2021-09-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tyvärr kommer vi aldrig få några riktiga svar och vad jag menade med att HDs uteblivna "givna" fråga borde vara "vad är det som händer, har ni hittat henne?" om hon verkligen i det här ögonblicket, som hon påstår, förstår att det är det som har hänt. I varje fall påstår hon att det var rörigt med sms och spring, vilket ju var överdrivet.

Så min aning och tanke är ju då att Lena är hittad. Något sådant svar hade hon ju förstås inte fått på en fråga, men bandet avslöjar inte heller att hon ställd sig undrande med en öppen fråga ens.

Möjligen, men jag tvivar mycket starkt på att hon, som du förslog skule kunna sätta ihop två och två, dvs sms, srping och sedan aktivitet runt motorvägaen.

De pga av de skäl jag tidigare sagt; att det är orimligt att tro att kroppen ligger där. Man har ju letat där i området och det finns ingen logik i att mörda Lena så nära villorna.

Hurkan Lena kropp ligga där i fem dagar och hur kunde hon mördas på denna plats utan att någon märkt det; det är ju allas undran. Men inte HDs då, som istället genast skulle dragit den slutsatsen att det är Lena.

Dessutom verkar det ju pass dåligt med JS vittnesmål, eftersom han uppfatttr det som att det är strax efter förhöret och vid polishuset? Även om vi inte har en exakt tidpunkt för samtalet som JS refererar till så kan det inte handla om lång tid efter och JS nämner också att han uppfattar som att SOA inte är helt nära HD, men ändå skulle hämta upp henne.

Att HD traslar in sig i förklaringar runt spring och sms kan väl bero på att det var ändå något som verkade hända, och eftersom inget nämndes om orsaken, kan det ha "känts i luften" att det var något viktigt, och att detta används som en ursäkt.

Men enligt JS säger ju HD uttryckligen att Lena är hittad och hon är död. Inte att hon har hört det under förhöret, eller på något annat sätt som att hon tror att det är det som har hänt. Och det är ju det som är så konstigt att SD säger att det är HD som fått veta på polishuset.

Om någon av förhörsledarna hade försagt sig, borde väl det vara det som HD säger i förhör? Vilket hon inte gör.

Nä, jag tror på läckan, och att läckan kanske är känslig, för att läckan kanske har lämnat ut annan känslig info också, vilket kan bli enormt allvarligt för läckan. Av med jobbet är det minsta problemet, men också framtida jobb kan bli svåra att få till.

Man kan väl tycka att samtliga borde snacka ihop sig, SOA, SDoch HD. Men kanske det i början inte verkade vara något allvarligt att "veta" så tidigt om att Lena hittats, vilket sedan blev ett misstag att inte förstå. Då är skadan redan skedd, många förhör gjorda med olika versioner. Inte tror jag att hD misstänkte där att detta skulle användas som et bevis på att inte bara SD var mördaren utan att det även skulle användas mot henne själv.

Att SD krånglar till allt, det beror ju på hans behov av att visa att han är den som först vet allt, han har kontroll och något annat outgrundigt behov som man inte kan fatta. Vara viktig.

Han faller ju hela tiden på eget grepp så att säga, i sin barnslighet att vara viktig.

Jag antar att om HD/SOA skulle säga att de fått infon via källa, så hade man snart luskat ut vem läckan var?
Det är väl lite som du säger, att allt var kaos hos dom, HD var in på psuket och det blev inte riktigt av att stämma av i bäcken.

Jag pladdrar på om samma sak om och m igen. Jag ärväl mest inne på samma linje som du, och försöker väl komma vidare och hoppas på att allt ser ut att ha en förklaring.

Men det går liksom inte ihop i ändarna...

Helt med i resonemanget. Att JS blir berörd och vill åka tidigare från kalaset indikerar ändå att nån form av besked om LW kom där den eftermiddagen. Källa okänd.
Citera
2021-09-12, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Helt med i resonemanget. Att JS blir berörd och vill åka tidigare från kalaset indikerar ändå att nån form av besked om LW kom där den eftermiddagen. Källa okänd.

Ber om ursäkt för alla stavfel och rörigt inlägg.
Fattar inte varför stavningskontrollen har ändrats till engelska, vilket gör att jag inte ser lika tydligt mina stavfel, ALLT är ju rödmarkerat vilket gör det svårt att överblicka.

