2021-09-12, 16:19
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den som har anmält detta har överhuvudtaget inte vänt sig till polisen, utan istället direkt till moderaternas kansli. Så det rör sig sannolikt inte om ett lagbrott. Det är en intern maktkamp inom M.
Ja men nu får du nog lära dig att läsa en tråd innan du kommenterar.
Jag nämnde Ang att Sd inte haft såna här skandaler att Linus Bylund hade liknande sak.
Jag fick en kommentar att den utredningen lades ner
Då svarade jag att Saken hos M har ingen förundersökning gjorts.
Ganska likvärdigt.
Citera
2021-09-12, 16:19
Medlem
Citat:
Den som har anmält detta har överhuvudtaget inte vänt sig till polisen, utan istället direkt till moderaternas kansli. Så det rör sig sannolikt inte om ett lagbrott. Det är en intern maktkamp inom M.

Varför inte? Mer sannolikt att M försökte tysta ner det och misslyckdes.
Citera
2021-09-12, 16:20
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
HB är som övriga Stockholms-moderater, trivs i att vara låtsasopposition med privilegier medans fikar på Östermalmscaféer, med våra pengar. Han har fått social intelligens nog att göra influencerkarriär på sitt falska leverne genom att säga saker om invandrare han vet höger-svenskar delar.

När han fick körkortet indraget för att ha kört 120 på en 90-väg borde väl han rimligtvis blivit av med jobbet som representant för folket, vilket visar vilken dekadent cirkus Sverige har blivit.

Tur att MED kommit att växa fram till det som allt det M låtsas vara.

MED är ju det sista Sverige behöver, ännu ett småparti som om man kommer in i riksdagen med lite manövrerande kan bli vågmästare. Alldeles oavsett om man håller med dom eller inte måste man inse att det är dåligt för Sverige att marginalpartier bossar med större partier. Det är ju ingen som vet vad man lägger sin röst på längre med all denna kohandel.
Citera
2021-09-12, 16:20
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du tar alltså upp en utredning som om det vara något att komma med. Han var ju oskyldig.

Bali lär inte vara oskyldig. Och det är ert fel. För ni har två olika måttstockar beroende på hudfärg.
Jag har absolut inga måttstockar överhuvudtaget när det gäller hudfärg tycker det är du som gastar mest om det här.
Citera
2021-09-12, 16:21
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Det är Sahlin själv som har spridit myten om att det bara skulle vara Toblerone. I själva verket var Tobleronen en droppe i havet av privat konsumtion för skattebetalarnas pengar.
Då är väl det bättre att Bali och Sahlin bildar ett dreamteam, så kan S&M köra sexlekar helt fritt i riksdagen. Men håll Bali borta från SD.
Citera
2021-09-12, 16:21
Medlem
Baisers avatar
Citat:

Det är faktiskt väldigt märkligt:

BO vänder sig till moderaternas partikansli i stället för polisen.
Dra ner trovärdigheten i anklagelserna.

Men vi vet för lite ännu.
Citera
2021-09-12, 16:22
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Ja men nu får du nog lära dig att läsa en tråd innan du kommenterar.
Jag nämnde Ang att Sd inte haft såna här skandaler att Linus Bylund hade liknande sak.
Jag fick en kommentar att den utredningen lades ner
Då svarade jag att Saken hos M har ingen förundersökning gjorts.
Ganska likvärdigt.
Du kan ju knappast ta upp en nerlagt ärende som skandal. Det är ju du som är skandalen.
Citera
2021-09-12, 16:28
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är faktiskt väldigt märkligt:

BO vänder sig till moderaternas partikansli i stället för polisen.
Dra ner trovärdigheten i anklagelserna.

Men vi vet för lite ännu.

Inte så märkligt om det är så att det inte är ett BO. Dvs det som hänt/påstås har hänt är inte olagligt, utan olämpligt.
Citera
2021-09-12, 16:29
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Eller hur. Hade SD bestått utav araber, så hade väl det varit en kulturyttring att veva runt med järnrör.

Kan din sort. Låt nu din gullgosse Bali bilda team med S. Han kan gå till S.
Jag är definitivt inte en fan av denne moderaten utan precis tvärtom jag gillar ingen på den sidan så du är som vanligt totalt ute och cyklar.
Ta ett par järn till så du somnar.
Citera
2021-09-12, 16:32
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag är definitivt inte en fan av denne moderaten utan precis tvärtom jag gillar ingen på den sidan så du är som vanligt totalt ute och cyklar.
Ta ett par järn till så du somnar.
Jag är som vanligt nykter, du kan väl testa det.

Dessutom, S&M skall väl regera nästa gång är det tänkt, då kan väl din polare bali och soran ha ett eget departement hos er.
Citera
2021-09-12, 16:33
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huggormenstid
Inte så märkligt om det är så att det inte är ett BO. Dvs det som hänt/påstås har hänt är inte olagligt, utan olämpligt.

Är det någon form av sexuell karaktär riktat emot någon under 18 år så lär det vara brottsligt, inklusive grooma bilder.
Citera
2021-09-12, 16:34
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Är det någon form av sexuell karaktär riktat emot någon under 18 år så lär det vara brottsligt, inklusive grooma bilder.

Då hade man inte kallat det ”sexuellt olämpligt beteende” tänker jag? Hade det inte varit sexuella trakasserier? Eller en brottsrubricering iaf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in