2021-09-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är pga denna byggnad alla rivningsbolag gick i konkurs strax efter 2001. Alla insåg att det räckte att man tände eld på skiten så rasade de som korthus. Mycket billigare.

Vad i helvete yrar du om!? Varför skulle rivningsbolag gå i konkurs pga av detta ?
Citera
2021-09-12, 23:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money2spend
Reuters satt på förhandsinformation av vad som skulle ske med WTC7, förmedlade den, fick ny info, förmedlade den. CNN missad memo 2, gick ut med felaktig info. BBC uppfattade memo 2, men missade memo 3, gick ut med felaktig info.

Och detta är också något du bara tror alltså.?

En ny fråga som jag hoppas du kan besvara lite bättre: tror du att attackerna den 11 september skedde just för att Rumsfeld hade berättat om de 2,3 biljonerna?
Citera
2021-09-12, 23:32
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Du menar att man flyger in 2 plan i wtc1/2, 1 plan i pentagon och försöker flyga 1 plan till washington för att mörka att man vill kvadda wtc7?
Låter det inte lite långsökt?

Både B7 och Pentagon var förmodligen huvudmålen men det är ju som sagt en teori och ja den kan vara fel. Det enda jag vet säkert är att man ljög och fuskade när man förklarade hur B7 rasade vilket Tony Szamboti visar här och inte ens den alternativa utredningen hade behövts.
Citera
2021-09-12, 23:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vad i helvete yrar du om!? Varför skulle rivningsbolag gå i konkurs pga av detta ?

Han försöker göra sig lustig och antyder att man kan lägga ner alla rivningsbolag eftersom det går lika bra med en tändsticka. Och det ligger väl ofta något i det om man fullständigt skiter i att allt ändå måste transporteras bort efteråt, att mycket återvinningsbart materiel totalförstörs och att alla inom några mils radie riskerar cancer, lungsjukdomar etc etc..
Citera
2021-09-12, 23:35
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men det är alltså bara något du tror - du saknar alltså all form av bevis för ett sådant påstående?
Om du menar en officiell källa så ja, jag har inga bevis.

Om man menar om man vill ha en vettig förklaring till vad som skedde, trovärdigt scenario absolut.

Det finn inga bevis för Gud heller men det är miljarder människor som tror.

Du kan källa källa källa hur mycket du vill, till syvende och sist är det trovärdigheten och den vettigaste historian det handlar om.

Människor röstar på mig, precis som de röstar på gud, utan bevis. Det handlar om att känna rätt, vilken en autist utan själ inte kan göra och förstå.
Citera
2021-09-12, 23:39
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Och detta är också något du bara tror alltså.?
Känner.
Citat:
En ny fråga som jag hoppas du kan besvara lite bättre: tror du att attackerna den 11 september skedde just för att Rumsfeld hade berättat om de 2,3 biljonerna?
Absolut inte. WTC7 (topic) handlar om pengarna dock.

9/11 i stort har femtielva nivåer till. Det är en annan topic.
Senast redigerad av Money2spend 2021-09-12 kl. 23:42.
Citera
2021-09-12, 23:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om du menar en officiell källa så ja, jag har inga bevis.
Jag tar gärna en inofficiell källa också - vad som helst som är mer än bara ett påstående.

Citat:
Om man menar om man vill ha en vettig förklaring till vad som skedde, trovärdigt scenario absolut.

Det finn inga bevis för Gud heller men det är miljarder människor som tror.
Visst, men dels tror inte jag på gud och dels spelar det ingen roll hur många som - precis som du själv - bara tror saker…
Citera
2021-09-12, 23:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Känner.

Absolut inte. WTC7 (topic) handlar om pengarna dock.

9/11 har i stort har femtielva nivåer till. Det är en annan topic
Så det var bara en slump att planen
träffade precis där du tror att datorerna respektive backupen fanns samt att detta skedde dagen efter att Rumsfeld berättat om pengarna?
Citera
2021-09-12, 23:44
Medlem
11 september? Det hände väl inget då? eller tror du på den där konspirationsteorin om att något skulle ha hänt?
Citera
2021-09-12, 23:48
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Visst, men dels tror inte jag på gud

Nej, ni tror väl att man kan synda hur mycket som helst i jordelivet eftersom det inte finns några konsekvenser varken där och nu eller i efterlivet. Det är därför ni gjort jordelivet till det helvete det är för många, eller hur, för att ni inte bryr er.
Citat:
och dels spelar det ingen roll hur många som - precis som du själv - bara tror saker…
Jo, det spelar all roll. Det är syftet med alla informationskampanjer och lögner, om exempelvis 9/11, att få så många som möjligt att tro det man vill att dom ska tro.

Det spelar all roll, det är därför du ägnat 2 dygn åt denna tråd, för att alla ska tro som dig i frågan.
Senast redigerad av Money2spend 2021-09-12 kl. 23:51.
Citera
2021-09-12, 23:51
Medlem
Money2spends avatar
Citat:
Så det var bara en slump att planen
träffade precis där du tror att datorerna respektive backupen fanns samt att detta skedde dagen efter att Rumsfeld berättat om pengarna?
Va? Sluta insinuera saker. Nej, det var såklart planerat men det var inte (hela) syftet med 9/11 som var din fråga.
Citera
2021-09-12, 23:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, ni tror väl att man kan synda hur mycket som helst i jordelivet eftersom det inte finns några konsekvenser varken där och nu eller i efterlivet. Det är därför ni gjort jordelivet till det helvete det är för många, eller hur, för att ni inte bryr er.
Vilka ”ni” pratar du om? De flesta som brukar beskyllas för konspirationsteorierna om
9-11 är väl amerikaner, och de är ju väldigt ofta troende (eller påståendet i alla fall vara det).

Citat:
Jo, det spelar all roll. Det är syftet med alla informationskampanjer och lögner, om exempelvis 9/11, att få så många som möjligt att tro det man vill att dom ska tro.

Det spelar all roll, det är därför du ägnat 2 dygn åt denna tråd, för att alla ska tro som dig i frågan.
Inte för mig, jag bryr mig om fakta,
påståenden och information - inte vad folk säger sig tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in