2021-09-13, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTM_
Jo.

Nej kolla en film på när man ser hela byggnaden falla och inte bara toppen.

sen så är den officiella förklaringen till varför byggnaden faller så logisk, man måste ha en grov jävla foliehatt på sig för att inte acceptera den.
Senast redigerad av painkiler 2021-09-13 kl. 17:22.
Citera
2021-09-13, 17:37
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Fallhastigheten var fortfarande inte konstant som du påstår.

Vad är det för fel på källan? Skulle jag länkat till någon konsprations-blogg istället?

Jag påstår att den föll i fritt fall, dvs konstant acceleration. Vilket tornet gjorde i 2.5 sek eller vad det nu var.
Det är inget fel på källan i sig utan hur du källhänvisar. Har du gått i högstadiet? Isf bör du veta hur det går till.
Senast redigerad av KTM_ 2021-09-13 kl. 17:40.
Citera
2021-09-13, 17:38
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nej kolla en film på när man ser hela byggnaden falla och inte bara toppen.

sen så är den officiella förklaringen till varför byggnaden faller så logisk, man måste ha en grov jävla foliehatt på sig för att inte acceptera den.
Förklara vad som är logiskt.
Citera
2021-09-13, 18:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
När du hänvisar till källor så visar man vart det står nånstans också. Bara ett tips.

NIST förutser på sidan 40 att fallhastigheten var ungefär konstant.
Vilket vilken högstadieelev som helst vet är fel eftersom gravitation fungerar inte så.
Konstant acceleration är vad dom egentligen menar eller borde mena iallafall men använder en formel för konstant hastighet.
Edit: enligt deras påstående så faller byggnaden 5 meter m/s², vilket är ett helt bissart påstående.

På tal om källhänvisning - sid 40 i vilken publikation? Det verkar i alla fall inte stå på sid 40 i NISTs slutgiltiga rapport om WTC7s kollaps (NIST NCSTAR 1A) https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/Legacy/NCSTAR/ncstar1a.pdf
Citera
2021-09-13, 18:03
Medlem
Citat:
7

Källor är verkligen inte din starka sida.
Öva lite mer på de, bara ett tips.

Fö så står det "fritt fall" whops.

"Stage 2 (1.75 to 4.0 seconds): gravitational acceleration (free fall)"

Citat:
Jag påstår att den föll i fritt fall, dvs konstant acceleration. Vilket tornet gjorde i 2.5 sek eller vad det nu var.
Det är inget fel på källan i sig utan hur du källhänvisar. Har du gått i högstadiet? Isf bör du veta hur det går till.

Och hur ser dina egna källhänvisningar i tråden ut då menar du…..?

Faktum är att du slår dig för bröstet och påstår en massa, som vid en snabb koll lätt kan bevisas vara rappakalja i bästa fall, okunnighet, eller bara rena lögner…,

Varför gör du bort dig frivilligt och förnedrar dig själv på det sättet? Är det inte sanning och fakta om händelsen du vill få fram….
Citera
2021-09-13, 18:05
Medlem
Varför kallar folk WCT 7 för "torn" ? Det var inget torn, WCT 1 och WCT 2 kan kallas torn, men WCT 7 var en vanlig skyskrapa. För övrigt så anser jag nog att WCT 1 och 2 också var skyskrapor men det är min subjektiva åsikt.
Citera
2021-09-13, 18:12
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och hur ser dina egna källhänvisningar i tråden ut då menar du…..?

Faktum är att du slår dig för bröstet och påstår en massa, som vid en snabb koll lätt kan bevisas vara rappakalja i bästa fall, okunnighet, eller bara rena lögner…,

Varför gör du bort dig frivilligt och förnedrar dig själv på det sättet? Är det inte sanning och fakta om händelsen du vill få fram….

Så du menar att jag måste bevisa axiomen att tornet föll i fritt fall?
Varför?
Vill du ha bevis för att tornen faktiskt rasa också?
Senast redigerad av KTM_ 2021-09-13 kl. 18:16.
Citera
2021-09-13, 18:14
Medlem
KTM_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Varför kallar folk WCT 7 för "torn" ? Det var inget torn, WCT 1 och WCT 2 kan kallas torn, men WCT 7 var en vanlig skyskrapa. För övrigt så anser jag nog att WCT 1 och 2 också var skyskrapor men det är min subjektiva åsikt.

Vi pratar givetvis om en skyskrapa. Vill du se ett riktigt torn så rekommenderar jag ex Eifeltornet
"Torn" är slang för skyskrapa i den här kontexten
Citera
2021-09-13, 18:23
Medlem
Citat:
Vi pratar givetvis om en skyskrapa. Vill du se ett riktigt torn så rekommenderar jag ex Eifeltornet
"Torn" är slang för skyskrapa i den här kontexten

Det är väl som vanligt dvs att man direktöversätter engelska ord som blir till ord som vi vanligtvis inte använder i det svenska språket. Ungefär som "Deep state" där en del säger den djupa staten och det är ju inget uttryck som åtminstone inte jag använder.
Citera
2021-09-13, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Eller som jag läste en kul kommentar i en tråd som försökte misstänkliggöra hans död:

We have no iformation, so it's best to assume that Barry Jennings was murdered because he was about to blow the cover-up WIDE OPEN.

The shadow government only gave him seven years to tell his story.

Nej det verkar inte varit något mystiskt med hans död..

Sen kan man ju reflektera över vissa saker. Hur stor påverkan på livet hade 9/11 på de som överlevde? Speciellt de som arbetade inom utsatta yrken som mer eller mindre upplevde massdöd av polare, arbetskompisar, chefer, osv.

Dammet är ju välkänt att det innehöll rätt trista saker. Jag skulle gissa att de som överlevde nog inte var de muntraste personerna och får dras med livslånga problem. Problem som enkelt kan utvecklas till kronisk depression och liknande. Skulle inte förvåna mig om självmords% var högre än medel bland dessa grupper heller.

Detta är ju bara min alldeles egna gissning. Men givetvis måste NSA mördat honom. Youtube säger ju det.
Citera
2021-09-13, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa

Det beror nog mest på att trådstartaren benämnde sjuan som ”torn” i trådens rubrik, så för att denne ska fatta etc så har jag och andra kört med ”torn” om den byggnaden lite då och då i denna tråd.

Och ser vi till att trådskaparen inte ens har koll nog på byggnader att han kan skilja på torn och vanliga höga hus/byggnader, så är det kanske inte heller så konstigt att trådskaparen har noll koll på lite mer komplicerade saker som diskuteras i tråden….

I övrigt har du helt rätt.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2021-09-13 kl. 20:08.
Citera
2021-09-13, 20:09
Medlem
Citat:
Så du menar att jag måste bevisa axiomen att tornet föll i fritt fall?
Varför?
Vill du ha bevis för att tornen faktiskt rasa också?

Så du är alltså fritagen från att ge citat och källhänvisningar för dina påståenden, men kräver det av andra….? Bra, då vet vi hur seriös du är….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in