Och så skrev jag någon konstig mening "Så min aning och tanke är ju då att Lena är hittad.", som jag absolut inte fattar vad jag menar med.

Naturligtvis var ju Lena hittad, men tur att du inte hänger upp dig på det.

Jag tvivlar ju inte på att JS får det här beskedet. Det överensstämmer med SDs uttalande till J*ani och HD förnekar inte att hon fattat/vet att det är Lena som har hittats.

Om inte SD hade varit så på med att vara viktig och berätta om att "det är bekräftat Lena"och HD hade lugnat sig med att berätta för JS, då hade det inte haft samma styrka i bevisningen.

Och för mig är det här för HDs del ännu en idikator för att hon inte är inblandad i mordet, medan för SD är det ännu en spik i kistan (för mig).

Då inte kanske för att han vet om att det är Lena (kan vara en läcka ), utan för att det visar på hans avvikande beteende om att ha kontroll och att visa sig som en som vet allt före alla andra.

Vi kommer få tråkiga rubriker, eller nä, det kommer inte att ordna sig, är liknade avvikande uttalanden. Det är väl det behov han har av att vara en som märks och syns, viktig för att han sitter inne på något som ingen annan vet.

Alla vi andra får gissa... typ.
Citera
2021-09-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

■ Det är som ett irriterande pussel där man förväntar sej att det ska klarna om bara sista biten kommer på plats. Tyvärr visar det sej att det fattas bitar, och inte nog med det, det har dessutom smugit sej in bitar från ett annat pussel.

■ Pussla på du bara, vem vet, kanske att du en vacker dag finner en pusselbit som passar in, perfekt på plats, om du då vänder på pusselbiten, så kanske, att det står initialerna HD på pusselbiten:s baksida, eller, så kanske du finner en bild på en renskurad golvbrunn.

■ På tal om, att det för dig fattas en del pusselbitar i det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018, kan det möjligtvis vara så, att dessa för dig just nu saknade pusselbitar helt enkelt finns hemma hos den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ?

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var St*fan Davidss*n behjälplig.

Mvh/JM.
Citera
2021-09-12, 17:07
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Pussla på du bara, vem vet, kanske att du en vacker dag finner en pusselbit som passar in, perfekt på plats, om du då vänder på pusselbiten, så kanske, att det står initialerna HD på pusselbiten:s baksida, eller, så kanske du finner en bild på en renskurad golvbrunn.

■ På tal om, att det för dig fattas en del pusselbitar i det gamla mordet på L*na Wesstr*m 2018, kan det möjligtvis vara så, att dessa för dig just nu saknade pusselbitar helt enkelt finns hemma hos den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD ?

■ St*fan Davidss*n var inte ensam under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, någon var St*fan Davidss*n behjälplig.

Mvh/JM.

Kan denna någon vara personen som placerade ut alla kläder på mordplatsen?
Tror du att den mystiske kroppsupptäckaren, den som inte gav sig till känna efteråt, på något sätt kan ha varit inblandad?
Citera
2021-09-12, 17:12
Medlem
Citat:
Ja, nog är han skruvad alltid, i många situatoner.

Ma kan ju börja med hur skruvat det för de flesta kan verka att presentera "sina båda fruar", till att sedan behöva försöka rädda ansiktet genom nya lögner och manipulationer inför andra när de båda "fruarna" är otrogna honom. Antingen genom din teori eller för fruarna och förmodligen genom både och.

Problemet är ju att SD tror att han på något sätt blir betraktad som något avundsvärt, eller någon som har något speciellt, en postion. I själva verket tycker nog många att det är ett konstigt uttalande.

Jag fick igår en länka av min son som hade lyssnat på en youtube- klipp med anledning av ett fall som han hade hört om.

Efter att ha lyssnat på den här Dr Grande, fick jag upp som förslag det här lite intressanta klippet om:

10 Things Narcissists do to Appear Smarter than They Really Are

(rubrkien ovan är alltså en länk till klippet)

"Narcissistic personality disorder is a Cluster B personality disorder in the Diagnostic and Statistical Manual. It has nine symptom criteria, five of which are required for a diagnosis."
"1: Grandiose sense of self-importance
2: Fantasies
3: Special or unique
4: Requires excessive admiration
5: Sense of entitlement
6: Manipulative
7: Lacks empathy for others
8: Often envious
9: Arrogant attitudes or behaviors"
Vilket jag tycker kan stämma in på SD och hans lite underliga beteende i flera fall. Hm, kanske även på en och annan skribent här också, vad gäller metoder till att försöka framstå som smartare än de är (inte dig jag syftar på).

