Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Vore ju oerhört kallt av HB att från att ha varit mycket aktiv på sociala medier vara tyst i en vecka vilket började redan dagen innan avslöjandet. Trots att han är väl medveten om att alla utgår från att det är han. Vore så lätt för honom att bara skriva en kommentar av typen "det är inte mig det handlar om".
Då skulle han alltså tagit ett beslut om det här redan innan det blev allmänt känt, redan på de interna ryktena om att någon annan riksdagsledamot så skulle han tagit beslutet om att vara tyst på sociala i en vecka eller så i syfte att bränna ut belackare för deras förväntade skitsnack. För att sedan hoppa fram och berätta att det inte alls var honom det handlade om och kunna täppa till käften på sina motståndare. Sannolikheten för att han skulle vara så kylig är mycket liten.
Om det är honom det handlar om så tycker jag att det är helt rätt av honom att hålla tyst i nuläget, möjligen är det också ett krav från partiledningen.
Nej, det verkar långsökt men inte otänkbart att HB ska ha gjort så.
Ska jag spekulera tror jag att det är han som anklagas, att han fick indikationer på detta redan onsdag/torsdag förra veckan och belagts med munkavle medan utredningen pågår tills vidare.
Men jag inväntar mer kött på benen innan jag bedömer detta, det borde fler göra. Men återigen, hajarna känner blod i vattnet och är hungriga.