Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
Beror på hur han "raggade" "hur" han var, på den tiden fanns inte internet så då var det kontaktannonser i lokaltidningarna som gällde alternativt att "ragga på stan" och hade han på den tiden ett dragbilsåkeri så lär hans kontakter med tjejer via jobbet varit minimal. Däremot lär han träffat massa sura gubbar som är truckförare på lager i mängder, (talar av egen erfarenhet)..
Vi får avvakta och hoppas på en lösning av fallet, det är det enda att göra nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fighter83
Håller med det är inte normalt att ragga på det sättet !! Samma person sa att det kunde ses som ett friskhetstecken?? Låter helt galet 👎
Citat:
Ursprungligen postat av
Greensky
En 30 år gammal kille som år -92 raggar på tjejer gjorde det normalt på krogen med vänner, men om han nu inte hade några vänner kanske han körde svarttaxi eller något, typ frågade om dom ville ha skjuts etc..
Normalt eller inte kan diskuteras huruvida det menas att han raggade från bilen.
Exakt hur gjorde han då? Du som vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Nu frågade du ju inte mig men tjejer ska känt sig ofredande och ringt polisen. Det var väl så detta kom fram. De efterlyste de som blivit ofredande. Det är inte ragga.
En intressant diskussion rann ut i sanden! Jag tippar att Greensky dödade diskussionen när han efterfrågade belägg för påståenden som belägg verkar saknas för.
Saker att beakta är:
- Polisen har sagt att de vet att ClLe var ute och körde kvällen och natten den 14 juni, men de efterlyser ändå vittnen.
- Polisen säger även att ClLe raggat från sin bil lång tid innan och efter Helenas försvinnande.
- Samtidigt är ClLe så vitt jag förstår helt ostraffad.
Varför vill polisen ha in fler vittnesmål om hur ClLe raggat i Mariestad före, efter och under den aktuella natten? Som jag ser det finns det bara två saker polisen kan vara ute efter: 1) att knyta ClLe till den aktuella bilen, 2) att få tag i vittnen som ClLe på något sätt våldfört sig på.
Att de specifikt frågar efter vittnen den aktuella natten trots att de säger sig veta att han körde bil på kvällen och natten tycker jag talar starkt för att de inte lyckats knyta honom till rätt bil.
Tidigt uppmärksammades att kvinnor blivit antastade med lättare fysisk kontakt. Andra i tråden har på senare tid påpekat att det kan vara ClLe som ligger bakom detta men ändå blivit avfärdad. Jag skulle tippa att det i så fall beror på att hans egen bil inte var av rätt modell. ClLe hade enligt polisen tillgång till två bilar, gissningsvis sin egen och föräldrarnas. Kanske är det så enkelt att ClLe tidigt identifierades som en som antastade kvinnor men att spåret bedömdes ointressant då antastandet inte skett med passande bil. Kalla Fall kan ha fått fram att föräldrarnas bil passade men inte funnit något belägg för att han faktiskt använde den någon gång.
Om man skall utgå från fakta så är det att polisen behöver fler vittnen och att tingsrätten bedömt underlaget för häktning helt annorlunda än åklagaren. Dessa fakta borde få varje kritiskt tänkande person att inse att ClLe kan vara helt oskyldig. Att det sedan sprids rykten att han erkänt, att Helena städat hos föräldrarna osv är bara att bortse ifrån.