2021-09-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Det skulle han givetvis inte gå med på. Sorry, nonsens

Du frågade hur det skulle kunna gå till, inte vad Bali skulle kunna förmodas gå med på eller ej. Man kan ge den utpekade ett ultimatum enl. ovan. Om vb inte vill gå med på kravet kan hen alltid lämna partiet.
Citera
2021-09-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är faktiskt väldigt märkligt:

BO vänder sig till moderaternas partikansli i stället för polisen.
Dra ner trovärdigheten i anklagelserna.

Men vi vet för lite ännu.
Det är väl inte så ovanligt i fall som det här? Tänk #metoo t.ex. Folk är inte alltid beredda att gå in i en rättsprocess, speciellt inte om den andra parten har mycket makt eller inflytande. Även om HB har en del kritiker inom moderaterna har han nog också många som håller honom om ryggen.
Citera
2021-09-12, 16:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ja men nu får du nog lära dig att läsa en tråd innan du kommenterar.
Jag nämnde Ang att Sd inte haft såna här skandaler att Linus Bylund hade liknande sak.
Jag fick en kommentar att den utredningen lades ner
Då svarade jag att Saken hos M har ingen förundersökning gjorts.
Ganska likvärdigt.

T.o.m. media insåg ju att hon hittade på när de fick veta hennes diagnoser och när hon misshandlade en annan SD-kvinna. Hon hade ju ett förhållande med Bylund samtidigt som hon var gift med barn.
Citera
2021-09-12, 16:46
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
T.o.m. media insåg ju att hon hittade på när de fick veta hennes diagnoser och när hon misshandlade en annan SD-kvinna. Hon hade ju ett förhållande med Bylund samtidigt som hon var gift med barn.
Ja men saken med moderaten kan väl också bli nedlagd?
Citera
2021-09-12, 16:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Är det någon form av sexuell karaktär riktat emot någon under 18 år så lär det vara brottsligt, inklusive grooma bilder.

Vi vet väl inte vad han gjort men det behöver inte vara olagligt då hon är över 15. Hade hon varit under 15 så hade det varit olagligt även med "samtycke". Men det kan vara mycket olämpligt även om det inte är olagligt att trakassera minderårig som mycket äldre man och en partikollega också. Nu är väl MGM inte så omtyckt av sin partiledning så de ser kanske henne som viktigare för partiet.
Citera
2021-09-12, 16:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ja men saken med moderaten kan väl också bli nedlagd?

Ja det verkar ju inte ens vara polisanmält om jag förstått saken rätt. Men M som parti kanske vill sätta dit MGM om det är han som tråden spekulerar om?
Citera
2021-09-12, 16:51
Medlem
Okej, så uppgifter till SVT säger att det handlar om nåt som hände 2020. Om det i så fall rör Hanif Bali så är det ju otroligt pissigt gjort bakom ryggen på sin flickvän. Men det finns ju alltid de här människorna som inte klarar av att vara trogna i ett monogamt förhållande eller ärliga nog att leva etiskt icke-monogamt och som fuckar upp sina liv med sån här skit oavsett vilken position de har och vad konsekvenserna blir om det uppdagas. Och det oavsett ideologi.

Och det blir ju ännu mer graverande om det alltså var nån som var under 18 förra året, då kan man inte gömma sig bakom "de var bägge unga och dumma, det var bara 3-5 år emellan dem"-försvaret längre.
Citera
2021-09-12, 16:59
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
MED är ju det sista Sverige behöver, ännu ett småparti som om man kommer in i riksdagen med lite manövrerande kan bli vågmästare. Alldeles oavsett om man håller med dom eller inte måste man inse att det är dåligt för Sverige att marginalpartier bossar med större partier. Det är ju ingen som vet vad man lägger sin röst på längre med all denna kohandel.

Tänker man så finns ju aldrig några alternativ till dagens liberaldespoter och deras Balis, Sahlins och Lööfs.. vore rätt intetsägande.. Vet inte vilka du röstar på men de var säkert ett litet parti från början.
Citera
2021-09-12, 17:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDawnFades
Expressen skriver att en moderat riksdagsman är anklagad för olämpligt sexuellt beteende mot en flicka under 18 år.

https://www.expressen.se/nyheter/m-riksdagsledamot-anklagas-for-olampligt-sexuellt-beteende-/

Vem är riksdagsmannen och vad är det han ska ha gjort mot flickan?

Moralistiskt trams från den feminiserade staten Sverige. Jag ser ingen big deal i detta.
Citera
2021-09-12, 17:07
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Okej, så uppgifter till SVT säger att det handlar om nåt som hände 2020. Om det i så fall rör Hanif Bali så är det ju otroligt pissigt gjort bakom ryggen på sin flickvän. Men det finns ju alltid de här människorna som inte klarar av att vara trogna i ett monogamt förhållande eller ärliga nog att leva etiskt icke-monogamt och som fuckar upp sina liv med sån här skit oavsett vilken position de har och vad konsekvenserna blir om det uppdagas. Och det oavsett ideologi.

Och det blir ju ännu mer graverande om det alltså var nån som var under 18 förra året, då kan man inte gömma sig bakom "de var bägge unga och dumma, det var bara 3-5 år emellan dem"-försvaret längre.
Jag kan tänka mig att han, i mångt och mycket, lever ett liv IRL och ett annat på nätet (som så många andra i dessa dagar), och att han inte riktigt kopplar ihop dessa båda världar. Han spelar mycket och har en discord-kanal, i vilken jag kan tänka mig att en del kontakter med unga etablerats. Sedan har säkert Moderaterna och MUF någon egen plattform han kunnat använda, vid sidan av andra etablerade plattformar. Men, visst är det pissigt och (enligt mig) skäl nog för att separera...
Citera
2021-09-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Moralistiskt trams från den feminiserade staten Sverige. Jag ser ingen big deal i detta.
Nej, såklart gör inte en pedofil som du det. Det är denna retorik som idag är vanlig bland våldtäktsmän och pedofiler, det gäller att hata på "feminister" och "feminisering" så mycket som möjligt så att man kan avhumanisera kvinnor så att det är enklare för er att begå övergrepp och komma undan med det.

Därför pedofiler eller torskar eller våldtäktsmän som behöver motivera sin egen ondska oftast söker sig högerut. Där kan man få vara lite "edgy" och misogyn, där kan de få gehör för sin propaganda.
Samma sak med ISIS, så många sökte sig dit för att de där kunde få religiös motivation till varför deras våldtäkter och pedofili var rätt att begå, därför världens avskum gick med i ISIS.

Ska bli mycket intressant att se hur långt högern i Sverige är beredda att tänja gränserna för Hanif Bali, hur långt den "vettiga högern" är beredd att släppa våldtäktsmännen.
Citera
2021-09-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag kan tänka mig att han, i mångt och mycket, lever ett liv IRL och ett annat på nätet (som så många andra i dessa dagar), och att han inte riktigt kopplar ihop dessa båda världar. Han spelar mycket och har en discord-kanal, i vilken jag kan tänka mig att en del kontakter med unga etablerats. Sedan har säkert Moderaterna och MUF någon egen plattform han kunnat använda, vid sidan av andra etablerade plattformar. Men, visst är det pissigt och (enligt mig) skäl nog för att separera...

Hans fanclub "Sons of Bali" har fått en helt annan mening idag iaf. Polisen borde reda upp hur många söner som Bali varit efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in