2021-09-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Det är väl bara att googla och ta tiden själv?
Det var ingen vetenskaplig undersökning men den räcker för mig.

För övrigt kan jag rekommendera "9/11 Suspects" av James Corbett.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ja j_vlar. Fb kan i alla bjuda på underhållning.
Så din egen ovetenskapliga soff-klockning trumfar vetenskapen. Men du vill inte berätta hur du gjorde så att andra kan verifiera din mätning.
Då så. Låter klockrent!

Precis….

Att det finns ett gäng olika versioner av samma filmklipp ute på nätet, som kan vara i mycket olika skick vad gäller kvalitet p.g.a att de kopierats och donats en massa gånger så det påverkat kvaliteten rejält. Det verkar de inte fatta…
Citera
2021-09-13, 21:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Förklara gärna för en stolle som mig, hur det är möjligt för byggnad sju att falla i fritt fall.

Enligt ägaren så var det väl en s.k. "kontrollerad rivning" av säkerhetsskäl? Man ville väl undvika att byggnaden tippade antar jag. Sen kan man ju tycka att det skulle vara ännu större risk med de två tornen att de skulle tippa omkull?

Nåväl, här talar ägaren om hur wtc7 togs ner:

https://www.youtube.com/watch?v=1jQaJFNWqtc
Citera
2021-09-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Vad påstår den officiella utredningen skulle ha förorsakat det inferno som under några timmar ska ha pulveriserat insidan av wc7? Lite skrot från något av tvillingtornen?
8. What caused the fires in WTC 7?

Debris from the collapse of WTC 1, which was 370 feet to the south, ignited fires on at least 10 floors in the building at its south and west faces. However, only the fires on some of the lower floors—7 through 9 and 11 through 13—burned out of control. These lower-floor fires—which spread and grew because the water supply to the automatic sprinkler system for these floors had failed—were similar to building fires experienced in other tall buildings. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply, whose lines were damaged by the collapse of WTC 1 and WTC 2. These uncontrolled lower-floor fires eventually spread to the northeast part of WTC 7, where the building's collapse began.
https://www.nist.gov/world-trade-center-investigation/study-faqs/wtc-7-investigation
Citera
2021-09-13, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
8. What caused the fires in WTC 7?

Debris from the collapse of WTC 1, which was 370 feet to the south, ignited fires on at least 10 floors in the building at its south and west faces. However, only the fires on some of the lower floors—7 through 9 and 11 through 13—burned out of control. These lower-floor fires—which spread and grew because the water supply to the automatic sprinkler system for these floors had failed—were similar to building fires experienced in other tall buildings. The primary and backup water supply to the sprinkler systems for the lower floors relied on the city's water supply, whose lines were damaged by the collapse of WTC 1 and WTC 2. These uncontrolled lower-floor fires eventually spread to the northeast part of WTC 7, where the building's collapse began.
https://www.nist.gov/world-trade-center-investigation/study-faqs/wtc-7-investigation

Tack. Det låter lite långsökt. Kontrollerad demolering låter mer troligt.
Citera
2021-09-13, 22:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Enligt ägaren så var det väl en s.k. "kontrollerad rivning" av säkerhetsskäl? Man ville väl undvika att byggnaden tippade antar jag. Sen kan man ju tycka att det skulle vara ännu större risk med de två tornen att de skulle tippa omkull?

Nåväl, här talar ägaren om hur wtc7 togs ner:

https://www.youtube.com/watch?v=1jQaJFNWqtc

Menar du att wtc7 togs ner med Verinage? Borde inte någon ha märkt alla kablarna och vinscharna som måste monterats kors och tvärs genom byggnaden och närområdet?
Citera
2021-09-13, 22:09
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Vad påstår den officiella utredningen skulle ha förorsakat det inferno som under några timmar ska ha pulveriserat insidan av wc7? Lite skrot från något av tvillingtornen?

som orsakat några mindre kontorsbränder som Muppetshowen härinne påstår är nåt slags eldinferno fast det finns videor där man filmat från baksidan genom hela fönster. Bränderna är helt obefintliga.
Citera
2021-09-13, 22:13
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att wtc7 togs ner med Verinage? Borde inte någon ha märkt alla kablarna och vinscharna som måste monterats kors och tvärs genom byggnaden och närområdet?

Som jag fattar det så gick inte byggnad 7 ner av sig själv. Om jag förstår Silverstein rätt så säger han att man skulle tar ner sjuan för det hade redan spillts så många liv osv. Eller vad tror du att han menar?
Citera
2021-09-13, 22:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Som jag fattar det så gick inte byggnad 7 ner av sig själv. Om jag förstår Silverstein rätt så säger han att man skulle tar ner sjuan för det hade redan spillts så många liv osv. Eller vad tror du att han menar?

Jag tror att han - precis som mängder av brandmän på platsen - menar att man skulle dra tillbaks alla brandmän från byggnaden (vilket man mycket riktigt gjorde när brandcheferna insåg att byggnaden riskerade att kollapsa).
Termen ”pull” användes flitigt i kommunikation mellan brandmän under 9/11 i just den betydelsen.

Däremot har den termen (pull) aldrig någonsin använts för att beskriva en kontrollerad demolering med sprängmedel enligt samtliga tillfrågade i branschen.
Citera
2021-09-13, 22:19
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Tack. Det låter lite långsökt. Kontrollerad demolering låter mer troligt.
Så man riggade en kontrollerad demolering i hemlighet innan attacken, räknade med att byggnaden skulle bli "lagom" skadad av 2 kraschande jumbojets i byggnaderna bredvid, men utan att det påverkade riggningen. Sedan lät man det brinna i timmar (även det utan att påverka riggningen) och sedan tog man ner den med explosioner som varken hördes eller syntes.
Det låter trovärdigt enligt dig?!
Citera
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Jag mätte med stoppur på en av filmerna.
Det var fritt fall.

Oavsett vad man tror så kan jag rekommendera dokumentären "9/11 Whistleblowers" av James Corbett.

Javisst var det fritt fall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En skyskrapa faller helt enkelt inte pannkaka platt fall bara sådär.
Speciellt inte samma dag som wtc kollapsade på samma vis.
Jag tror faktiskt inte att en skyskrapa någonsin i världshistorien brakat ihop på det sättet utan påverkan gjord för att den ska falla ihop.

Jag förstår verkligen inte debattörerna i tråden som envist ska hävda att det var en förklarlig och naturlig händelse, antingen saknas det både nio eller elva skruvar i sinnet eller så får ni lön av någon skum organisation.

Att hela 9/11 händelsen är ett "insider job" eller vad det nu ska kallas förstår t.o.m ett dagisbarn idag.
Ni som kämpar för att förklara det annorlunda gör bara bort er. Så är det det bara.

Du har inte kapacitet att fundera på varför det hela då inte har kunnat bevisas så som du/ni påstår, ja när det enligt dig/er ska vara så otrolig lätt att se för alla….?

Men ännu har alltså ingen kunnat uppvisa en annan förklaring än den officiella som håller för kritiskt granskning och som bevisar att det var ett insider job som du hävdar. Märkligt va…?
Citera
2021-09-13, 22:22
Medlem
Citat:

Det borde du väl kunnat få reda på med 10s googling och läsa innantill……

Bränder inne i byggnaden på flera plan, som följd av skador från fallande bråte, som fick brinna ostört i ett gäng timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in