2021-09-13, 17:03
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
1.Eftersom det bara hinns med 4 frågekategorier i varje avsnitt borde de väl kunna återanvända de två som inte används.
Varför är de så nog med att den första ävlande som gjort under pressure måste sitta kvar i stolen när de går till reklam. Är det kanske för att Filip är så kort.

Tror absolut att de återanvänder frågorna men att de ändrar titeln på frågekategorin så det inte ska se ut som att de återanvänds.
Citera
2021-09-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Berlinmuren, i sin helhet, var 155 km och inte 43,1. Sträckan 43,1 km avser bara muren mellan Öst- och Västberlin men muren omringade ju hela Västberlin (precis som Hanna sa) dvs utgjorde även gräns mellan Västberlin och östtysk landsbygd.
Jo men det var inte en mur utanför staden där var det diken och taggtråd.
Citera
2021-09-13, 22:47
Medlem
Crapmagics avatar
Kan det vara så att Josefin Jinders blåst-het? döljs av F&F genom att dom valt en uppstöttande
normalbegåvad, jag noterar att allt hon kan är populära kvinnorfrågor just nu!

F&F feministiska redaktion vill skola den yngre woke-generationen av kvinnor om vilka högerpopulister som kanske kan sammankopplas till SD i framtiden.
Tidningen Expo skriver att dom är främlingsfientliga

Om F&F redaktion inte var vänster-aktivister skulle inte dessa frågor maniskt återkomma i nya kostymer säsong efter säsong. Det är fullständigt oväsentligt om dom tävlande är vänster eller höger, det är frågorna som spelar roll & därmed basta

Hi hi! nu ska vi påminna vad 2 girls 1 cup innebär, fast det går ju inte upp mot höra Filip upprepa
frasen sp*er*a
Senast redigerad av Crapmagic 2021-09-13 kl. 23:11.
Citera
2021-09-13, 22:58
Medlem
EnGodForlorares avatar
Hanna Dorsin måste fått hjärnsläpp eller något. Hennes insats i UP var inget att hänga i granen.
Citera
2021-09-13, 23:13
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Josefin är verkligen helt tappad. Hon bidrar knappt med någonting, och när hon väl får bestämma ett svar vilseleder hon ofta Pelle som är inne på det korrekta svaret. Han är sjukt bright och allmänbildad, synd att hans lagkamrat är blåst för annars hade han blivit farlig. Kvotering på hög nivå.
Citera
2021-09-13, 23:30
Medlem
Jag känner mig lika borta själv faktiskt som de "dåliga" deltagarna i det här programmet. Väldigt många frågor jag har noll koll på. Svåra frågor överlag.
Citera
2021-09-14, 00:47
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Jag vet uppenbart inte hur man gör spoliertags men det Gustaf Hammarsten sa om klassiskt motto från The Blitz

skratta så hård att jag höll på ramla av soffan.
Samma här. Han har växt från irriterande snubbe till den man helst vill lyssna på. Särskilt efter det. Bland det roligaste jag hört.

Hans "svar" var (tisdagens avsnitt)
Även om det såklart var ett skämt ser jag framför mig hur såna affischer sitter uppklistrade i Storbritannien och ska tagga till folket innan nazisterna kommer
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-09-14 kl. 00:52.
Citera
2021-09-14, 00:51
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Jag känner mig lika borta själv faktiskt som de "dåliga" deltagarna i det här programmet. Väldigt många frågor jag har noll koll på. Svåra frågor överlag.
Svår säsong tycker jag också.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jaså? Varför säger hon så korkade saker hela tiden då om hon kan tänka?
Att vara intelligent (i det fallet få högt på ett IQ-test) har ingenting med allmänbildning att göra.
Citera
2021-09-14, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Svår säsong tycker jag också.

Att vara intelligent (i det fallet få högt på ett IQ-test) har ingenting med allmänbildning att göra.

Men om hon har så hög iq borde hon ju förstå att hon bara kan ge ett svar, bara för att hon nämner rätt svar men väljer att svara ett annat ger det ju inte henne rätt. I så fall kan man ju 50 svar.
Citera
2021-09-14, 10:07
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomP.
Jo men det var inte en mur utanför staden där var det diken och taggtråd.

Diken och taggtråd är en klar underdrift. Men skit samma nu är vi inne på definitioner, vad som egentligen är en "mur". Inte ens inne i Berlin var det en mur i egentlig mening. Det var två höga betongväggar med en bred zon mellan där gränsvakter patrullerade. Med Berlinmuren brukar man mena hela gränsbarriären som omringade Västberlin. Oavsett om den bestod av betongelement, taggtråd, minfält, höga stängsel eller regelrätta murade stenar.

Frågan var definitivt felställd om de förväntade sig svaret 43,1 km. Frågan borde ha varit typ: Hur lång var den del av Berlinmuren som löpte mellan Östberlin och Västberlin.
Citera
2021-09-14, 10:24
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hanna Dorsin måste fått hjärnsläpp eller något. Hennes insats i UP var inget att hänga i granen.
Hon bryr sig säkert om vad en anonym person på internet tycker om henne.
Citera
2021-09-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Hon bryr sig säkert om vad en anonym person på internet tycker om henne.

Märklig kommentar.. Det är ju trots allt ett diskussionsforum. Målet är förmodligen att uttrycka sina åsikter, inte att få dom i programmet att bry sig om dom.

Det är som att om du skulle nämna någon kändis på Flashback så skulle någon skriva "jag tror inte han bryr sig om vad en anonym person tycker om honom" varenda gång.

Du kanske dock är besatt av H Dorsin eller något?
Senast redigerad av Anonym555 2021-09-14 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in