Ser att det finns fler avsnitt som kan vara lörorika och intressanta av DR Todd Grande, för de som är intresserade.

Flera av dina punkter här är klart applicerbara på SD.
Det är kul och lärorikt att lyssna på Dr Grande, han är bra. Har lyssnat en hel del på honom gällande personlighetsstörningar.

För den som är van vid att ha eller har haft en narcissist i sin omedelbara närhet, de vet precis. (Själv drar jag på smilbanden här :-)De känner igen narcissistens oftast pinsamma strävan (och krav) att bli behandlad som en person som är unik och superintelligent och som tror på vartenda ord de säger.
Citera
2021-09-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ En ny fråga till @Zilvereko sett nedan.

■ Skulle du @Zilvereko, eventuellt kunna tänka dig, att den Yodánska Golvbrunns-Drottningen HD vid många (olika) tidigare tillfällen har beklagat sig för Páter SOA och berättat om vilken fruktansvärd och hemsk person L*na Wesstr*m var som hade tagit hennes mycket älskade Yodánske Riddare St*fan Davidss*n ifrån henne, detta genom att då, på ett mycket fult och elakt sätt söndermanipulerat St*fan Davidss*n för att få tillfredsställa sina egna sexuella behov ?

■ Finns det då enligt ovan skrivet, en möjlighet för dig @Zilvereko, att eventuellt, kunna tänka dig, att till sist hade Páter SOA fått nog och tyckte att, så här, får det bara inte gå till, något måste göras, det vill säga, citat: "Rätt skall vara Rätt" ... slut citat/

■ Rätt skall vara Rätt, sa Sotarmästaren SOA-Boa, och knep löss med tårna.

■ Lena Wesström är död

■ Svar St*fan Davidss*n samt citat:
"Mot min vilja" ❗... slut citat/

■ Citat HD: "Hoppas att hon är död" ❗... slut citat/

■ Citat SOA: "Rätt skall vara Rätt" ❗... slut citat/

■ Rätt skall vara Rätt, aja baja Softis,
vad var det❗för ett Sätt ?

Mvh/JM.

Punkt nr 2:
Ja, omöjligt är det ju inte.
Senast redigerad av zilvereko 2021-09-12 kl. 18:02.
Citera
2021-09-12, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är märkligt att om SOA fått infon så bör HD och han haft ett ordentligt samtal kring det i ”bilen”.

Å andra sidan så kommer HD direkt från förhör där hon uppenbart inte mår helt ok. Det i sig kan vara anledningen till att det är lite grumligt och luddigt i berättelserna.

Men att HD, SOA och JS har så vitt skilda utgångspunkter gör det problematiskt för dem. Det borde vara en berättelse inte flera med tanke på informationens ”tyngd”.

Som sagt det kan ha varit jäkligt grötigt i skallen där på HD men SOA å andra sidan borde väl ha berättat hur han fått reda på detta om nu han vet/överhört att HD pratat med JS i ”bilen”.

En vidare tanke är att de inte alls kanske pratat ihop sig om en gemensam story utan att berättelsen präglas av förvirringen och ”chocken” efter beskedet.

Men då bör de iaf ha pratat om det innan tingsrätten kan man ju tycka men storyn spretar ändå då.

Jag lutar mer och mer åt att de kanske inte ”tänkt” så mycket hur de fick reda på detta.

Eller som man som motsats då kan tänka att någon bekant till främst SOA då ska skyddas.

Vidare då måste man ju ha pratat ihop sig med den här bekanta för hur ska SOA (och HD) veta att den personen kanske ”comes clean” och faktiskt redogör för att hen ligger bakom infon till SOA.

Hur det än är så ”håller” inte HD:s berättelse ända in i kaklet här. Men som jag var inne på tidigare så kan en aning under förhör ihop med få syn på polisbil gett en starkare aning om vad som hänt och som då förmedlas som faktum LW hittad till JS under färd mormor/mobil > Elgiganten > Folketorp.
JS är den som inte har anledning att svamla och därav anser jag att det han säger väger tyngre.

