Citat:
Ursprungligen postat av
regafra
Bra mycket mere än 10 år redan, men en dubbelt så lång tid.
Jag har ju varit med om troliga försök vid minst 3 tillfällen med dessa runt varav ett har jag anmält nyligen men kom tillbaka som nedlagt misstänkt "tjänstefel ".
Jag går inte runt och noja på 5% hit eller dit jag registrera de som gör något. Annars bli man ju paranoid och det ska man passa sig för. Samla bevis och starta grupp som utreder på ett bra sätt. Tydligen måste man sitta så här för att fler ska bli medvetna om detta så att det bildas ett stort sug att fälla dessa. Att sitta ensam och knyta näven tyst i byxan går inte.
Du kan ju inte hålla på och samla bevis på vem som ingår hos säkerhetstjänsten. Det vet de väl redan. Sedan så har vi ju mot vem för informatörs och angiverinätverken är väl sekretessbelagda och hemligstämplade så du vet inte ens vilken myndighet.
Tror nog tyvärr chansen är stor att polisen bara kommer lasta av en eventuell anmälare på närmaste psyk. Då är nog europadomstolen bättre väl för säkerhetstjänstens informatörs sammarbete och kommunikationssystemet är internationellt så de har viss insyn.
Tippsen jag hade gett dig är
1.väggavlyssnare med kopplade högtalare
2. Ljudinspelare utplacerad i omgivningen på platser dina stalkers brukar befinna sig
3. Filma fotografera folks mobilskärmar utan att du blir upptäckt.
4. Efter att ha identifierat huvudmannen så kameraövervaka med ljud dennes bostad
5. För insamlad information ha dator som aldrig nånsin kommer vara uppkopplad till nätet. Plocka ur alla WIFI chip och Bluetooth.