen, som vanligt när du ska tolka saker, citera gärna vart jag sagt att vaccinerade smittar mer än ovaccinerade, men du skulle kunna ha rätt i den tolkningen. Det vet vi inte ännu.

Förstår att när man har Coronapsykos så är det svårt att ta in fakta och istället börja hitta på men har du ingen gräns för hur mycket skit du ska låtsas veta? Enligt både amerikanska och UKs hälsovårdsmyndighet så har vaccinerade samma virusnivåer i näsa och hals som ovaccinerade, varför du anser att det är konspirationssidor är enkelt att svara på, det passar inte din bild av hur du vill att verkligheten ska vara i din Coronapsykos.

Du berättar bara anekdoter utan värde. Varför vaccinpass om det skulle vara så som du VILL att det ska vara? Varför då neka ovaccinerade att jobba inom vården?
Citera
2021-09-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du berättar bara anekdoter utan värde. Varför vaccinpass om det skulle vara så som du VILL att det ska vara? Varför då neka ovaccinerade att jobba inom vården?
För man trodde det gav ett bättre skydd än vad det gjorde. Men Delta kom. Vaccinpass är för att pressa ovaccinerade att vaccinera sig, inget annat. Du berättar iaf öppet att dom du följer vet inte men du vet, idiot.
Citera
2021-09-14, 10:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur många av dessa åtta är svenskar? Hur många var flyktingar? Brist på vitaminer?

Hur många var från Somalien, Irak, Syrien osv?

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Uppgifterna kommer från SIR. Man kan inte se födelseland där. Ej heller vad föräldrarna hade för nationalitet. Men det är väl inte en helt fel gissning att tro att en del av dessa har utländsk bakgrund.

65 år eller äldre
Barn med flerfunktionshinder
Gravida
Hypertoni
Kronisk hjärt-/lungsjukdom
Kronisk hjärtsjukdom
Kronisk lungsjukdom
Nedsatt immunförsvar
Kronisk lever-/njursvikt
Kronisk leversvikt
Kronisk njursvikt
Diabetes
Extrem fetma
Neuromuskulär sjukdom
Annan
Det här är riskgrupperna man kan se på SIR och dessa 8 avlidna på IVA som är 0-39 år tillhör alltså ingen av dessa.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vtfstart
Ikonen på vänstersida gör man sina inställningar.
Nu är det mest oroande bland unga att upp till 10% får lång-COVID. En av anledningarna att fler och fler föräldrar söker sig utomlands för att få sina barn vaccinerade. Vi vet egentligen inte vad det kan få för framtida konsekvenser. Några få utvecklar MIS-C men mer och mer tyder på kvarvarande neurologiska fenomen hos många där symptomen hänger kvar.
Citera
2021-09-14, 10:46
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Jag hittar inte på. Det står att här att dom avvaktar med att lyfta på restriktionerna för att smittspridningen ökar. https://www.expressen.se/nyheter/norge-rodlistat-gar-om-sverige-i-smittade-per-dag/

Jag citerar här din källa!

”Vi har haft lite längre intervall mellan vaccindoserna så vi ligger lite efter Sverige när det gäller dos två men nu har man tillgång till tillräckligt med doser och snart är alla som kan vaccineras vaccinerade och då kan vi lyfta restriktionerna som nu ligger kvar.”
Citera
2021-09-14, 10:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
För man trodde det gav ett bättre skydd än vad det gjorde. Men Delta kom. Vaccinpass är för att pressa ovaccinerade att vaccinera sig, inget annat. Du berättar iaf öppet att dom du följer vet inte men du vet, idiot.

Varför skulle man vilja pressa ovaccinerade att vaccinera sig om vaccinet inte ger effekt? För att de är i maskopi med Big Pharma?
Citera
2021-09-14, 10:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Vårdpersonalen är djupt oroade inför hösten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V941Qr/vardpersonalens-oro-nar-samhallet-oppnar-radd-for-att-smittan-ska-ok
Citera
2021-09-14, 10:51
Medlem
Citat:
Vårdpersonalen är djupt oroade inför hösten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V941Qr/vardpersonalens-oro-nar-samhallet-oppnar-radd-for-att-smittan-ska-ok

Aftonbladet är bara skit. Väldigt viktigt att komma ihåg.

Undvik MSM. Det är skräp för hjärnan
Citera
2021-09-14, 10:52
Medlem
Citat:
Är du efterbliven? Brist på vitaminer går inte ihop med inga kända riskfaktorer. Vilket språk är ditt modersmål så ska vi förklara för dig vad "inga kända riskfaktorer" betyder.

Låga nivåer av olika vitaminer är nog väldigt vanligt bla D-vitamin, och klassas inte alls som "riskfaktor" i statistiken.
Citera
2021-09-14, 10:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Jag vet inte. Men du som har psykos kan ju inte skilja på känslor och fakta, så du tror du vet. Helt ointressant för oss andra vad du tror att du vet dock.

Men nu undrar jag vad du tror. Du läser någonstans att vaccinet inte skyddar. Då undrar jag varför hela världen vaccinerar mot covid, samt inför restriktioner mot de som inte vaccinerat sig? Då undrar jag vad DU har för teorier kring det. Har alla missförstått, det du har förstått? Är det så du tänker? Har alla någon slags psykos utom du? Det är så du tror ?
Citera
2021-09-14, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Uppgifterna kommer från SIR. Man kan inte se födelseland där. Ej heller vad föräldrarna hade för nationalitet. Men det är väl inte en helt fel gissning att tro att en del av dessa har utländsk bakgrund.

65 år eller äldre
Barn med flerfunktionshinder
Gravida
Hypertoni
Kronisk hjärt-/lungsjukdom
Kronisk hjärtsjukdom
Kronisk lungsjukdom
Nedsatt immunförsvar
Kronisk lever-/njursvikt
Kronisk leversvikt
Kronisk njursvikt
Diabetes
Extrem fetma
Neuromuskulär sjukdom
Annan
Det här är riskgrupperna man kan se på SIR och dessa 8 avlidna på IVA som är 0-39 år tillhör alltså ingen av dessa.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vtfstart
Ikonen på vänstersida gör man sina inställningar.

Tack! Jag gissar på att de flesta är från något MENA land. Låg halt av någon vitamin klassas inte alls.

Jag kommer ihåg att där var en artikel om en ung arabisk kille som hade dött av covid där hans mamma intervjuades.
Citera
2021-09-14, 10:59
Medlem
Citat:
Den är faktiskt ny för mig, men det är ju förstås illa om det skulle visa sig vara så. Samtidigt står det att risken är 162 på miljonen. Hur stor är risken att för denna grupp att bli svårt sjuk i covid19? Är ju trots allt några hundra barn som dött i USA. Allt handlar ju om riskvärdering. Att väga fördelar mot nackdelar. Tror ändå de flesta experter är tämligen eniga om att vaccinet är att föredra framför sjukdomen, men vi får väl se när den faktagranskats.

Artikeln har ännu inte granskat, inte genomgått peer review som det kallas,

Vi får väl se vad de kommer fram till.

Denna studie har statistik bakom sig! Fanns att läsa i de flesta tidningar igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in