HDs version låter mer som akut svammel i förhör. Likt det mesta som kommer från henne, om hon inte avrundar med sitt "vill inte spekulera", "ingen kommentar" eller akut minnessvikt.
Förutom att börja diskutera spår i huset 23 maj och som sen blir akrobatiskt blodsex med favoritplats i duschen eller källaren..
Då jäklar minns hon detaljer.
Sen vill hon skura duschens golvbrunn 25 maj och källaren.
.... men i källaren råkade det bli en blodfläck kvar på tvättmaskinen som var ett besvärligt bevis mot SD.

Om de nu la tyngd på att LW hittats död hade väl JS berättelse behövt ta mer plats inkl telefonlistor.

2018-12-17
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna. Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag.
Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.
Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som J minns det var det då inte bekräftat att det var Lena." Ab 150

2020-06-18
"Hanna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne.
J:s känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att S*ven O*lof inte är precis i närheten av Hanna. Hanna säger till J "Lena är hittad, hon är död".

Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J:s känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna." Ab 17
Citera
2021-09-12, 17:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, nog är han skruvad alltid, i många situatoner.

Ma kan ju börja med hur skruvat det för de flesta kan verka att presentera "sina båda fruar", till att sedan behöva försöka rädda ansiktet genom nya lögner och manipulationer inför andra när de båda "fruarna" är otrogna honom. Antingen genom din teori eller för fruarna och förmodligen genom både och.

Problemet är ju att SD tror att han på något sätt blir betraktad som något avundsvärt, eller någon som har något speciellt, en postion. I själva verket tycker nog många att det är ett konstigt uttalande.

Jag fick igår en länka av min son som hade lyssnat på en youtube- klipp med anledning av ett fall som han hade hört om.

Efter att ha lyssnat på den här Dr Grande, fick jag upp som förslag det här lite intressanta klippet om:

10 Things Narcissists do to Appear Smarter than They Really Are

(rubrkien ovan är alltså en länk till klippet)

"Narcissistic personality disorder is a Cluster B personality disorder in the Diagnostic and Statistical Manual. It has nine symptom criteria, five of which are required for a diagnosis."
"1: Grandiose sense of self-importance
9: Arrogant attitudes or behaviors"
Vilket jag tycker kan stämma in på SD och hans lite underliga beteende i flera fall. Hm, kanske även på en och annan skribent här också, vad gäller metoder till att försöka framstå som smartare än de är (inte dig jag syftar på).

Ser att det finns fler avsnitt som kan vara lörorika och intressanta av DR Todd Grande, för de som är intresserade.

Citat:
1: Grandiose sense of self-importance
9: Arrogant attitudes or behaviors

Ser du inte att det stämmer precis in på LW?
Citera
2021-09-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt för alla stavfel och rörigt inlägg.
Fattar inte varför stavningskontrollen har ändrats till engelska, vilket gör att jag inte ser lika tydligt mina stavfel, ALLT är ju rödmarkerat vilket gör det svårt att överblicka.

Och så skrev jag någon konstig mening "Så min aning och tanke är ju då att Lena är hittad.", som jag absolut inte fattar vad jag menar med.

Naturligtvis var ju Lena hittad, men tur att du inte hänger upp dig på det.

Jag tvivlar ju inte på att JS får det här beskedet. Det överensstämmer med SDs uttalande till J*ani och HD förnekar inte att hon fattat/vet att det är Lena som har hittats.

Om inte SD hade varit så på med att vara viktig och berätta om att "det är bekräftat Lena"och HD hade lugnat sig med att berätta för JS, då hade det inte haft samma styrka i bevisningen.

Och för mig är det här för HDs del ännu en idikator för att hon inte är inblandad i mordet, medan för SD är det ännu en spik i kistan (för mig).

Då inte kanske för att han vet om att det är Lena (kan vara en läcka ), utan för att det visar på hans avvikande beteende om att ha kontroll och att visa sig som en som vet allt före alla andra.

Vi kommer få tråkiga rubriker, eller nä, det kommer inte att ordna sig, är liknade avvikande uttalanden. Det är väl det behov han har av att vara en som märks och syns, viktig för att han sitter inne på något som ingen annan vet.

Alla vi andra får gissa... typ.

Är det i Chrome så kolla om den här guiden hjälper.

https://support.google.com/toolbar/answer/146786?hl=sv

Annars snarlikt i annan webbläsare.

Här också info.
(Översatt så därför ser länken lite funky ut)

https://sv.stealthsettings.com/cum-dezactivam-verificarea-ortografiei-google-chrome-cuvintele-subliniate-cu-rosu.html

Ja vad ska man säga mer om detta annat än att såklart SD är familjens PR-ansvarige i ärendet med allt det innebar.
Senast redigerad av Avel 2021-09-12 kl. 18:13.
Citera
2021-09-12, 18:12
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Flera av dina punkter här är klart applicerbara på SD.
Det är kul och lärorikt att lyssna på Dr Grande, han är bra. Har lyssnat en hel del på honom gällande personlighetsstörningar.

För den som är van vid att ha eller har haft en narcissist i sin omedelbara närhet, de vet precis. (Själv drar jag på smilbanden här :-)De känner igen narcissistens oftast pinsamma strävan (och krav) att bli behandlad som en person som är unik och superintelligent och som tror på vartenda ord de säger.

Men du känner inte igen det hos LW?
Citera
2021-09-12, 18:19
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ser du inte att det stämmer precis in på LW?

Jag har inte uppfattat LW som empatilös.
Till exempel.
Att hon inte gillade HD är en helt annan femma enligt mitt sätt att se på saken.
Citera
2021-09-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JS är den som inte har anledning att svamla och därav anser jag att det han säger väger tyngre.

HDs version låter mer som akut svammel i förhör. Likt det mesta som kommer från henne, om hon inte avrundar med sitt "vill inte spekulera", "ingen kommentar" eller akut minnessvikt.
Förutom att börja diskutera spår i huset 23 maj och som sen blir akrobatiskt blodsex med favoritplats i duschen eller källaren..
Då jäklar minns hon detaljer.
Sen vill hon skura duschens golvbrunn 25 maj och källaren.
.... men i källaren råkade det bli en blodfläck kvar på tvättmaskinen som var ett besvärligt bevis mot SD.

Om de nu la tyngd på att LW hittats död hade väl JS berättelse behövt ta mer plats inkl telefonlistor.

2018-12-17
"J minns tydligt att han vid lunch, mitt på dagen mellan kl. 13-15, på lördagen fick ett samtal från Hanna. Hannas pappa hade fått veta att Lena var funnen död då han väntade på att hämta Hanna hos polisen. Hanna ringde till J, som då var hos sin exfru och firade ditt barns födelsedag.
Hanna var då vid polisstationen, innan hon skulle åka hem från förhöret.
Hon hade fått veta det precis efter sitt förhör. Hanna sa, "dom har hittat Lena död". Som J minns det var det då inte bekräftat att det var Lena." Ab 150

2020-06-18
"Hanna har just kommit ut från ett förhör hos polisen, hennes pappa ska hämta henne.
J:s känsla är att hon är kvar i anslutning till polishuset när hon ringer. Han har för sig att S*ven O*lof inte är precis i närheten av Hanna. Hanna säger till J "Lena är hittad, hon är död".

Antingen har Hanna fått veta det i samband med förhöret eller så har hennes pappa fått reda på det medan han väntar på Hanna. J:s känsla just då är att Hannas pappa fått reda på det medan han väntat på Hanna." Ab 17

Bra med citatet där. Framgår ju att han borde varit minst omtumlad av dem vid tillfället (trots umgänge med exfru...) att han såklart minns hur han får reda på att LW är funnen.

Storyn skulle ju annars vara att JS vittnar om att HD berättat att hon uppfattat det vid sitt förhör.
JS är dessutom den som har minst att ”vinna” på att ljuga såklart.

Så yes JS är mest trovärdig även om det saknas bitar i pusslet som polisen inte tagit reda på.

Tillägg:

Ett long shot är annars att HD i sitt vittnesmål behövt ta avstamp i SD:s meddelande till J*ni där han berättar om HD och polisen om ni fattar vad jag menar. Alltså inte vice versa.
Senast redigerad av Avel 2021-09-12 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in